Team: JBI (Just Build It)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Team: JBI (Just Build It)

Post by Frank » Thu Apr 18, 2013 9:15 am

Al aardig wat verzameld, 2x 24V gimson motoren zijn onderweg
Moet alleen nog snaren en snaar schijven hebben
En een goeie voeding voor me lader iemand een idee ?
Dan ga ik eerst maar even tekenen :D

Foto->wordt vervolgt

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Thu Apr 18, 2013 9:23 am

TURNIGY MEGA 400W V2 Lithium Polymer Battery Charger (Version 2)

Dit is me lader

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Thu Apr 18, 2013 12:19 pm

1e foto
Attachments
Mijn onderdelen voor een disk robot
Mijn onderdelen voor een disk robot
image.jpg (111.4 KiB) Viewed 20161 times

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Thu Apr 18, 2013 12:20 pm

Foutje 3x

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by leo-rcc » Thu Apr 18, 2013 12:40 pm

Bij HK heb je ook een 600W voeding (ook in de NL warehouse), die kan je voor de 400W lader gebruiken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Mon Apr 22, 2013 8:43 am

Wat zijn ongeveer de afmetingen van de frame buizen
Is 25x25mm niet te zwaar ?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Mon Apr 22, 2013 9:33 am

Hangt van de wanddikte af. In het A-frame van Prodigy heb ik 20*20*2 gebruikt. Versterkt op de hoeken met solide staal.

Een goed ontwerp zorgt voor een minimaal gewicht in't frame.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Tue Apr 23, 2013 8:54 pm

Maddox, zou jij misschien de snaarschrijven voor mij willen maken ?
Ik ben nu aan het tekenen maar kom er niet echt uit zonder die onderdelen

Ik hoor het wel alvast bedankt

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Tue Apr 23, 2013 8:59 pm

8)
Attachments
image.jpg
image.jpg (86.18 KiB) Viewed 20080 times
Een beetje het idee
Een beetje het idee
image.jpg (86.18 KiB) Viewed 20080 times

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Tue Apr 23, 2013 11:04 pm

Frank wrote:Maddox, zou jij misschien de snaarschrijven voor mij willen maken ?
Ik ben nu aan het tekenen maar kom er niet echt uit zonder die onderdelen

Ik hoor het wel alvast bedankt
Dat gaat een zaterdagje knutselen worden in mijn werkplaatsje.


En je wil een bredere wielbasis.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Wed Apr 24, 2013 5:44 am

Zaterdagje is een goed idee :D

Wielbasis: die Gimson motoren bieden niet veel andere keus
Kan mischien wel de aandrijving motoren tussen disk en wapen motor doen
Dan heb je kans dat ik te veel gewicht achter heb ivm accu

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by maddox » Wed Apr 24, 2013 6:47 am

Als je breder gaat, kan je korter werken. Ook heb je keuze in de hoogte.

Ook, een machine zoals deze wil de hoofdmoot van de massa voor de wielen, maar niet alles.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Frank
Posts: 133
Joined: Thu Apr 11, 2013 9:43 pm

Re: Robot: DX11

Post by Frank » Wed Apr 24, 2013 9:11 am

Dat is idd waar maar als je hoger gaat, worden de wielen ook groter
Wat als ie op zijn kop gaat moet ie wel door kunnen rijden :)

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by Carlijn » Wed Apr 24, 2013 9:30 am

Daar zijn ook oplossingen voor te bedenken. Yes heeft bv rolbeugels en het was wel even uitzoeken wat de rondding moest zijn en hoe ik ze goed vast kon zetten, maar nu werkt het perfect. Ook ideaal om de robot mee op te tillen :p
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Robot: DX11

Post by leo-rcc » Wed Apr 24, 2013 9:33 am

Ik zou de wielen sowieso verder naar voren brengen, dat zal de bestuurbaarheid van je robot fors verbeteren. En zoals Mario al zei, ga breder. Een smalle wielbasis zo ver naar achter maakt de robot echt niet leuk om te besturen. Waar nu de TZ en Scorpion XXL liggen, daar zou ik de motoren plaatsen, en dan wat verder uit elkaar. De hoogte in gaan is niet nodig, dat kan allemaal nog redelijk plat blijven.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests