LawnMower II

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
picklewars
Posts: 18
Joined: Sat Jun 22, 2013 7:46 pm
Location: Breda

LawnMower II

Post by picklewars » Thu Oct 24, 2013 3:02 pm

Ik heb de ants voorlopig op een zijspoor gezet.
Tijdje geleden al begonnen met een featherweight.
Ik heb eerst het wapen gemaakt, daarna bouw ik de rest er omheen.
Voorlopig bestaat het frame alleen nog uit losse onderdelen. Hopelijk kan ik komende week een-en-ander in elkaar zetten.

Image


Image

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: LawnMower II

Post by leo-rcc » Thu Oct 24, 2013 3:46 pm

Da's al een mooi begin.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

picklewars
Posts: 18
Joined: Sat Jun 22, 2013 7:46 pm
Location: Breda

Re: LawnMower II

Post by picklewars » Fri Nov 29, 2013 7:59 pm

Ben aan het rondkijken naar een motor voor het wapen.
De sterkste motor die ik heb is een Tekin Pro4 motor (zie foto) gekoppeld aan een 200A Tekin RX8 regelaar uit een 4wd shortcourse truck. Maar ondanks dat het een sterke motor is (ong 1000w) voor z´n formaat en vergeleken met vergelijkbare motoren, denk ik dat hij met 4600KV toch meer gericht is op snelheid dan kracht.
Ik heb dan ook niet zoveel zin om allesin te gaan bouwen terwijl ik toch al het vermoeden heb dat het niet de juiste motor is.
Het wapen weegt trouwens 1700gr en hoewel het in lagers ligt merk ik toch dat er wel wat kracht voor nodig is om het in beweging te zetten. Aandrijving dmv pulleys en een getande riem.
Daarom zat ik meer te denken aan een motor uit een 1/5 auto met bijv. 700KV en 4000w.
Ook zie ik hier en daar dat er outrunner heli/vliegtuig motoren gebruikt worden zoals bijv. een Scorpion 4035. Wel erg prijzig, maar Turnigy maakt natuurlijk goedkopere versies. Nadeel is wel dat deze motoren vaak hun hoogste vermogen met iets van 40v leveren. Ik wil een 3s of 4s lipo gebruiken.
Advies is welkom


Image

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: LawnMower II

Post by maddox » Fri Nov 29, 2013 10:50 pm

Valkiri gebruikt de NTM 50-60 370KV van Hobbyking op 4S. Met een overbrenging van bijna 1 op 1 en een schijf van 3 kg op lagerbussen loopt dat redelijk.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests