Page 1 of 4

Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 3:13 pm
by Jeroen
Bestaat die naam al in de robotsport? Anders claim ik hem.... Er was toch zo'n database site ?

Dit weekeind wat ideeën opgedaan voor een nieuw concept, oppakken en weggooien is het idee.. Vooralsnog geen idee hoe ik dit precies ga maken. Maar ik ga eens een ander ontwerpproces doorlopen dan ik normaal doorloop. Ik ga de robot functioneel uiteen trekken en per functie een oplossing bedenken. Ik zal het een en ander ( voor zo ver mogelijk binnen mijn kennisdomein ) 3D uitwerken.

Randvoorwaarden:
Robot wordt zo klein als mogelijk met de focus op laag bij de grond.
De robot wordt ontworpen voor de nieuwe robot wars arena: stalen vloer die redelijk vlak is, waarbij de pit, flamegrill en flipper wat hoogteverschil hebben.
Wapensystemen bij voorkeur volledig elektronisch, ben dat gedoe met CO2 wel een beetje beu..

Systeemeigenschappen:
Armox / shockmount / modulair / brushless /snelheid / dubbelzijdig / autonoom / 110KG / inter changeable weapons.

De verschillende functies die ik ga uitwerken zijn:
Verplaatsen
Vastpakken
Optillen
Weggooien

Ideeën zijn welkom, ik realiseer me dat hetgeen beschreven redelijk ambitieus is. Maar ik ga er even vanuit dat ik een cnc-frees en plasma snijder tot mijn beschikking heb om het te bouwen, en daarnaast de collectieve kennis van alle robotbouwers hier aanwezig.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 4:37 pm
by Cavecrusher

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 4:43 pm
by Jeroen
check, ik zie trouwens dat dat ook leverbaar is in 3 mm.. Onze aannamen dat het minimaal 6 was was dus incorrect.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 4:52 pm
by Zenith
Charles Guan van Overhaul is momenteel bezig de bouw van de nieuwe Overhaul online te verslaan. Interessant leesmateriaal denk ik.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 5:01 pm
by Jeroen
Bedankt voor die tip! Die had ik nog niet gezien.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 5:09 pm
by maddox
Geen grote voordelen tussen armox en hardox voor onze toepassing eigenlijk.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 5:50 pm
by Jeroen
Ik heb voordelen gezien.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Tue Mar 08, 2016 11:36 pm
by Jeroen

Eerste idee wat ik in de auto had.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Wed Mar 09, 2016 12:27 pm
by Jeroen
Ter inspiratie:


Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Wed Mar 09, 2016 7:33 pm
by MJM
Jeroen wrote:Bestaat die naam al in de robotsport?
Wij hadden ooit eens Grand Slamm. Maar dit is heel anders :-)
Jeroen wrote: oppakken en weggooien is het idee..
Wij zijn bezig met vastpakken en slaan. Lekker lastig doen om geen lanceerdeur te hoeven maken.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Wed Mar 09, 2016 7:45 pm
by Jeroen
MJM wrote:
Jeroen wrote:Bestaat die naam al in de robotsport?
Wij hadden ooit eens Grand Slamm. Maar dit is heel anders :-)
Jeroen wrote: oppakken en weggooien is het idee..
Wij zijn bezig met vastpakken en slaan. Lekker lastig doen om geen lanceerdeur te hoeven maken.
Welke was dat dan? die slamm ?

Vastpakken en slaan had ik al in impact 2 nooit echt afgemaakt, als ik toen lipo's had was dat wel wat.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Wed Mar 09, 2016 8:49 pm
by Jeroen
ezgif.com-video-to-gif-1.gif
ezgif.com-video-to-gif-1.gif (1.34 MiB) Viewed 12846 times
De festo klauw even ruw in solidworks gezet.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Wed Mar 09, 2016 9:58 pm
by flex
Al wat met kracht vectoren gestoeid?

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Wed Mar 09, 2016 10:37 pm
by Jeroen
ik ben al blij dat ik het kan bewegen :P maar dat is wel de volgende stap, al heb ik nog geen idee wat solidworks kan betekenen op dat gebied.

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Posted: Wed Mar 09, 2016 10:46 pm
by flex
Waarschijnlijk wijnig/niks. Net als Inventor....
Gewoon een schets maken in de samenstelling en daar de kracht vectoren in tekenen en met hoeken e.d. de resultanten uit zetten. Net als ik deedt bij Tokka.