Team RCC: Bullfrog

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

iceman
Posts: 1486
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by iceman » Wed Jul 18, 2012 8:48 pm

dus bullfrog moet klaar zijn voo maidstone ... ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5862
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by leo-rcc » Wed Jul 18, 2012 9:43 pm

Jep.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2920
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by Jeroen » Thu Jul 19, 2012 8:11 am

maddox wrote:Zoals ie nu is, twijfelachtig tot onmogelijk. Maar ik ben ermee bezig. We zien wel waar we staan na 2 weken van nu.

In alle geval, net het staal voor de nieuwe buffertank opgehaald, en de specifieke hydraulische koppeling waarmee we het equivalent van 4 burkerts mee aan de zuiger gaan knopen.
Ik ben nieuwsgierig naar die klep?
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Thu Jul 19, 2012 3:34 pm

Tsunami gebruikte ongeveer dezelfde. Alleen gebruik ik een Burkert als stuurklep.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2920
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by Jeroen » Fri Jul 20, 2012 9:04 am

feitelijk weet ik nu nog niets :P
What goes up must come down...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5862
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by leo-rcc » Fri Jul 20, 2012 9:40 am

Denk aan grote Burkert. Waarbij dan een Burkert klep het pilotgat vormt voor die klep.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2920
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by Jeroen » Fri Jul 20, 2012 10:26 am

Meer flow dus, maar ook groter en zwaarder. Hoeveel groter en zwaarder is de vraag ander zie ik er wel toekomst in in Gravity.
Daarnaast natuurlijk de vraag, hoe snel kan het schakelen?
What goes up must come down...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5862
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by leo-rcc » Fri Jul 20, 2012 11:18 am

Het zal geheid trager schakelen dan een Burkert, omdat je al een Burkert schakelt om die grote klep te schakelen (cascade effect). Het heeft ook al een groter drukverschil nodig om te schakelen maar dat is minder relevant. Qua gewicht, het zal iets schelen tov 4 Burkerts, maar hoeveel kan ik je niet zeggen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Sat Jul 28, 2012 11:51 am

Na een weekje in stukken en brokken slijpen, lassen en heruitmeten kunnen we al een tipje van de sluier oplichten.
Het frame van de voorgaande foto's is verschroot. Te zwaar, te groot en te beschadigd door Kan-opener.
De hardox bodemplaat was ook een probleemkindje. Ontsierd met een conglomeraat van bouten en moeren, had het de alure van een kaasrasp, die arenavloer opvrat.
De loeizware flipperarm was al gebogen door de kracht van de 100mm zuiger. En de constructie liet niet toe die te versterken.

Dus ben ik overnieuw begonnen. De aandrijvingen blijven. Die zijn bewezen.
De alu zuiger en bijhorende systeem staan netjes opzij, alleen de burkerts worden hergebruikt. Dankzij Jeroen van Lieverloo, hebben we een 140mm monsterzuiger ter beschikking.
Een stalen buffertank met effectief 3 keer het volume van de zuiger, en de 1" bsp klep zouden een gruwelijke combinatie kunnen vormen.
De buffer is in 1 keer deel van de hardox Monocoque.
Image

We hebben de orginele afmetingen van Bullfrog gehouden. 850mm lang, 490mm breed tussen de aandrijvingen. De hoogte daarentegenover is verminderd van 230mm naar 170mm.
Hier ziet men alles ongeveer op de plek zitten.
Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2920
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by Jeroen » Sat Jul 28, 2012 3:37 pm

toch wel mooi al die heavyweight updates de laatste tijd :D
What goes up must come down...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5862
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by leo-rcc » Sun Jul 29, 2012 3:00 pm

De flipperarm is nu ook bijna af. Nog een paar dagen doorbikkelen en de robot kan weer geverfd worden. Ik ben ondertussen begonnen aan de electronica.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Sun Jul 29, 2012 6:07 pm

Hier het begin van de flipperarm en nog wat andere details.

Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Mon Jul 30, 2012 3:59 pm

En nog een stukje meer.

Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Tue Jul 31, 2012 9:40 am

Een moeilijker stukje. Doordat de flessen zo krappe doorgang hebben gekregen in de achterplaat- de rest van de ruimte is bedoeld voor de accu's- kon ik niet uit de voeten met de klassieke knelkoppelingen/CO2 moer verbinding tussen fles en hydraulische buis. Ook heb ik maar 1 slangetje ter beschikking op't moment, en even een nieuw laten bijmaken vreet iets wat ik momenteel niet wil spenderen.
Tijd, ik ben al gauw 2 uur daarmee kwijt, en dan hoop ik erop dat de leverancier al uit bouwverlof is.

Ook is de beschikbare ruimte wat aan de krappe kant, dus was het creatief met buis en TIG lassen.

Maar hier, het resultaat.

Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3447
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team RCC: Bullfrog

Post by maddox » Thu Aug 02, 2012 12:17 pm

Zo, een voormiddagje knutselen en de flipperarm heeft een dwarsbuis. Eerste testen geven aan dat de zuiger gemakkelijk terug zakt onder het gewicht van de arm.

Op de achtergrond staat de accubak, met de 2 trildempers waaraan die opgehangen gaat worden. Volgend stuk, het accu-montage-pantser.

Image
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests