DRG website commissie

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

MJM
Moderator

Post by MJM » Mon Feb 07, 2005 12:20 pm

Met die letterkleur heb ik geen problemen. Het logo begint veel te veel af te wijken van het officiele dus daar wil ik gwoon het origineel; zonder 3D-effect en met de juiste kleuren in de juiste verhouding.
De FRA en GRA logo's moeten op een link of contactpagina komen ipv op het "pda-frame". Dat maakt het voor jou eenvoudiger, het wordt duidelijker dat we DRG zijn en er komt ruimte vrij voor, stilstaande, hoofdsponsor logo's.
Voor het kettingwiel in de achtergrond van de tekstpagina's heb ik een betere, gestyleerde versie die ik je zal sturen.
Op de testsite verbeter je de dingen. Af en toe moet daaruit een verbeterde officiele versie voortkomen want daar zitten nog wat oneffenheden in die in de test al glad gestreken zijn, zoals de knoppen en de Elvenkind-reclame.

NaN

Post by NaN » Mon Feb 07, 2005 1:29 pm

Met die letterkleur heb ik geen problemen. Het logo begint veel te veel af te wijken van het officiele dus daar wil ik gwoon het origineel; zonder 3D-effect en met de juiste kleuren in de juiste verhouding.
Dat is om 2 redenen lastig:
  • Het woordje 'Dutch' valt gewoon weg bij lagere resuluties, dat kan je al zien op de [Promotie] pagina. Op www. is het woord 'Dutch' ook al groter dan op het officiele logo!
  • De schaduw neemt dan extra hoogte in en de algemene opinie was juist dat de top bar minder ruimte in moest nemen. Het probleem met schaduw is dat -of- alle tekst elementen schaduw moeten hebben, -of- geen van alle, anders ziet het er niet uit.
Ik ga dinsdag verder experimentern en ik zal proberen meer naar het originele logo toe te werken, maar het is een feit dat het officiele-logo niet werkt als het te klein wordt geschaald.
De FRA en GRA logo's moeten op een link of contactpagina komen ipv op het "pda-frame". Dat maakt het voor jou eenvoudiger, het wordt duidelijker dat we DRG zijn en er komt ruimte vrij voor, stilstaande, hoofdsponsor logo's.
Prima, en [Links] button onder [Promotie] of onder [Bouwen]?
Behalve FRA en GRA, wie/wat wil je er nog meer op? Er zijn in nederland al 3 startpagina's (startkabel, bogolinks, en pagina) voor robotgames...
Voor het kettingwiel in de achtergrond van de tekstpagina's heb ik een betere, gestyleerde versie die ik je zal sturen.
Kan je hem ook naar marcverstappen_AT_hotmail.com sturen: die heeft deze achtergrondjes getekend.
Op de testsite verbeter je de dingen. Af en toe moet daaruit een verbeterde officiele versie voortkomen want daar zitten nog wat oneffenheden in die in de test al glad gestreken zijn, zoals de knoppen en de Elvenkind-reclame.
Eigenlijk hangt het nu alleen op het top logo, zodra dat goed is wilde ik test -> www copieren. Ik maak binnenkort ook even een [Links] button en scherm aan.
DRG Webmaster

NaN

Post by NaN » Mon Feb 07, 2005 3:49 pm

Event heeft nu 3 extra website velden:
- loc_website verwijst naar de locatie (zoals de rcc bij de laatste meeting)
- during_website verwijste naar de website van de (eventuele) overkoepelende manifestatie
- org_website verwijst naar de website van de organisator
...deze laatste wordt nog niet getoond, 'waiting is'.
De bestaande
- website verwijst naar een pagina specifiek over dit evenement.
DRG Webmaster

marc

Post by marc » Tue Feb 08, 2005 4:08 pm

Ik heb het grootste logo gebruikt dat ik kon vinden 1800x1900 in de achtergrond.
(origineel staat hier)
Maar in de test-pagina is het plaatje weer lagere kwaliteit geworden, zodat je sneller laad. (9kb inplaats van mijn 70kb)
Iets van 35kb zou het mooier zijn maar wel groter.

Zaterdag is ook afgesproken dat ik een logo voor de Europese kampioenschappen mag gaan maken.
Ik ben begonnen met het DRG logo, andere tekst zelfde lettertype, -grootte en kleur. Ik heb de europese vlag er ook in verwerkt.
eerste poging staat hier:

Image]
Image]
Image]
voor de liefhebber heb ik ze ook in 2000x1200 :wink:

Ik wil nog iets beters/mooiers proberen. (iemand nog ideeen?)
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst

KASAP

Post by KASAP » Fri Feb 11, 2005 11:08 am

Kun je er bij vermelden dat het om robot-games gaat?!
Ik weet niet of het mooi in te passen is, maar op die manier weet iedereen die het logo ziet meteen waar het om gaat.

Verder vind ik de 3e het meest sprekend voor europees....
Euhm...

defecto

Post by defecto » Sun Feb 13, 2005 2:43 pm

Ik vind de tweede/middelste het mooiste. De witte achtergrond past beter vindt ik en herinnert ook een beetje aan het originele drg logo en de sterren op het tandwiel zelf vind ik ook mooier dan er zo omheen. Heel mooi gemaakt overigens!

Babeth

Post by Babeth » Sun Feb 13, 2005 2:46 pm

Ja, de tweede is visueel aantrekkelijker. Je kunt gewoon de naam van het DRG onderaan zetten.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Sun Feb 13, 2005 9:44 pm

Ik ben eerder geneigd de derde te kiezen. Die blauwe achtergrond laat het logo er beter uitkomen vind ik.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

NightFly

Post by NightFly » Sun Feb 13, 2005 10:50 pm

Ik ga voor 1 & 3,
opzich is nr. 3 mooi. alleen heb ik het idee dat de sterretjes
wat verder naar buiten zouden moeten.

doordat de sterretjes zo dicht bij de rest van het logo
zitten lijkt het er ene beetje rommelig uit te zien.

MJM
Moderator

live beelden op website

Post by MJM » Fri Aug 18, 2006 10:04 pm

Vraag: Is het mogelijk om, tijdens ons volgend evenement, live beelden van 2 arena-camera's op een webpagina te tonen?
Welke infrastructuur is daar dan voor nodig?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

NightFly

Post by NightFly » Fri Aug 18, 2006 11:27 pm

In iedergeval een internet verbinding :wink:

Maar,

1. Aan welke resolutie dacht je ?
Hoe hoger hoe mooier beeld. maar ook hoe meer bandbreedte het vraagt.

2.Hoeveel frames per seconden.

webcams zijn naar mijn idee de goedkoopste en makkelijkste keus.
dan heb je nog wel een laptop bv nodig met 2 usb porten (usb 2.0 ?)

Aan deze tekst valt zeker nog wel wat te verbeteren,
heb wel een webcam. maar nog nooit gebruikt.

MJM
Moderator

Post by MJM » Sat Aug 19, 2006 1:33 am

Ik heb er geen verstand van. Vandaar de vraag.
Resolutie zodanig dat er duidelijk wat zichtbaar is. 24 beelden per seconde graag.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex

Post by flex » Sat Aug 19, 2006 3:10 pm

redelijk gebruikelijk bij webcams is een res. van 320x240. betere leveren 640x480. De meeste cam's reden de 30fps wel. Mij is het nog niet gelukt een goed streamende webcam op het web te zetten.
Een goede breedband aansluiting is wel nodig. evt via wifi naar de internet aansluiting van de lokatie (beurs gebouw) Mits de wifi zeker de 2mbps haalt.
Dannog de vraag of het vanaf de PC op lokatie direct gestreemd wordt of dat de stream naar de DRG website server moet worden gestuurt om vanaf daar de stream aan te bieden. eerste is handiger.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

joris

Post by joris » Sat Aug 19, 2006 4:47 pm

Ik heb wel ervaring met goede kwaliteit live video streams... heb dat een tijdje terug geregeld voor een festival op de TU Delft.

Maar als je dat goed wilt doen (goed beeld en geluid, genoeg capaciteit voor een leuk aantal kijkers) komt er wel wat bij kijken.

Je hebt dan meestal een laptop + camera op de locatie zelf (arena dus), die dan het beeld/geluid doorstuurt via netwerk/internet naar een videoserver met een goede internetverbinding. Vanaf deze server kunnen mensen de stream dan bekijken.

Waarschijnlijk moeten er op de locatie zelf dan ook nog poorten worden "gepatched" (open gezet).

Het is misschien handig als je me hier even over belt Marien.

MJM
Moderator

Post by MJM » Sat Aug 26, 2006 12:26 am

joris wrote:Het is misschien handig als je me hier even over belt Marien.
Heb ik nog geen tijd voor gehad, helaas.
Marien
Roboteer

Post Reply