Page 2 of 8

Re: Robot: DX11

Posted: Sun Apr 28, 2013 9:02 pm
by Frank
Kleine update: aandrijving naar voren en meer uit elkaar.
Nu eerst maar even vragen bij de plaatselijke metaal handel
of ze me disk kunnen maken

Re: Robot: DX11

Posted: Mon Dec 16, 2013 5:09 pm
by kalme nelis
ziet eruit als een knappe opstelling

Re: Robot: DX11

Posted: Mon Dec 16, 2013 5:23 pm
by Frank
Ja ik ben wel een beetje aan het proberen in de schuur maar wordt allemaal een beetje te grof, ik ga toch wat anders verzinnen eerst maar iets makkelijkers (iets wat rijd)

Re: Robot: DX11

Posted: Mon Dec 16, 2013 8:52 pm
by maddox
Waar zit het probleem?

Re: Robot: DX11

Posted: Tue Dec 17, 2013 7:44 pm
by Frank
Verkeerde lagers en het lassen is nog een beetje iets wat ik nog moet oefenen

Re: Robot: DX11

Posted: Tue Dec 17, 2013 8:32 pm
by maddox
Valkiri 2 gebruikt bronzen bussen. Prodigy Evo witmetalen bussen. Beide machines doen de job prima.

En lassen, da's oefenen. Of een kwestie van de juiste omkoopsom bij een lasser.

Re: Robot: DX11

Posted: Sat Mar 08, 2014 1:12 pm
by Frank
Dit wordt ongeveer het idee, achterkant maak ik nog schuin ivm gewicht.
Ik wilde eerste instantie de wielen binnen houden maar dan heb ik geen ruimte meer voor het motortje van de disk.
Iemand een goed idee hoe ik een wiel sterk kan monteren aan dit type aandrijving?

Re: Robot: DX11

Posted: Sat Mar 08, 2014 10:30 pm
by kalme nelis
Meestal wordt er een 'wheelguard' omheen geplaatst. Een strook metaal of kunststof dat de wielen tegen beschadiging beschermt.

Is die schijf zo gesneden dat hij ondanks de enkele punt nog altijd stabiel is tijdens het draaien of is het een perfecte cirkel met een tand erop?

Re: Robot: DX11

Posted: Sun Mar 09, 2014 2:38 pm
by Frank
Een cirkel met een tand erop, wantdaar had ik nog niet over nagedacht

Re: Robot: DX11

Posted: Sun Mar 09, 2014 3:08 pm
by maddox
Onbalans iemand?

Dat gaat wiebelen

Re: Robot: DX11

Posted: Wed Dec 10, 2014 7:59 pm
by Jeroen
Nog update's ? In april een mooi evenement waar je aan mee kan doen :)

Re: Robot: DX11

Posted: Sat Dec 13, 2014 9:01 am
by Frank
Het heb even een tijdje stil gelegen maar ben er weer mee bezig
Weet niet of ik april ga redden maar zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn

Re: Robot: DX11

Posted: Mon Dec 29, 2014 10:35 am
by maddox
Na dit weekend ziet het er uit dat Frank met een werkende machine kan verschijnen in Antwerpen.

Maar geen spinner.

Re: Robot: DX11

Posted: Mon Dec 29, 2014 11:16 am
by Frank
Idd was een leuk weekeind met een mooi resultaat
Nogmaals bedankt (foto wordt vervolgd)

Re: Robot: DX11

Posted: Sat Jul 25, 2015 9:42 pm
by maddox
Het leven gaat raar. In alle geval, Frank is terug eens hier geraakt.

De stukken zijn samengevoegd. En een mirakel is gebeurd. Met ons 2 hebben we de zender/ontvanger kunnen koppelen aan de onderdelen, die dan ook doen wat we willen.
Maar het is weer eens duidelijk. Blijf weg van de Dimension enginering Battleswitch. Compleet onbetrouwbaar.

Morgen gaan we een test doen met een Turnigy switch. Eerst op 4S om zo'n Chinese Burkert clone. Als dat niet lekker gaat, nog een test met 5S. En als dat niet blijkt te werken, dan gaan we een cascade maken met een booster erbij.

In alle geval, de plannen voor zondag. Pneumatica testen.
Nieuwe kopplaat voor de zuiger maken, met een montagepunt voor de flipperarm.
Flipperarm epibreren.
Pantser CADden.

Frank gaat hopelijk straks nog een filmpje beschikbaar stellen.