Arena Commissie

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Post Reply
Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Mon Feb 23, 2004 11:40 am

Ik wil zaterdag wel komen, en ergens slapen natuurlijk. Ik heb een 2-persoons luchtmatras dus ik hoop dat het past , we liggen er toch met z'n 2en op denk ik :)

Börge
Moderator

Post by Börge » Mon Feb 23, 2004 11:47 am

No problem, en Bugs er is ook een tweepersoons bed :wink: .

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Thu Feb 26, 2004 5:30 pm

In mijn directe kring ken ik niemand met een geschikte auto, laat staan dat ik die dan zou kunnen gebruiken. En huren is ook maar zo-zo. en drijft de kosten voor de verenigng hoog op
Met deze vervang scudo heb ik een trekhaak. Deze wagen is groot en sterk genoeg om de demo arena mee te vervoeren.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex

Post by flex » Thu Feb 26, 2004 6:39 pm

Hebben Leo-Kees-ik inmiddels onderhands geregeld :) Gaat helemaal goed komen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

iceman

Post by iceman » Mon Mar 01, 2004 7:48 pm

Zoals ik al tijdens de ALV heb gezegd en belooft , wil ik echt z.s.m. een echte mobiele arena van ongeveer 8,5 bij 8,5 meter ( zoiets als we in genk hadden) .
Ik ben hier nu al een paar weken mee bezig en ben op een paar problemen gestuit waar ik jullie hulp voor nodig heb .
Volgens berekeningen mijnerzijds is het financieel redelijk makkelijk haalbaar om een arena te bouwen .Maar om deze mobiele arena technisch goedgekeurd te krijgen om over de Benelux wegen te mogen rijden , hebben we een klein-serie-vergunning nodig , waar we niet aan kunnen raken ; We hebben dus een 2e-hands chassis nodig .
Eigenlijk zoeken we een plateau-aanhangwagen waar je tot 7500 kg ( incl. gewicht auto) mee mag trekken . Afmetingen : breedte max 2,5 m. en lengte max. 9 m.
Als we hier niet aan kunnen raken dan zoeken we een opleggerchassis , liefst zo laag mogelijk .

Wie weet ergens iets te staan , laat het me zo snel mogelijk weten op :

visboer@skynet.be met vermelding : arena

hoe sneller we iets ( betaalbaars) hebben , hoe sneller een ECHTE EIGEN arena .

vast succes ,

grtz ,

marco
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

iceman

Post by iceman » Mon Mar 01, 2004 9:56 pm

kijk , daar hebben we wat aan , zal `m morgen ff belle.
nog iemand iets gevonden ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

flex

Post by flex » Tue Mar 02, 2004 12:48 am

@Iceman
Wat bedoel je met een plateau-aanhanger?
En met 7500kg incl auto? Is dit laatste het max. toegestaan voertuig combinatie gewicht? wagen+aanhanger en het toegestaan laadvermogen van bijden er bij opgeteld?

Is het max. gewicht ivm je viskot vrachtwagen, mag/kan die niet meer?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

MJM
Moderator

Post by MJM » Thu Jun 24, 2004 10:45 am

We gaan verder met een oproep:
Wil iedereen die ooit (CAD)tekeningen van een arena heeft gemaakt deze naar Flex en mij sturen, a.u.b? Zo kunnen we de beste dingen verzamelen en gebruiken.
Als je een idee hebt over gewenste arenaoppervlak, bull pen, beveiliging, arena hazzards, effecten, bediening, vorm, enzovoorts, wil ik het graag horen.
Jeroen riep al 9x9 meter (vierkant?), ikzelf denk aan quasi-rond met 10 meter doorsnede. Vanwege die maten (o.a.) ben ik van het opklapbare-arena-voorstel afgestapt. Eromheen kan een, op zichzelf staande, veiligheidsscherm komen, met een combinatie van PC, staal en hout om een dichte "kooi" te krijgen.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Thu Jun 24, 2004 10:56 am

Groot is beter, maar kan je minder snel kwijt. Ik vindt het idee van de losse delen warmee je een arena in verschillende maten kan bouwen wel goed. Daar kwamen de duitsers mee. Het lijkt me alleen een constructie die makkelijker beschadigd raakt.

WJ

Post by WJ » Thu Jun 24, 2004 11:20 am

aan de ene kant is rond erg mooi, maar aan de andere kant is 4kant wel erg makkelijk, ook met opbouw etc...

Börge
Moderator

Post by Börge » Thu Jun 24, 2004 11:43 am

Ik heb ooit een arena ontwerp in PRO-Engineer gemaakt, helaas ook al weer lang verwijdert. Maar ik heb nog wel wat ideeen, misschien maak ik nog wel een nieuw ontwerp (verwacht dan trouwens geen super gedetailleerd ontwerp, kost natuurlijk aardig wat tijd).
If I ever find my inner child I will shoot it.

MJM
Moderator

Post by MJM » Thu Jun 24, 2004 11:56 am

Groot? Noem eens maten.
Uitgebreide en gedetaileerde ontwerpen hoeven niet, een gescand schetsje met bijvoorbeeld een oplossing voor vloerbevestiging of deurvergrendeling is ook nuttig.
Ik kan me ook voorstellen dat er 1 hoek (90°) in zit en de rest "rond" is. Vierkant is vooral makkelijk ivm standaard vloerplaten, of de opbouw of materiaalgebruik het beste is weet ik niet (botsautotent V draaimolen?).

Put? Kill saws? Hamer? Klap-, schuif- of kanteldeuren? ...
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Börge
Moderator

Post by Börge » Thu Jun 24, 2004 12:06 pm

Het ontwerp wat ik ooit gemaakt heb was ook te groot (12x12m vierkant), dus ik had het toch wel aan moeten passen. Maar ik zal vanavond wel een tekening maken.
If I ever find my inner child I will shoot it.

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Thu Jun 24, 2004 12:56 pm

Ik heb wel eens zitten denken om wat goedkope webcam's in de arena te plaatsen, daar moet je toch heel behoorlijke beelden kunnen maken zonder dat het erg is als die dingen stuk gaan.

Post Reply