Team: JBI (Just Build It)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Upstart
Posts: 259
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: Robot: DX11

Postby Upstart » Mon Feb 27, 2017 1:56 pm

Ziet er top uit!! Like the Hardox :)

User avatar
Frank
Posts: 107
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: Ballista

Postby Frank » Thu Mar 23, 2017 9:57 pm

Ballista klaar voor Dortmund
8)
Attachments
IMG_0818.JPG
IMG_0818.JPG (1.32 MiB) Viewed 1217 times
IMG_0817.JPG
IMG_0817.JPG (1.36 MiB) Viewed 1217 times

User avatar
Carlijn
Posts: 1528
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Robot: DX11

Postby Carlijn » Thu Mar 23, 2017 10:01 pm

Mooi geworden!
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Jeroen
Posts: 2835
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Postby Jeroen » Thu Mar 23, 2017 11:16 pm

Wow , strak hoor!
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3383
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Postby maddox » Fri Mar 24, 2017 12:18 am

Het is weer een Typische Frank machine. Erg strak en to the point.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
stef
Posts: 1026
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: Robot: DX11

Postby stef » Fri Mar 24, 2017 9:54 pm

Nice, fliper arm zal nu niet zo snel stuk gaan door spinners omdat, ie veilig opgeborgen zit als hij ingeklapt is.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, en of de cilinder bodem een beetje werk zo als bedoelt :)

stef

User avatar
inventor
Posts: 2572
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Robot: DX11

Postby inventor » Fri Mar 24, 2017 11:08 pm

Dat gebogen HDPE is ook echt gaaf! Netjes Frank!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Frank
Posts: 107
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Postby Frank » Sat Mar 25, 2017 7:17 am

Bedankt allemaal ik ben ook zeer tevreden met het resultaat.

Stef, ik heb de flipper al getest doet het prima tot zover, nu afwachten wat ie doet in Dortmund 8)

User avatar
Frank
Posts: 107
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: Nieuw

Postby Frank » Sun Jun 25, 2017 9:09 pm

We zijn bezig een nieuwe feather robot te bedenken
en onderdelen te bestellen,
Hij zal een beetje op biohazard gaan lijken laag met een elektrische liftarm.
Heeft iemand ervaring met (metal gear 12v lineair)
Of een ander betrouwbare elektrische systeem
Attachments
IMG_2136.PNG
Zo iets voor de lift arm
IMG_2136.PNG (465.69 KiB) Viewed 868 times

User avatar
Jeroen
Posts: 2835
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Postby Jeroen » Sun Jun 25, 2017 10:06 pm

Ik heb ze wel eens gebruikt in een feather, alleen zijn ze rete traag. En daardoor soms frustrerend om te gebruiken.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3383
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Postby maddox » Mon Jun 26, 2017 12:44 pm

Niks war een brushless niet kan verbeteren.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2835
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Postby Jeroen » Mon Jun 26, 2017 2:30 pm

maddox wrote:Niks war een brushless niet kan verbeteren.

Dat lijkt mij ook :) maar wellicht is een eigen linak bouwen dan nog een betere optie?
What goes up must come down...

User avatar
Frank
Posts: 107
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Postby Frank » Mon Jun 26, 2017 7:50 pm

Dan is inderdaad soort gelijk systeem als Kashei
een beter en betrouwbaar plan maar dan iets lager,
Is dat veel werk om te maken Mario ?

User avatar
maddox
Posts: 3383
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Postby maddox » Mon Jun 26, 2017 9:46 pm

Kashei's wapensysteem is aan de hand van Dennis, zo'n jaar of 10 geleden.

Veel werk, valt mee.
Maar het is niet klein, noch licht, daar het een tandwieltrein is.

Maar ja, Kashei's systeem is prima om te zetten naar een lifter. De huidige setup heeft de power ervoor. Als we de bijl een plateau zouden geven kan die anderen omkieperen. Met een hogere gearratio is een klem/lifter zeker geen onmogelijkheid.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2835
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robot: DX11

Postby Jeroen » Mon Jun 26, 2017 10:15 pm

ik heb me altijd al afgevraagd waarom niemand een zelfbouw linak met een brushless en zoiets heeft gemaakt : https://www.banggood.com/nl/SFU1204-300 ... 59388.html
What goes up must come down...


Return to “Nieuwe Robots”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests