bot van oet(nog geen naam)

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

oetie
Posts: 51
Joined: Tue Apr 15, 2008 8:33 pm
Location: ermelo, dorp naast hardewijk

bot van oet(nog geen naam)

Post by oetie » Sat Apr 26, 2008 2:23 pm

hier ga ik laten weeten hoever ik ben en zo,
ook wat vragen en de hele handel.

zit te twijvelen of ik een bouwpaket van 250,- zou kopen van carlijn wel makelijk maar dan word hele robot zoon 300,- voor een feater

of bij gamma dingetjes kopen en hopen dat ik zo aan alles kom,

wat denke jullie wat het beste is?

ook moet ik nog gaan denke aan een wapu

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sat Apr 26, 2008 3:39 pm

Ik denk niet dat je aan dat pakket wat hebt. Het is een zeer handig boek, dat zeker. Carlijn heeft mooi werk afgeleverd. Ik denk alleen dat het verstandiger is onderdelen zelf bij elkaar te sprokkelen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

oetie
Posts: 51
Joined: Tue Apr 15, 2008 8:33 pm
Location: ermelo, dorp naast hardewijk

niet compleet

Post by oetie » Sat Apr 26, 2008 4:48 pm

maar dan hep ik de veiligheids dingen niet.

maar ga wel ff bij de sloop kijken en er rijdt vast wel iemand zijn auto kapot techen een wandelende boom en hep ik weer spulletjes

zou ik dan die veiligheids spullen kopen en de rest niet?? :?:

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sat Apr 26, 2008 5:07 pm

Met veiligheidsspullen bedoel je de Rl (removable link) en failsafe?

Deze removable link is zelf te maken, dit moet gewoon een verbinding zijn die je los kan halen. De failsafe kan je ook gewoon bij de modelbouwzaak halen, en zit mogelijk zelfs al ingebouwd in de ontvanger of speedo's. (afhankelijk van welke je koopt).

Zender zou ik nieuw kopen. Deze zijn er al vanaf een euro of 40 (4 kanaals). Hier zit dan een ontvanger en mogelijk een paar servo's bij.

Motoren zou je bij bijvoorbeeld de sloop kunnen halen. Dan zijn dat of ruitenheffermotoren of ruitenwissermotoren. Deze zijn te gebruiken maar niet ideaal voor een featherweight. Accu boormachines is de eerste de beste keuze. Je kan voor 15 euro per stuk bij de bouwmarkt een accuboormachine halen. Het voordeel hiervan is dat je ook meteen accu's hebt die je kan gebruiken. (let wel op, je hebt minimaal 2 accu boormachines nodig. Beter zelfs is 4 stuks)

Als je op accu boormachines gaat rijden zitten de accu's er al bij. Dan blijft alleen de besturing nog over. Er zijn 2 hoofdtype's. "Regelbaar" en "Niet Regelbaar", hier bedoel ik mee dat met de ene je de snelheid waarmee de motor draaid kan aanpassen, en met de ander niet. Voor het rijden is een regelbare snelheid zeer handig. Dit maakt het sturen veel makkelijker. Jammergenoeg zijn deze zogehete speedcontrolers altijd prijzig, reken aan een 25 euro p/s.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Sat Apr 26, 2008 7:16 pm

Eigenlijk geef ik de laatste tijd altijd het advies als iemand een bouwpakket wil kopen om de delen zelf te halen. Via mail of msn geef ik aan waar je kan zoeken maar ik vind het ook altijd wel leuk om zelf echt te zoeken naar een onderdeel.
Ik heb in ieder geval een grote doos ruitenwisser motoren liggen en ik ga regelmatig bij een plastic handelaar HDPE en Polycarbonaat halen.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

oetie
Posts: 51
Joined: Tue Apr 15, 2008 8:33 pm
Location: ermelo, dorp naast hardewijk

cash

Post by oetie » Sat Apr 26, 2008 7:16 pm

wil best wat gaan uitgeven maar me ouders vinde 250,- voor een eerste robot nogal veel.

zat te denken om mischien naar een ant te switchen of de sloop op te zoeken maar weet niet wat ik daar zou moeten halen graag zou ik eens een keer bij iemand langs komen of op een clubdag om de kunst af te kijken

ik woon in ermelo dat ligt in de buurt van hardewijk

ik hoop na me exames toch egt een keer aan het bouwen te kunnen gaan beginen anders word het niks

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Sat Apr 26, 2008 10:02 pm

hoi,

ik woon in Apeldoorn en ik heb een heavy en wat onderdeln voor een ant dat ik ooit ga maken als jij wilt mag jij hier ff komen kijken en misschien krijgt je meer ideen .
any way succes met wat jij wilt doen.

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Sun Apr 27, 2008 7:36 pm

Oetie wrote:wil best wat gaan uitgeven maar me ouders vinde 250,- voor een eerste robot nogal veel
Na de eerste bot worden ze goedkoper omdat je dan alle onderdelen kan herbruiken.

Carlijns boekje is zeker een aanrader voor mensen die geen ervaring hebben in het bouwen van dergelijke machines.

[edit] Taalgebruik commentaar verwijderd door Leo-rcc.
[color=#666666]In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
[/color]

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Apr 27, 2008 8:27 pm

Ik begrijp en onderschrijf je sentiment Ruud, maar helaas moet ik je er op attenderen dat je geen commentaar op iemands schrijfwijze mag leveren in het forum. Dit om een hele taalgebruik discussie te voorkomen.

Tegelijkertijd hoort Oetie wel zijn uiterste best te doen op zijn spelling.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

oetie
Posts: 51
Joined: Tue Apr 15, 2008 8:33 pm
Location: ermelo, dorp naast hardewijk

spelling

Post by oetie » Fri May 02, 2008 9:03 am

mijn spelling is erg slecht ook als ik met iemand praat valt het redelijk snel op hoop dat jullie er een beetje door heen kunnen lezen :)

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri May 02, 2008 10:20 am

Tot nu toe is met dat prima gelukt, maak je maar geen zorgen.

Gewoon een beetje aandacht aan je schrijfstijl geven in het dagelijks leven is sowieso een goed idee, want je raakt er dan aan gewend om alles correct op te schrijven zonder dat je er meer over na hoeft te denken dan normaal. Op een gegeven moment is het een gewoonte (en wat mij betreft een goede gewoonte).

Dat is ook handig als je later gaat solliciteren en zo. Je wilt niet weten hoeveel mensen nooit hun droombaan hebben gekregen vanwege domme spelfouten in hun CV of sollicitatiebrief. Als je het jezelf aanleert om meteen al je zinnen te controleren dan valt die ene d of t of dt fout al lang niet meer op. We gaan hier ook niet lopen muggeziften op taalgebruik, maar een beetje je best doen is wat ons betreft voldoende, en geen L337 gezwets.

Overigens: Heb je al besloten wat je gaat doen qua robots? Je weet dat het echt goedkoper kan dan 250 euro?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Jim
Posts: 374
Joined: Sun Mar 11, 2007 3:01 pm
Location: Anna Paulowna

Post by Jim » Fri May 02, 2008 4:17 pm

Loe rcc: Dit om een hele taalgebruik discussie te voorkomen.

we zouden toch geen discussie doen over taalgebruiken? back on topic??

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri May 02, 2008 5:23 pm

Jim wrote:Loe rcc: Dit om een hele taalgebruik discussie te voorkomen.

we zouden toch geen discussie doen over taalgebruiken?
Dit is geen discussie maar een verdere uitleg van de regels, en een direct antwoord op een vraag.
Jim wrote: back on topic??
leo-rcc wrote:Overigens: Heb je al besloten wat je gaat doen qua robots? Je weet dat het echt goedkoper kan dan 250 euro?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

oetie
Posts: 51
Joined: Tue Apr 15, 2008 8:33 pm
Location: ermelo, dorp naast hardewijk

Post by oetie » Sat May 03, 2008 12:27 pm

ja het wordt een feater met 2 wielen en een simpel wapen weet nog niet wat.

maar ik hep nu nog niet de tijd ik ga pas na mijn examen beginen met bouwen.

oetie
Posts: 51
Joined: Tue Apr 15, 2008 8:33 pm
Location: ermelo, dorp naast hardewijk

Post by oetie » Sun May 18, 2008 1:09 pm

al lang niks meer geschreven want dinsdag begind mijn examen.

wou alleen even laten weten dat ik niet gestopt ben of zoiets

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 50 guests