Team RCC: Bullfrog

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Jeroen
Posts: 2947
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by Jeroen » Thu Aug 02, 2012 10:11 pm

begint er goed uit te zien
komt er nog wat extra panser op die buffer?
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Fri Aug 03, 2012 12:16 am

Yep, da's mijn job voor morgen.

Daarentegenover , met 3.2mm Hardox op 5mm 15Mo3, ik geloof dat het stevig genoeg is.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Sat Aug 04, 2012 2:59 pm

Weer een stuk meer.

Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Thu Aug 16, 2012 6:56 pm

Geen foto's, er is niet veel te zien van de dingen die nu gebeurt zijn. De "fiddley bits" als het ware. (haken en ogen voor de Bungeegeleiding, trildempermontage voor accu's en electronica enzoverder)

Maar vandaag een serie druktesten gedaan, en de laatste was "pijnlijk". Vul het systeem, sluit de CO2 fles af, geef de stuurburkert een neut 24V, en het volgende dat ik weet is dat ik zwart met vlekken zie, mijn oren suizen nog, en mijn borstkas die pijn doet.

Gelukkig was het een test zonder de zuiger erin. Dus hetgeen me die optater heeft verkocht is die 1" klep die plots 50bar + losliet in de buitenlucht.

Het enige spijtige is dat ik na die test een lekje kon voelen. Niet horen helaas. Dat zal voor morgen zijn, dat opsporen.

Volgende kleptest op volle druk gaat toch op een andere manier gebeuren. En eenmaal de zuiger erin, alleen met RC bediening.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 2973
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by MJM » Fri Aug 17, 2012 10:29 am

Hé, voorzichtig! Door de toevoer van veel gas of drukverhoging kun je inderdaad schade aan gehoor en luchtwegen krijgen. Heb je geen veiligheidraam dat bij overdruk open gaat? Of de deur open gezet?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Fri Aug 17, 2012 10:50 am

De deur stond open. En daarstraks heb ik 1 van de polycarbonaat platen terug in de sponning gedrukt. Als ik vanavond nog dat gevoel in de borst heb, is een doktersbezoek een mogelijkheid.

In alle geval. Ik ben blij dat de zuiger er niet in zat.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by iceman » Fri Aug 17, 2012 12:58 pm

Ik heb een keer met Hades op perslucht getest en ook handmatig de kleppen toen bediend met als gevolg mijn pols tussen flipper ... als het op 70 bar was geweest was ik hem kwijt geweest ... ik PROBEER met testen altijd met 2 man te zijn ... ach ja ... je weet meteen weer hoe gevaarlijk onze hobby is ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Fri Aug 24, 2012 2:31 pm

En zover zijn we nu.

Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Sun Sep 16, 2012 5:22 am

Verdere updates.

Vandaag hebben Flex en Leo de bekabeling afgewerkt. Dankzij Kos hebben we een Sidewinder om deze machine af te werken.
En de eerste testritten zijn gedaan.

De badkamer weegschaal hier geeft ons 93 kg met 4 kg C02 aan boord.
De aandrijving kan geen M6 verzonken inbusboutjes opvreten. Maar heeft er uitgezonderd een gestopte motor geen last van.
Door omstandigheden hebben we 2 24V AC spoelen op de Bürkert 5404s. Rare beestjes die op 33V DC de impressie van een kookplaat geven. Helaas kan de MSR RC switch er niet goed mee om (de relais zijn dan ook niet bedoeld voor een paar dozijn harde amperes). Helaas hebben we maar 1 DC spoel als reserve. (oproep aan anderen, heeft iemand een spoel te leen voor een paar weken?)

Het wapen werkt prima. De experimentele klep gaat broertjes krijgen. De 14mm bungee blijft heel. Maar de retract is traag. Raar eigenlijk.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5878
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by leo-rcc » Sun Sep 16, 2012 5:16 pm

We hebben een 2e DC spoel voor de andere Burkert, dus deze week hoort Bullfrog er klaar voor te staan. Hij rijd prima, op 33V is hij zelfs snel te noemen, en met die overbrenging kan hij aardig duwen denk ik. Hij wil alleen wel een beetje met de neus omhoog komen als die veel grip heeft, maar ik denk dat dat in de arena minder een probleem zal wezen.

Ik verheug me al op de eerste flip met een robot erop, ik hoop dat hij aan de verwachting voldoet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2705
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by flex » Sun Sep 16, 2012 7:25 pm

Was een geslaagd middagje sleutelen heren. Goed te horen dat jullie vandaag nog wat puntjes op de i hebben kunnen zetten.
Zelf een geslaagde trailwalk dag gehad.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by Babeth » Mon Sep 17, 2012 5:08 pm

Ondertussen zijn de Bullfrog-afbeelding en de naam ook af maar moeten nog geplaatst worden (dubbelzijdige plakband nodig en laten we dat toevallig niet meer in huis hebben...). Het Team RCC logo zal ik morgen proberen te maken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by iceman » Tue Oct 09, 2012 10:16 am

Persoonlijk vond ik bullfrog zeer moeilijk te zien in de arena ... bestaan er geen giforanje kikkers ... ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Tue Oct 09, 2012 4:19 pm

Er bestaan zeer helder gekleurde kikkers.
Image

Maar da's geen bullfrog.

Dit is een bullfrog.
Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3558
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Tue Oct 09, 2012 4:27 pm

In alle geval. Effe de lijst opstellen van de "dingen te doen met Bullfrog".

Sidewinder scoren. De reserve van Jeroen ligt nu veilig in de kast.

Wapensysteem controleren om beschadigingen en dergelijke. Zuiger-inlaat poort laten uitdremelen door de man die mijn dremel heeft. de 30mm² inlaat vergroten naar 250m².
Betere vloeibaar-CO2 beheersing inbouwen.
Zuiger voorzien van warmtewisselvinnen.
Warmtewisselvinnen lassen op de buffertank en een warmtewissel-aluminium spiraal rond de stalen buizen trekken.

Flipperarm rechten en een sterkere flipperplaat inlassen. Ik heb hier nog een leuk stukje 10mm dik Hardox 650 liggen, dat samen met oppik-hoekjes zou het iets gemakkelijker moeten worden om een tegenstander zijdelings te scheppen.
Zijdelings verstevigen van de flipperarm.

Aandrijvingen controleren en linker band oppompen, of beide banden vervangen door een run-flat systeem.

Voorzijde versterken.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests