Team Tie Rip : Grand Slam!

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 23, 2016 1:00 am

Deeltje 10 ofzo van het ontwerp:
ezgif.com-crop(1).gif
ezgif.com-crop(1).gif (535.26 KiB) Viewed 12644 times
Elke klauw heeft een interne motor zodat de klauwen onafhankelijk van elkaar snel kunnen sluiten. De klauw heeft een ratel, zodra de interne snelle motoren dicht zijn wordt de centrale as aangedreven zodat er voldoende kracht gezet kan worden. De interne motoren draaien dus altijd maar 1 kant op. Openen gaat altijd langzaam.
detail1.png
detail1.png (252.21 KiB) Viewed 12644 times
Lifters middels het auto krik idee.
detail2.png
detail2.png (149.48 KiB) Viewed 12644 times
Geen idee of het allemaal sterk genoeg is, maar het blijft een leuke ontwerpoefening en eerlijk gezegd vind ik het principe best leuk worden.
What goes up must come down...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by leo-rcc » Wed Mar 23, 2016 8:33 am

Ziet er zeker leuk uit!
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 23, 2016 12:10 pm

Vraag aan iedereen: Ondanks dat het nog een ruwe opzet is, wat zijn de zwakke punten in dit ontwerp?
What goes up must come down...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Carlijn » Wed Mar 23, 2016 12:22 pm

Kan mij indenken, vooral bij gevecht met meerdere tegenstanders dat de steunwietjes die de lift verzorgen kunnen ombuigen waardoor je niet meer naar beneden kan. Maar misschien ook bij draaien op een niet vlakke arenavloer wordt het misschien tricky.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 23, 2016 1:02 pm

Goed punt. Voor de duidelijkheid, er komt een lifter per klauw, 2 stuks in totaal.
Maar op het moment dat hij in de omhoog positie staat en er komt een tweede tegenstander aan die er tegenaan ramt is hij nu idd te kwetsbaar. Op het moment dat de lifter niet meer in kan schuiven is het complete wapen nutteloos.

Mogelijke oplossingen ? : Extra bescherming ? Breekpunt aanbrengen ? Dempers ? Materiaaldikte voldoende uitvoeren?

Over het rijden en draaien maak ik me wat minder zorgen, uitgangspunt is de robotwars arena met een stalen en vlakke vloer. Manoeuvreren over de flamegrill kan een uitdaging zijn met kleine wielen.
What goes up must come down...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by flex » Wed Mar 23, 2016 4:40 pm

Zou er een kunststof (of metalen) schotel van maken ipv wieltjes. lekker glijden.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by maddox » Wed Mar 23, 2016 4:43 pm

Ik zou de kracht voor het wapen doen met een hydraulische motor. Flex heeft zo'n setup al eens uitgedacht.

De lifter vooraan, ik zou die helemaal niet zo hoog laten tillen. En ja, ook hier volg ik Flex. Een glijplaat is veel minder kwetsbaar dan een wiel of kogelpot.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 23, 2016 5:03 pm

maddox wrote:Ik zou de kracht voor het wapen doen met een hydraulische motor. Flex heeft zo'n setup al eens uitgedacht.

De lifter vooraan, ik zou die helemaal niet zo hoog laten tillen. En ja, ook hier volg ik Flex. Een glijplaat is veel minder kwetsbaar dan een wiel of kogelpot.
Hydrauliek is wel iets waar ik overna denk. Maar ik denk dat dit minder compact wordt. Al is mijn ervaring wat beperkt op dat gebied.
Wat zijn de voordelen ?
What goes up must come down...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Mischa » Wed Mar 23, 2016 5:04 pm

maddox wrote:De lifter vooraan, ik zou die helemaal niet zo hoog laten tillen..
Het eerste dat ik dacht bij het zien van het ontwerp! Een tegenstander op de punt doet je robot kantelen, of deels, dat kost je grip. Hoog hoeft hij ook niet te tillen, een paar cm kan voldoende zijn. (Iets dat ik bij T.A.N nog altijd een verbetering zou vinden)

De klauwen zou ik puntig maken; meer kans op grip.

twee onafhankelijke boven klauwen; prima idee, maar waarom ook twee onder? Dat kan er ook één zijn. Heb je gelijk meer ruimte voor een steviger liftsysteem.

Verder; ziet er top uit! Heel erg top zelfs.
Hoe dan?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Thu Mar 24, 2016 1:20 pm

De twee klauwen los van elkaar is op dit moment vooral esthetisch. Het hoog optillen is wel bewust, laag optillen betekend een slecht zwaartepunt. Hoe hoger hij is, hoe beter mijn zwaartepunt en gemakkelijker er gereden kan worden, en daarbij is het natuurlijk gaaf om te zien :D
What goes up must come down...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by flex » Thu Mar 24, 2016 2:06 pm

Als je hoog genoeg kan tillen komt er ook weer druk op de achterbanden...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Thu Mar 24, 2016 10:50 pm

trouwens, @ mischa over de vorm van de punten het idee is dat de bovenste punten verschillende inserts hebben zodat ze op de tegenstander afgestemd kunnen worden.
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Sun Mar 27, 2016 12:35 am

Wat aanvullingen : de punten zijn scharnierend opgehangen en worden door middel van kleine veren met de punt op de grond gedrukt. De zijkanten hebben schuin panser wat met rubbers wordt opgehangen. De verhoudingen zijn wat aangepast, hij is nu iets meer dan 900 lang en 600 breed. Als de klauwen helemaal openstaan dan is hij 600 hoog,
slam_31.png
slam_31.png (146.24 KiB) Viewed 12547 times
slam_3.png
slam_3.png (112.54 KiB) Viewed 12547 times
What goes up must come down...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Mischa » Fri Apr 01, 2016 9:08 am

Volgens mij is de opmerking nog niet gemaakt en gezien je nog in de ontwerpfase zit wellicht ook wat voorbarig, maar toch; blijf je bij open wielen, of komt daar nog wat omheen?
Hoe dan?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Fri Apr 01, 2016 10:51 am

nee die blijven open als ik dit formaat blijf houden. Ze zijn gelijk qua formaat aan die van gravity. Open HDPE wielen heeft voor tan meestal ook goed gewerkt. Maar ik zit ook te denken aan kleine wielen, die zullen dan beter beschermt zijn.
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests