Page 6 of 10

Posted: Wed Jul 06, 2005 11:49 am
by NightFly
Accu's worden warm door een hoog stroom verbruik.

en dat hoge stroom verbruik kan komen door een aandrijving die wat zwaar loopt waardoor de motoren , weer meer stroom vragen.

hoe warm word alles als je de motoren los hebt liggen,
dus niet aan gesloten op de gearboxen etc.

Hier en door een druppeltje olie kan ook helpen.

Posted: Wed Jul 06, 2005 6:24 pm
by kos
Schaaft het pantser niet over de vloer heen, waardoor die teveel weerstand heeft?

Posted: Thu Jul 07, 2005 5:09 pm
by Cavecrusher
kos wrote:Schaaft het pantser niet over de vloer heen, waardoor die teveel weerstand heeft?
Ja :D, daarom komt er nu ook zeker een bijl achterop <1 kg, om het in evenwicht te brengen

Posted: Sat May 06, 2006 2:06 pm
by Cavecrusher
ok, enige update, speedo's zouden binnenkort weer moeten werken, nieuw probleem ontdekt, als je de speed 900's in een ijzeren monocoque hangt, creër je een kortsluiting in je systeem, aangezien de ontstoring aan de behuizing vast zit.
Dit levert dus enige problemen op voor het huidige ontwerp, ga eerst ff kijken of dit in de motoren aan te passen is.

Posted: Sat Aug 12, 2006 7:27 pm
by Cavecrusher
gereden met bonx kweet het, lekker tegenstrijdig met het frustratietopic, maar dit was voor het stop-incident

hijs leuk, complete robot weegt nu 9 kilo, dat is 50% hardox, 50% robot.

kweet nu 2 dingen heel zeker, GYRO!!! en de resterende 3 kilo krijgt ergens een plekje ver vooraan de robot om de 25 meter wheelies tegen te gaan. topje ligt zo rond je 30-35 km/h en accleratie is idioot, vandaar de wheelies. Krijg de wielen bij duwen niet gestalled dus gearing is goed.

ander topic, de SKP feather (12 kilo DBA versie)(SKP idioot uitspreken en dan denken aan Dora van Finding Nemo)

alles is mooi gesneden door Flowcut in Nederweert voor het geweldige bedrag van 100 euro.

Image

Ben nog aan het kijken hoe het beste de CF/Kevlar/Corecell/Titanium/Hardox bepantsering te inplementeren om de ant eer aan te doen.

Posted: Sun Aug 13, 2006 9:58 am
by inventor
Dat ding word ziek :D

Posted: Sun Aug 13, 2006 10:51 am
by Blade
filmpjes filmpjes filmpjes :mrgreen:

Posted: Sun Aug 13, 2006 10:15 pm
by Cavecrusher
heb nu de IBC in BonX gezet, teneinde hem goed rijdend te krijgen, heeft alleen invloed op de inwendige structuur van de robot, is nu niet meer zo compact. maar hij rijdt, dat is het belangrijkste

Posted: Mon Aug 14, 2006 3:12 pm
by inventor
Die is toch uitgefickt of begreep ik het nou verkeerd :?:

Posted: Mon Aug 14, 2006 4:01 pm
by Cavecrusher
idd, nadat de gyro erin gezet werd en ik 15 min rondreed.

de gyro blijft er dus uit

Posted: Wed Aug 30, 2006 5:25 pm
by Cavecrusher
geen IBC geen Amen speedo's, maar een mooie rooie Sidewinder gaat het beestje nu laten bewegen.

ook gaat de gearratio van 1:6 single stage (37 km/h), naar een 1:8 dual stage (29 km/h). Dit om het eerste commentaar dat ik van de Big Nipper guys kreeg, ("Ah, he's al hardox, ah well, let's just go for the gears then.") De reductie is nu zo dat de laatste stage in het wiel valt en de andere stage wegvalt in het alu plaatje.

Ook kan hierdoor het wiel (dit keer een gedraaide alu velg met vulcalon) 60 mm breed worden, ipv 37 van de blickles.

dus meer contactoppervlakte met de vloer en een hogere gearing zullen moeten zorgen voor betere duweigenschappen en een mindere belasting van de Sidewinder (ook al heeft deze current limiting)

Image

Posted: Sun Dec 10, 2006 8:13 pm
by Cavecrusher
ehm, eens wat progress.

DBA ->
komt een nieuwe versie, oude blijf gewoon bestaan, heb genoeg onderdelen voor 2.
Krijg een single tooth schijfje van +/- 35 gr op 14.8v met een typhoon 3/3d en phoenix 10 controller. dus 30 krpm en zo'n 140 Joule KE. (oude DBA was 45..)

Image

BonX ->
geen idee wat ik daarmee ga doen, hij werkt en zal dat ook wel doen tot de einde der tijden.

SKP ->
Tsja, leuk idee, slecht begin. wordt nu waarschijnlijk een omni-drive drumbot met een S28-150 voor het wapen.

No Name ->
Onder het motto, laten we maar eens een heavy gaat bouwen. langzaam onderdelen aan het verzamelen. Sponsor gaat voor de materialen/watersnijwerk zorgen. Dus ff CAD'en en opsturen.

Posted: Sun Dec 10, 2006 8:18 pm
by Alexander
leuk dingetje :) ik heb zo'n ding met 3 tanden, en een typhoon 5/3d (lager kv, meer power, en eerlijk gezegd had ik achteraf toch een andere motor uitgezocht ( de 3/3d is lichter toch?)

hoe bereken ej eigenlijk hoeveel joules dat ding heeft?
(ik heb wel ergens een calculatie, maar daar blijft te veel gokwerk ik zitten voor mij, en ik kom dan uit op 0.01666 joules, dus daar zal ergens iets goed fout zitten.

Posted: Sun Dec 10, 2006 8:49 pm
by inventor
Waarschijnlijk kj :wink:

Posted: Sun Dec 10, 2006 10:49 pm
by Cavecrusher