Regelement groep.

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1320
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg
Contact:

Postby Cavecrusher » Tue Jun 21, 2005 9:32 pm

nee, kwas het sowieso al vanplan, door de bijl komen de wielen heel makkelijk van de vloer, en zit ik vast.
tis nu gewoon een 60 km/h rambot :D

User avatar
WJ
Posts: 1945
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Postby WJ » Wed Nov 09, 2005 2:04 pm

ik stel voor om de cradles niet meer verplicht te stellen om robotwars toegankelijker te maken voor nieuwelingen.

User avatar
Babeth
Posts: 3341
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Postby Babeth » Wed Nov 09, 2005 2:15 pm

Dan kun je net zo goed de failsaves afschaffen want die kosten ook geld. Dit is onzin en je doet het alleen maar omdat je gepikeert ben.
Een cradle in metaal, of beter nog: in hout, is zò gemaakt. Is dat nu zo moeilijk ?
I think, therefore I'm dangerous.

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 2852
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Postby MJM » Wed Nov 09, 2005 6:04 pm

WJ wrote:ik stel voor om de cradles niet meer verplicht te stellen om robotwars toegankelijker te maken voor nieuwelingen.
Onzin, ik hoop dat je dat zelf ook nog beseft.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5823
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Postby leo-rcc » Mon Sep 17, 2007 8:00 pm

Ik heb een voorstel, dat ik graag wil voordragen aan de DRG en het FRA.

Het voorstel:

Featherweights mogen alleen meedoen aan officiele FRA kampioenschappen (UK champs, EK, WK) indien deze een actief wapen hebben. Voor whiteboards en demos zijn featherweights zonder actief wapen wel toegestaan.

Ik ga me niet super populair maken met deze aanvraag waarschijnlijk, maar toch wil ik deze in ieder geval graag besproken zien.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 2852
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Postby MJM » Mon Sep 17, 2007 8:12 pm

Ik ben groot voorstander van actieve wapens in alle gevechtsrobots.
Maar wat is de bijbehorende definitie daarvan; spikes op een heel snelle robot zijn ook gevaarlijk.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

kos
Posts: 1904
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm
Location: Helvoirt
Contact:

Postby kos » Mon Sep 17, 2007 8:13 pm

Daar sta ik iig geval achter.

Is er al iets bekend van de FRA all member poll voor het gewicht aan te passen naar 13.6kg?
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Postby g-lap » Mon Sep 17, 2007 8:16 pm

Goed idee, alleen moet je dan wel precies omschrijven wat een "actief wapen" is en best ook wat het niet is.... :wink:

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5823
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Postby leo-rcc » Mon Sep 17, 2007 8:19 pm

jep, maar niog steeds passief. Het probleem is dat me er te veel duwdozen bijkomen, en geen van hen zijn van de kwaliteit als een Bonx of small torque. Een regel als deze zou de bouw van robots met iets van een actief wapen bevorderen, terwijl beginners in eerste instantie nog wel een duwdoos kunnen bouwen maar dan alleen bij demos en whiteboards in kunnen zetten.
Last edited by leo-rcc on Mon Sep 17, 2007 8:23 pm, edited 1 time in total.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5823
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Postby leo-rcc » Mon Sep 17, 2007 8:22 pm

Een actief wapen is voor mij alles wat geactiveerd moet worden om te werken.

Bijlen
flippers
lifters
knijpers
schijven
wat je nog meer kan verzinnen.

Twackbots zijn voor mij een grensgebied, maar ik zou die onder passief rekenen.

Melty-brain spinners zouden voor mij actief zijn omdat je dan zelf nog stuurt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kos
Posts: 1904
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm
Location: Helvoirt
Contact:

Postby kos » Mon Sep 17, 2007 9:50 pm

De meest voor de hand liggende robots die je dan krijgt zijn spinners. Hebben we een goede feather arena om deze te hanteren?
Dit om het probleem bij heavies te voorkomen. Van ik bouw een spinner, maar mag het nergens gebruiken.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5823
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Postby leo-rcc » Mon Sep 17, 2007 9:55 pm

lifters zijn meer voor de hand liggend naar mijn idee.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433701
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Postby Bugs » Mon Sep 17, 2007 10:08 pm

Gewoon uit nieuwschierigheid: Is deBiel dan actief of passief? :)
Ik ben het verder wel eens met het idee. Al krijg je dan meer een beginners klasse en een gevorderde klasse. Ik denk dat dit beter de lading zou dekken, want een plastic speel-duwdoosje wil gewoon niet tegen een goeie disc of crusher.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5823
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Postby leo-rcc » Mon Sep 17, 2007 10:29 pm

Bugs wrote:Gewoon uit nieuwschierigheid: Is deBiel dan actief of passief? :)


Er is nog geen "out of control" catagorie. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433701
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Postby Bugs » Mon Sep 17, 2007 10:39 pm

Hmm.. In a league of it's own. Oftewel, leeft op z'n eigen planeet :)
Maargoed even serieus. Eigenlijk wil je Bonx niet uitsluiten. Die is gemaakt om tegen spinners te vechten in de hoogste categorie. Hoe zou je dat inpassen?


Return to “DRG Commissies”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest