Team: JBI (Just Build It)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Frank
Posts: 124
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Sun Apr 28, 2013 9:02 pm

Kleine update: aandrijving naar voren en meer uit elkaar.
Nu eerst maar even vragen bij de plaatselijke metaal handel
of ze me disk kunnen maken
Attachments
image.jpg
image.jpg (97.54 KiB) Viewed 7462 times

User avatar
kalme nelis
Posts: 1602
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by kalme nelis » Mon Dec 16, 2013 5:09 pm

ziet eruit als een knappe opstelling

User avatar
Frank
Posts: 124
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Mon Dec 16, 2013 5:23 pm

Ja ik ben wel een beetje aan het proberen in de schuur maar wordt allemaal een beetje te grof, ik ga toch wat anders verzinnen eerst maar iets makkelijkers (iets wat rijd)

User avatar
maddox
Posts: 3526
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Mon Dec 16, 2013 8:52 pm

Waar zit het probleem?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Frank
Posts: 124
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Tue Dec 17, 2013 7:44 pm

Verkeerde lagers en het lassen is nog een beetje iets wat ik nog moet oefenen

User avatar
maddox
Posts: 3526
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Tue Dec 17, 2013 8:32 pm

Valkiri 2 gebruikt bronzen bussen. Prodigy Evo witmetalen bussen. Beide machines doen de job prima.

En lassen, da's oefenen. Of een kwestie van de juiste omkoopsom bij een lasser.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Frank
Posts: 124
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Sat Mar 08, 2014 1:12 pm

Dit wordt ongeveer het idee, achterkant maak ik nog schuin ivm gewicht.
Ik wilde eerste instantie de wielen binnen houden maar dan heb ik geen ruimte meer voor het motortje van de disk.
Iemand een goed idee hoe ik een wiel sterk kan monteren aan dit type aandrijving?
Attachments
image.jpg
image.jpg (108.06 KiB) Viewed 7266 times

User avatar
kalme nelis
Posts: 1602
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by kalme nelis » Sat Mar 08, 2014 10:30 pm

Meestal wordt er een 'wheelguard' omheen geplaatst. Een strook metaal of kunststof dat de wielen tegen beschadiging beschermt.

Is die schijf zo gesneden dat hij ondanks de enkele punt nog altijd stabiel is tijdens het draaien of is het een perfecte cirkel met een tand erop?

User avatar
Frank
Posts: 124
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Sun Mar 09, 2014 2:38 pm

Een cirkel met een tand erop, wantdaar had ik nog niet over nagedacht

User avatar
maddox
Posts: 3526
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Sun Mar 09, 2014 3:08 pm

Onbalans iemand?

Dat gaat wiebelen
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2933
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Post by Jeroen » Wed Dec 10, 2014 7:59 pm

Nog update's ? In april een mooi evenement waar je aan mee kan doen :)
What goes up must come down...

User avatar
Frank
Posts: 124
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Sat Dec 13, 2014 9:01 am

Het heb even een tijdje stil gelegen maar ben er weer mee bezig
Weet niet of ik april ga redden maar zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn

User avatar
maddox
Posts: 3526
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Mon Dec 29, 2014 10:35 am

Na dit weekend ziet het er uit dat Frank met een werkende machine kan verschijnen in Antwerpen.

Maar geen spinner.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Frank
Posts: 124
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Mon Dec 29, 2014 11:16 am

Idd was een leuk weekeind met een mooi resultaat
Nogmaals bedankt (foto wordt vervolgd)

User avatar
maddox
Posts: 3526
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Sat Jul 25, 2015 9:42 pm

Het leven gaat raar. In alle geval, Frank is terug eens hier geraakt.

De stukken zijn samengevoegd. En een mirakel is gebeurd. Met ons 2 hebben we de zender/ontvanger kunnen koppelen aan de onderdelen, die dan ook doen wat we willen.
Maar het is weer eens duidelijk. Blijf weg van de Dimension enginering Battleswitch. Compleet onbetrouwbaar.

Morgen gaan we een test doen met een Turnigy switch. Eerst op 4S om zo'n Chinese Burkert clone. Als dat niet lekker gaat, nog een test met 5S. En als dat niet blijkt te werken, dan gaan we een cascade maken met een booster erbij.

In alle geval, de plannen voor zondag. Pneumatica testen.
Nieuwe kopplaat voor de zuiger maken, met een montagepunt voor de flipperarm.
Flipperarm epibreren.
Pantser CADden.

Frank gaat hopelijk straks nog een filmpje beschikbaar stellen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests