Michel's Robot's Knutseltopic

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Michel's Robot's Knutseltopic

Post by Michel » Tue Apr 28, 2009 8:46 am

Armor Wood V.1 - Raptor

Hallo,

Ik heb voor mijn verjaardag 2 accu boren gekocht voor me robot dus deze heb ik maar meteen maar begonnen aan me 1e robot.
Ik heb een tijdje geleden ook al een 40mhz afstandbededining gekocht met ontvanger, dus ik heb ook maar gister avond componenten besteld voor een speedcontrol te maken (voor het testen, ik ga nog sparen voor een Scorpion XXL.

Foto's Komen eraan!

Mvg Michel

PS: Ik zou graag Dennis en stef willen bedanken voor hun infomatie over robot's bouwen!

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Wed Apr 29, 2009 4:29 pm

Ik heb vandaag de wielen uitgelijnt. De robot wijkte de hele tijd af naar links. Alle wielen staan nu scheef maar de robot rijd recht. Ik ga in de stalen versie het in de computer proberen ontwerpen, zodat ook alles recht is.

Mvg michel

PS: Kaartlezer doet het niet, ik zal zo snel mogelijk een nieuwe halen, foto's komen eraan!

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Apr 29, 2009 9:49 pm

Geweldig nieuws, en nog van harte gefeliciteerd.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Sat May 02, 2009 11:11 am

Ik heb heel snel even een simpel website'tje in elkaar gezet voor de foto's.

Ik ga deze site nog mooier en uitgebrijder maken maar nu kunnen julie even de foto's zien.

http://www.american-crimes.nl/calculator/

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat May 02, 2009 7:34 pm

1 advies: Thumbnails!

Jeez dat duurde eeuwen om te laden.

Maar goed, heb je er al mee gereden?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Sat May 02, 2009 8:53 pm

Het is makkelijker als je de zender niet vast schroeft op je robot :)

Verders ziet het er goed uit. Ik zie in je eerdere post dat je er al mee hebt gereden tijdens het uitlijnen. Hoe is de bestuurbaarheid? De opzet van je wielen is om tankstyle te sturen en ik denk dat die bokwielen dan veel tegen wringen. Misschien is het makkelijker om je wielen in het midden te zetten en zowel aan de voor als achterkant een klein zwenkwieltje te plaatsen tegen het kantelen?
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun May 03, 2009 12:03 am

Gezien de setup zal er hoogstends enkel vooruit mee gereden zijn. Maar het is een goed begin! De aanschaf van een degelijke regelaar zoals de scorpion xxl iiyama zal veel helpen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Sun May 03, 2009 9:15 am

Thumbnails zal ik zeker zo snel mogelijk maken :P De zender zit niet vast maar die schroeven zitten erop zodat ik hem er op kan leggen zonder dat hij er af valt. Vooruit alleen nog maar gereden, ik heb gister ook staal plaat gekocht, die krijg ik eind maandag binnen. Nu moet ik nog ergens de UCP 201 zien te kopen. Speed control ben ik nog mee bezig, ik zit nog erg te twijvelen!

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Mon May 04, 2009 1:30 pm

leuk begin ben zo ook begonnen zou idd de voorwielen wel vervangen voor zwenkwieltjes.

stef

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Mon May 04, 2009 1:51 pm

Bedankt voor je reactie, ik heb nu de voorwielen vervangen door zwenkwieletjes. Morgen krijg ik de speedcontrol binnen hoop ik en vanavond me stalen onderplaat.

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Sun May 31, 2009 4:50 pm

Ik heb de robot in staal, heb een v-tail mixer, speedcontrollers, accu's en alles erop om te kunnen rijden. Maar al doe ik gas vooruit dan zit er een afwijking naar links :( Dus dit moet ik even gaan oplossen binnenkort.

Ook heb ik nog een probleem: Af en toe gaan de wielen draaien enzo als ik niks doe. :?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun May 31, 2009 5:01 pm

Dat heet storing. Hoe heb je de antenne lopen? En wat voor een failsafe gebruik je?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Sun May 31, 2009 8:05 pm

Failsafe gebruik ik van de speedcontrollers. Storing zou goed kunnen, moet ik dan 47nF tussen de polen plaatsen? Atenne heb ik ook nog niet uitgerold :lol:

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Thu Jun 25, 2009 1:20 pm

Hoi iedereen.

Ik heb nog steeds het probleem dat het ene wiel eerder gaat draaien dan de andere zodat het een bocht maakt in vooruit. Ik kan het niet trimmen omdat ik maar 2 trim dingen heb en dat is voor vooruit-achteruit en links-rechts.

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Thu Jun 25, 2009 3:32 pm

dan moet je hem tegen de draai richting in trimme.

stef

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Jeroen and 59 guests