materiaal keuze

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

stef
Berichten: 1058
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 2:09 pm
Locatie: aalsmeer, nederland
Contacteer:

Bericht door stef »

ik gebruik 3 mm maar nog nooit tegen een spinner gereden
Gebruikersavatar
pepe
Berichten: 682
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 8:48 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door pepe »

Ik gebruikt 2 mm docol tegen spinner en deed perfect! nou ik heb geen docol meer en ik gaat lekker makelijk 2 mm rvs.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

dus 1/3 van het gewicht voor accu's, motoren, wapen etc ?
TNT
Berichten: 10
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 2:39 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TNT »

misschien de helft, als ik met een bouwplan kom laat ik het hier wel even zien. als er fouten of nadelen aan zitten hoor ik het dan graag
kleine elektromotoren nodig?, mail mij voor informatie!
Gebruikersavatar
maddox
Berichten: 3631
Lid geworden op: do aug 14, 2003 11:06 pm
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door maddox »

Ik zou voor de helft mikken.

Ik ken maar 1 Nederlandse machine die ongeveer zit op de verhouding van 2/3de pantser, als die al het resterende gewicht zou opgebruiken.

BonX, een knoetharde machine , ingeblikt in 3,2mm Hardox, met een meer dan 1 kw sterke aandrijving.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 1514
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 8:12 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht door Mischa »

Mijn robots hebben een beetje een drie maal een derde verhouding. Pantser, wapen en interne zaken (= motoren, overbrengingen, accu's etc).

Wat betreft je pantserkeuze; ik maak mijn robots graag hard, wat moet voorkomen dat ze stuk gaan. Evengoed gaan ze vroeg of laat toch een keer stuk en ter plaatse reparenen wordt dan wel lastig. Hier komt toch wel slijpen en lassen bij kijken en dat is niet bij elk Feather evenement mogelijk.

Kies je voor een zachter pantser zoals HDPE (wat het erg goed houdt tegen spinners) dan kan je de stukken, mits ze geschroeft zitten of iets dergelijks, gemakkelijk ter plaatse vervangen met handgereedschappen.
Hoe dan?
xMARKx
Berichten: 47
Lid geworden op: di dec 02, 2008 7:18 pm
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door xMARKx »

OK ik heb zelf nog geen feather gebouwd... maar ben wel bezig met de voorbereidingen ervan. Ik spreek dus niet uit ervaring maar bazeer mij op de bijbel van Grant Imahara :wink:

Gewichts verdeling:
-30% Aandrijving
-30% Wapen
-25% Pantser
-15% Elektronica
TNT
Berichten: 10
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 2:39 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TNT »

Grant is zeker succesvol, alleen het pantser lijkt mij een beetje weinig, maar dat is wat ik denk. mijn (en Ywans) robot wordt waarschijnlijk van metaal, dat is ook wat meer gewicht :D
kleine elektromotoren nodig?, mail mij voor informatie!
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

maddox schreef:BonX, een knoetharde machine , ingeblikt in 3,2mm Hardox, met een meer dan 1 kw sterke aandrijving.
heb hem vandaag gewogen, 12.9 kilootjes, waarvan een kleine 4 kilo daadwerkelijk robot is, dus 70% hardox :P
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.