Page 10 of 14

Re: TomaHawk

Posted: Thu Nov 06, 2014 10:47 pm
by Jeroen
TMHWK gaat niet mee, geen ruimte en te weinig handen. Ook is ie nog as is hier in de schuur. Heb ondertussen wel een vervanger voor de reduceer geregeld, een druksensor met klep. Dat gaat denk ik mijn nieuwe project worden.

Re: TomaHawk

Posted: Thu Dec 04, 2014 1:57 am
by Jeroen
Upgrades voor TMHWK:

Leds zijn smd op een flexibele strip, en bij het filmen werd 10% van het maximum vermogen gebruikt.
Test programmaatje, vanzelfsprekend is alles mogelijk. 5 meter aan leds, met 30 leds per meter :). Eens kijken hoe dat mooi op de robot gemaakt kan worden.

Re: TomaHawk

Posted: Thu Dec 04, 2014 9:39 pm
by MJM
Mooie verlichting, echt wel, maar zijn onderstaande dingen ook in gedachten?
MJM wrote:Dit weekeinde kwamen we wat probleempjes tegen:
- Cilinder viel uit elkaar. Weer opgebouwd na opnieuw tappen van draad in Aluminium en het aanpassen van een ringsleutel.
- Bevriezen van reducer. Gaat beter wanneer gasfles maar net open staat en niet te snel achter elkaar geslagen wordt.
- Lekkage tussen gele slang en snelontluchter.
- Gasfles ligt los waardoor reducer tegen band kan lopen.
- Door wielstand is TMHWK erg tail-happy.
- Ketting liep af door vervuiling (arena vloer) tussen de schakels en tanden.

Maar, als hij eenmaal lekker slaat is het een publiekslieveling. En dit weekeinde 1 van de weinige niet-flippers.
Hij lijkt niet zo heel veel gas te verbruiken, misschien door de electronisch regeling. De nieuwe tandheugel lekt niet.
De punt ramde makkelijk door de vloer en een tegenstander.

Edit 11/9: zojuist TMHWK open gemaakt. Het was binnen erg vochtig. En, er waren weer een paar moeren van de cilinder losgetrilt!!!
:-)

Re: TomaHawk

Posted: Thu Dec 04, 2014 11:59 pm
by Jeroen
Ik ga ervan uit dat dat vanzelf beter wordt.

Re: TomaHawk

Posted: Tue May 05, 2015 8:22 pm
by Jeroen
Even een advies nodig op een paar punten.

Ik moet door de cylinder 4 draadstangen steken zodat de voor en de achterkant goed vast blijven zitten.
Welk type draadstangen kan ik het beste kopen? ( materiaal keuze ) en waar kan ik die bestellen ?
De ketting lijkt er af te lopen door vervuiling, is er een quick en dirty fix om dit op te lossen?

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 12:43 am
by maddox
Beste optie in dit geval is een draadstang van kwaliteit 10.9. 2de keuze is 8.8.
Gebruik geen RVS.
En kwaliteit 4.6 is al helemaal uit den boze, da's kauwgom.

Elke deftige gereedsschapshandel heeft 8.8 op voorraad.

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 5:02 pm
by Jeroen
Nog iemand slimme gedachten over de tandwielen en ketting?

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 5:06 pm
by maddox
De ophanging van de motoren en wielen moet gewoon stijver.

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 5:37 pm
by Jeroen
de ketting moet strakker bedoel je dan? Wat zijn de richtlijnen qua spanning?

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 8:49 pm
by Jeroen
voor dat ik het sloop,
Hoe moet deze slang eruit:

Image

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 9:25 pm
by maddox
Da's een push lock.

2 opties.

1 het blauwe ringetje indrukken en dan de slang er uit halen.
2 de koppeling zelf is in de zuiger gelijmd met 2K lijm. Heet blazen en losdraaien. Nieuwe koppeling ligt klaar.

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 9:26 pm
by maddox
Jeroen wrote:de ketting moet strakker bedoel je dan? Wat zijn de richtlijnen qua spanning?
Neen, de ophanging zelf moet stijver, nu kan dat allemaal waggelen en uit lijn komen.

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 9:51 pm
by Jeroen
Ja toch een push lock, alleen krijg ik hem niet verder ingedrukt :(. Ook niet met een sleutel. Morgen nog eens proberen.
Ik zie nou trouwens ook wat marien bedoelde met vervuiling van de vloer, de kettingen zijn ERG vuil Een en al stof.

Re: TomaHawk

Posted: Wed May 06, 2015 10:11 pm
by Jeroen
MJM wrote:
133_4492-2.jpg
Hier is de verbeterde TMHWK.
Zoek de verschillen...
Marien, heb je deze foto nog in hogere resolutie? Moet een foto opsturen naar john,.

Re: TomaHawk

Posted: Thu May 07, 2015 9:10 pm
by Jeroen
Nou hij is los :')
3 problemen:

1:
Nu Ik de onderkant goed kan zien ben ik wel een beetje geschrokken hoe krom deze is, de onderkant was geen gehard staal, en heeft een aantal bijlklappen gehad.. Wat niet ten goede komt van de motor wiel ophanging. Deze moet dus vervangen worden, net marco gemaild of hij nog materiaal heeft liggen..

2:
De M10 draadstang had ik nog liggen ( geen idee welke sterkte maar ik vond 4 lengtes van 2 meter in de opslag) maar natuurlijk is de cilinder maar een klein deel getapt.. En ik heb geen tap die 210mm diep kan, of een boor van 10 mm die 210 mm diep kan.. Daarnaast denk ik niet dat het verstandig is om zo'n lengte met de hand te boren.

3:
de bouten aan de achterkant van de cilinder lijken voorzien van een centreerring, origineel lijkt dat ook de bedoeling te zijn geweest aan de voorkant..
Zie foto:
Image
Als die er nu aan de voor en achterkant niet opzitten, denk ik dat het mis kan gaan met zijwaartse krachten. Oftewel, daar moeten busjes voor gedraaid worden..

Al met al dus een bak extra werk. :(