Page 6 of 8
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 5:48 am
by Frank
Wist niet dat het wapensystemen al 10 jaar mee gaat
Dan is het dus betrouwbaar genoeg
Is het zelf te maken of moet het via autocad uitgewerkt worden en gesneden ?
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 9:23 am
by maddox
Het wapensysteem in Kashei heeft al een paar aanpassingen gekregen in de loop der jaren.
Orgineel zat er een Speed 900 in , maar nu een NTM5060 gekoppeld aan een TZ85 met SimonK software.
De tandwielen zijn van aluminium Mod 1 naar stalen mod 2 gegaan, en die hebben het nog steeds moeilijk.
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 10:40 am
by Jeroen
Ik zou verwachten dat een ketting of riem toegevoegd aan het systeem het een stuk vriendelijker maakt voor de tandwielen?
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 2:01 pm
by maddox
Maar dat maakt het syteem nog groter dan het al is.
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 3:02 pm
by Jeroen
en het systeem met 3 kettingen langs elkaar op 2 assen ? ( als je weet wat ik bedoel ) Zal vanavond even een foto opzoeken
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 8:48 pm
by Frank
Ben benieuwd naar de foto
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 9:01 pm
by Jeroen
- ASR_internals.jpg (24.43 KiB) Viewed 13012 times
- amp_gear.jpg (24.4 KiB) Viewed 13012 times
Altijd een leuk systeem gevonden. Al zie ik wel dat het in deze setup maar 1:8,3 is. Geen idee wat kashei is nu. Edit : 1 op 30 zie ik
Re: Robot: DX11
Posted: Tue Jun 27, 2017 9:16 pm
by Frank
Maar het idee is goed, ja zo kan het ook
Re: Robot: DX11
Posted: Wed Jun 28, 2017 5:39 am
by maddox
Voor een lifter/knijper zou ik eerder mikken op 50-1, als je met een 5 of 6S 350-400KV outrunner werkt.
Re: Robot: DX11
Posted: Wed Jun 28, 2017 8:26 pm
by Frank
Oke ga ik me daar even in verdiepen
Re: Robot: DX11
Posted: Wed Jun 28, 2017 8:51 pm
by Jeroen
met zulke hoge reductie is het al snel een worm vertraging wat efficiënt is. Al zou ik dat zeker in combi met een riem moeten om de worm enigszins te beschermen.
Re: Robot: DX11
Posted: Thu Jun 29, 2017 5:23 am
by maddox
Een wormreductie is nooit efficiënt. Als je een efficiënte reductie wil, is het de planetair.
Re: Robot: DX11
Posted: Thu Jun 29, 2017 10:36 am
by Jeroen
maddox wrote:Een wormreductie is nooit efficiënt. Als je een efficiënte reductie wil, is het de planetair.
Big nipper doet het er goed mee. Ik denk dat ruimte efficientie wel erg hoog is
Re: Robot: DX11
Posted: Thu Jun 29, 2017 10:17 pm
by Frank
Hmm al met al toch niet zo makkelijk als ik dacht
Re: Robot: DX11
Posted: Thu Jun 29, 2017 10:21 pm
by Jeroen
Je zou altijd met je originele plan kunnen beginnen, en upgraden.