AWP1 (in aanbouw)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
SkalTura
Posts: 19
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:48 am
Location: Tilburg
Contact:

AWP1 (in aanbouw)

Post by SkalTura » Sun Jun 19, 2011 8:42 am

Zo... mijn eerste Antweight project is gestart, maar is nog (lang) niet klaar.
Gisteren in Maarssen geweest, en daar mijn voortgang laten zien. Alleen ben ik de naam van die man vergeten :oops: Ik ben niet zo goed met namen...

Het wordt een Flipper van (naar mijn mening het mooiste materiaal ter wereld) Carbon fiber. Ik heb het ontwerp in 3D gemaakt op de PC, en daarna de profielen uitgeprint op een stickervel en dat dan weer op de carbon plaat geplakt. Daarna alles uitzagen, beetje vijlen en schuren, en lijmen maar.
De aandrijving worden 2 servo's, maar zonder speedhack... dat kwam bij deze servo's niet zo lekker uit, en ik had bijna geen torque meer. Wellicht in een 2e project een andere oplossing, maar omdat dit mijn eerste poging is hou ik het hier voorlopig op. Ook de flipper is een servo met een verlengde arm (ook carbon fiber) om meer hoogte te krijgen.
De bovenkant en flipper zitten nog niet vast. Dat kun je op de foto's ook zien, dus geen opmerkingen dat er een enorme kier te zien is graag :lol:

De robot gaat AWP1 heten. Dat staat voor AntWeight Prototype 1.
Ik ben ook een racefan, en ga met vrienden elk jaar naar de 24h race van LeMans. Daar heb je de LeMans Prototype klasse die dus LMP1 en LMP2 heten, en dat principe heb ik dus voor mijn robot ook gebruikt.

En dan nu de foto's...
awp1_1.jpg
awp1_1.jpg (135.94 KiB) Viewed 6604 times
awp1_2.jpg
awp1_2.jpg (132.07 KiB) Viewed 6604 times
In the beginning there was nothing... but even that exploded !!!

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: AWP1 (in aanbouw)

Post by inventor » Sun Jun 19, 2011 9:38 am

Ziet er netjes uit, leuk begin! Hoe ben je van plan die carbon stukken aan elkaar te gaan maken? Gewoon lijmen? Wordt het een lifter?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
SkalTura
Posts: 19
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:48 am
Location: Tilburg
Contact:

Re: AWP1 (in aanbouw)

Post by SkalTura » Sun Jun 19, 2011 12:10 pm

De body zelf zit inmiddels al in elkaar, alleen de boven-deksel en de flipper niet.
Ik heb de carbon delen met epoxy gelijmd, dus dat zit goed vast. De deksel komt straks met 4 schroeven, zodat ik nog bij de accu enzo kan.
In the beginning there was nothing... but even that exploded !!!

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: AWP1 (in aanbouw)

Post by MJM » Sun Jun 19, 2011 12:51 pm

Je bent vast Leo tegengekomen.
Tape is ook bruikbaar als scharnier. Ziet er goed uit, ga zo door.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
SkalTura
Posts: 19
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:48 am
Location: Tilburg
Contact:

Re: AWP1 (in aanbouw)

Post by SkalTura » Sun Jun 19, 2011 7:56 pm

Ik wilde scharniertjes gebruiken van een vliegtuig. Ik heb ongeveer 18 jaar lang model gevlogen en ik ben bekend met de krachten die op dit soort scharnieren komt te staan tijdens het vliegen, vandaar dat ik deze ook voor de flipper wilde gebruiken.
Qua gewicht maakt het niet zo heel veel uit, ze wegen maar 0,6g per stuk en als ik mijn berekeningen goed heb, zou dat moeten kunnen in mijn ontwerp.
In the beginning there was nothing... but even that exploded !!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 51 guests