Team: JBI (Just Build It)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Frank
Posts: 117
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Tue Jun 27, 2017 5:48 am

Wist niet dat het wapensystemen al 10 jaar mee gaat
Dan is het dus betrouwbaar genoeg :wink:
Is het zelf te maken of moet het via autocad uitgewerkt worden en gesneden ?

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Tue Jun 27, 2017 9:23 am

Het wapensysteem in Kashei heeft al een paar aanpassingen gekregen in de loop der jaren.

Orgineel zat er een Speed 900 in , maar nu een NTM5060 gekoppeld aan een TZ85 met SimonK software.
De tandwielen zijn van aluminium Mod 1 naar stalen mod 2 gegaan, en die hebben het nog steeds moeilijk.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2916
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Post by Jeroen » Tue Jun 27, 2017 10:40 am

Ik zou verwachten dat een ketting of riem toegevoegd aan het systeem het een stuk vriendelijker maakt voor de tandwielen?
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Tue Jun 27, 2017 2:01 pm

Maar dat maakt het syteem nog groter dan het al is.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2916
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Post by Jeroen » Tue Jun 27, 2017 3:02 pm

en het systeem met 3 kettingen langs elkaar op 2 assen ? ( als je weet wat ik bedoel ) Zal vanavond even een foto opzoeken
What goes up must come down...

User avatar
Frank
Posts: 117
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Tue Jun 27, 2017 8:48 pm

Ben benieuwd naar de foto

User avatar
Jeroen
Posts: 2916
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Post by Jeroen » Tue Jun 27, 2017 9:01 pm

ASR_internals.jpg
ASR_internals.jpg (24.43 KiB) Viewed 3058 times
amp_gear.jpg
amp_gear.jpg (24.4 KiB) Viewed 3058 times
Altijd een leuk systeem gevonden. Al zie ik wel dat het in deze setup maar 1:8,3 is. Geen idee wat kashei is nu. Edit : 1 op 30 zie ik
What goes up must come down...

User avatar
Frank
Posts: 117
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Tue Jun 27, 2017 9:16 pm

Maar het idee is goed, ja zo kan het ook

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Wed Jun 28, 2017 5:39 am

Voor een lifter/knijper zou ik eerder mikken op 50-1, als je met een 5 of 6S 350-400KV outrunner werkt.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Frank
Posts: 117
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Wed Jun 28, 2017 8:26 pm

Oke ga ik me daar even in verdiepen :roll:

User avatar
Jeroen
Posts: 2916
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Post by Jeroen » Wed Jun 28, 2017 8:51 pm

met zulke hoge reductie is het al snel een worm vertraging wat efficiënt is. Al zou ik dat zeker in combi met een riem moeten om de worm enigszins te beschermen.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Thu Jun 29, 2017 5:23 am

Een wormreductie is nooit efficiënt. Als je een efficiënte reductie wil, is het de planetair.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2916
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Post by Jeroen » Thu Jun 29, 2017 10:36 am

maddox wrote:Een wormreductie is nooit efficiënt. Als je een efficiënte reductie wil, is het de planetair.
Big nipper doet het er goed mee. Ik denk dat ruimte efficientie wel erg hoog is
What goes up must come down...

User avatar
Frank
Posts: 117
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Thu Jun 29, 2017 10:17 pm

Hmm al met al toch niet zo makkelijk als ik dacht

User avatar
Jeroen
Posts: 2916
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Post by Jeroen » Thu Jun 29, 2017 10:21 pm

Je zou altijd met je originele plan kunnen beginnen, en upgraden.
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests