Live-evenement Genk 11 & 12 oktober

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Tue Oct 14, 2003 12:55 pm

De foto's zijn makkelijk te zien op mijn fotoalbum:
http://www.bugs.nl/media/album/index.ph ... DMv&page=1
en makkelijk direct te downloaden:
http://www.bugs.nl/media/source/rw/brg2003/

User avatar
Team Twister
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 12:43 am
Location: Bovenkarspel
Contact:

Post by Team Twister » Tue Oct 14, 2003 1:38 pm

Ook van uit team twister nog alle lof voor de perfekte organisatie. Moeten we vaker doen. Aleen dan in Noord holland :lol:

Erg genoten van de die ene dag ( zaterdag) ook bij ons kwamen weer wat zwakken punten naar boven ( wielen).

@ wj het underground gevecht staat nog weet allen nog niet wanneer, misschien is er wel meer intresse.. maken we er een soort illegale robotwars van 8) .

Begreep van big nipper dat in de UK elk weekend events zijn en die jongens hebben een eigen arena(tje) in de achtertuin. Wat een mooi en technische robot is dat. Bijna geheel titanium. Zelfs de wielen.

Ook heb ik begrepen dat er weer wat veranderingen in de regels op stapel zijn. Er wordt nu gesproken over universeele regels voor events zoals roaming robots en Robot wars van mentorn.
Ik denk dan ook dat het wijs is dit in de gaten te houden als je bezig bent je robot te verbouwen. Met namen voor spinners verandert er nogal wat.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Oct 14, 2003 2:25 pm

In verband met regels voor de live evenementen: we onderhouden een goed contact met de Engelsen, hun vereniging "FRA" (Fighting Robot Association) start officieel op 1 januari 2004 maar je kunt nu al lid worden, zie de tijdelijke website http://www.robotcrusade.com/fra voor meer details. En we zullen jullie allemaal zo snel mogelijk op de hoogte brengen van veranderingen. Voorlopig zie ik geen problemen, hou er alleen rekening mee dat failsafes waarschijnlijk ook verplicht gaan worden in featherweights en dat er strengere regels komen op het gebied van wapenborging. Er komen zeker strengere bepalingen over spinners en flippers. Niets om je echt zorgen over te maken dus, aangezien de voorzichtige bouwer heel goed weet hoe gevaarlijk een spinner of flipper kan zijn en Mentorn gaat hun regels ook verstrengen. We hopen tegen de volgende Algemene Ledenvergadering van het DRG meer concrete uitleg te kunnen geven. (Ze zijn er zelf ook nog aan bezig zie je...)

Ik ga in ieder geval de aanbeveling doen aan zowel het DRG als de GRA (de Duitsers) om de regels uit Engeland over te nemen aangezien die mensen meer ervaring hebben dan wij en het comité dat zich over deze regels buigt de beste experten bevat. Het zijn grosso modo dezelfde mensen die de "guidelines for live events" hebben opgesteld en deze nu aanpassen aan de werkwijze van de andere live event organisaties om ze dan te presenteren als de regels van het FRA. Ik heb die guidelines vertaald gehad voor het DRG en ze zijn altijd ter inzage tijdens live events waarop ik aanwezig ben (mijn beruchte "zware map") !
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

j0ris
Posts: 47
Joined: Thu Jul 31, 2003 9:25 pm

Post by j0ris » Tue Oct 14, 2003 5:24 pm

Volgens mij was dit wat betreft de kwaliteit van de gevechten het beste DRG event tot nu toe. Gravity zorgde natuurlijk voor veel spektakel, Big Nipper zette elke keer weer een leuke show neer, en verder was duidelijk dat in het algemeen de kwaliteit van de Nederlandse, Belgische en Duitse robots ook toeneemt.

Onze ruimte, een soort auditorium, was erg OK. Van de lichtinstallatie van de zaal werd ook goed gebruik gemaakt: bij het begin van de gevechten werd de tribune gedimd en de arena verlicht zodat je echt het idee had dat er een soort show ging beginnen. Gecombineerd met goede gevechten, een strak wedstrijdschema, leuke presentatie, vette samples en muziek (kuch-kuch ;) ) gaf dit alles een professionele indruk.

De tribune van ca. 250 zitplaatsen zat vrijwel altijd vol. De rest van de beurs was nogal suf imo, maar dat boeit niet echt als je een ruimte helemaal voor jezelf hebt.

De arena zag er behoorlijk stevig uit, hoewel de vloer het wel een beetje had gehad aan het eind. Een lexanen kooi is misschien wel iets veiliger, maar voor het publiek was de actie in de arena nu wel een stuk dichterbij zonder reflecties van lexaan en met meer lawaai van de robots. Als je niet in het publiek zat was het wel allemaal wat lastiger te zien ivm. de hogere zijkanten van de arena maar je kan niet alles hebben.

@Ruud: ik vond je erg goed als presentator, wat mij betreft mag je dat zeker vaker doen!

Ikzelf werd zondagmiddag ook nog min of meer opgedragen om de presentatie te doen en vooral in het begin was goed te merken dat ik nogal zenuwachtig was. Na een tijdje ging het wel wat beter volgens mij, maar nog lang niet zo goed als Ruud. Als het moet wil ik 't ook nog wel vaker doen, maar het is wat veel als ik tegelijkertijd ook nog geluid, muziek en video moet regelen.

@Babeth: leuk te horen dat je de muziek goed vond. Na de marteling van bijv. Trekkertrek idd. was het een verademing om op een event m'n eigen muziek te kunnen draaien. Eerlijk gezegd had ik wel wat klachten verwacht vanwege m'n onorthodoxe muziekkeuze, maar dat viel reuze mee.

Voortaan zijn er eigenlijk wel wat meer compu's nodig, het liefst dan aparte pc's voor geluid, beeld en organisatie. Nu liep WJ's pc nog wel eens vast door overbelasting waardoor er dan opeens geen muziek meer was. Ook jammer dat er geen videorecorder was om de beelden van de camera op te nemen.

@Flex: leuk dat Blusbot ook geluid heeft, ik hou wel van sirenes! :)

@Marco: bedankt voor alles, ik hoop dat je wat bij kan slapen de komende tijd :)

@Andre, crew & roboteers: ook bedankt natuurlijk!

Conclusie: het was allemaal redelijk professioneel voor een stelletje "amateurs"!
Last edited by j0ris on Tue Oct 14, 2003 10:06 pm, edited 1 time in total.

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Tue Oct 14, 2003 6:58 pm

Hier dan de einduitslag van de gevechten:

Code: Select all

    robot          aantal gevechten  punten
1  big nipper           10             86
2  gravity               7             51
3  tsunami               5             45
4  scraptosaur           6             40
5  PulverizeR            6             31
6  das gepack            4             30
7  00-0                  6             28
8  hard                  6             27
9  TAN                   4             22
10 spike                 5             13
De gevechten op zaterdag:

Code: Select all

1 big nipper     2 das gepack    3 ansgar3
1 00-0           2 hard          3 delldog
1 gravity        2 twister       3 spike
1 TAN            2 scraptosaur   3 big nipper
1 splinter       2 delldog       3 ansgar3
1 tsunami        2 AD2           3 gravity
1 big nipper     2 00-0          3 spike
1 pullveriser    2 scraptosaur   3 twister
1 tsunami        2 gravity       3 hard
1 herman         2 pizzabox
1 big nipper     2 PulverizeR    3 splinter
1 gravity        2 big nipper    3 00-0
1 das gepack     2 PulverizeR    3 spike
1 hard           2 delldog       3 TAN
1 gravity        2 scraptosaur   3 AD2
1 big nipper     2 tsunami       3 hard
De gevechten op zondag:

Code: Select all

1 gravity        2 caesar        3 kasap
1 big nipper     2 hard          3 00-0
1 TAN            2 german hammer
1 tsunami        2 scraptosaur   3 PulverizeR
1 das gepack     2 spike         3 00-0
1 big nipper     2 gravity       3 AD2
1 scraptosaur    2 PulverizeR    3 TAN
1 big nipper     2 caesar        3 KASAP
1 tsunami        2 das gepack    3 german hammer
1 pizzabox       2 herman
1 big nipper     2 PulverizeR    3 AD2
1 00-0           2 spike         3 delldog
1 scraptosaur    2 hard          3 splinter
1 TAN            2 gravity
1 big nipper     2 german hammer
1 AD1            2 pizzabox
1 das gepack     2 big nipper    3 scraptosaur 4 TAN 5 gravity
De laatste gevechten met 2 robots zijn niet meegerekend in de einduitslag, en de melee ook niet. (Ik heb de uitslag van de melee gegokt, volgens mij is er geen officiele winaar van de melee bekent gemaakt.)

Niels
Last edited by niels on Tue Oct 14, 2003 9:33 pm, edited 1 time in total.

CreepDth
Posts: 990
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:20 pm
Location: Waar de zon niet schijnt
Contact:

Post by CreepDth » Tue Oct 14, 2003 8:48 pm

ziet er allemaal goed uit.. maar mensen wees eerlijk een foutje mag niet meer voorkomen:

pullveriser
pullverizer
pulveriser

schaam u :) iedereen loopt bijna in zon shirt en weet dat het gewoon PulverizeR is.. @ our team, we hebben hetzelfde probleem als Putrefied :D

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Oct 15, 2003 10:41 am

Joris, ik moet wel zeggen dat je een lekkere stem hebt voor een microfoon, je mag wel vaker aankondigingen doen hoor. Wat jouw muziek betreft, het gebeurt maar zelden dat muziek mij kan doen dansen en ik moest moeite doen om te blijven zitten dus dat zegt het wel geloof ik. "Onorthodoxe muziekkeuze"... hah !... het klonk gewoon lekker (ook al had ik de meeste nummers nog nooit gehoord) !

Het was wel moeilijk om de stand bij te houden, ik heb iets andere gegevens dan Niels, maar er was altijd wel enige verwarring over wie nu wel op de tweede plaats eindigde en wie niet. Dat is zowat het enige aan de organisatie dat nog beter kon.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Wed Oct 15, 2003 10:56 am

ik was ook blij met je muziek keuze. Dit klonk tenminste lekker en het was weer eens wat anders.

P.S. als er nog eens een extra PC nodig is op events. laat het dan weten. die van mij staat altijd paraat en kan makkelijk alles aan wat je wilt.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

muziek in Genk

Post by g-lap » Wed Oct 15, 2003 12:48 pm

Nu het toch over de muziek gaat .......
Over de organizatie niets dan goed, maar dat was door de voorgaande posts al wel meer dan duidelijk. Laat mij zeggen dat het er allemaal heel profesioneel uitzag. Zelfs de presentatie was uitstekend, dit was zowat het enige dat er na Rijswijk nog verbeterd kon worden :roll: Zaterdag was de amusements waarde wat hoger maar ik had het gevoel dat zondag de technische info dan weer beter was. Misschien volgende keer een duopresentatie ?
Met de muziek keuze ben ik het niet volledig eens, dit komt misschien ook omdat wij vlak onder de luidspreker stonden....? Of zijn wij gewoon te oud ;-) Maar bon, over geuren en kleuren moet men niet discusieren. Er waren echter ook zeer goede stukken tussen (vooral tijdens de middag onderbreking).
Het enige spijtige voor ons team ( de andere Belgen) was juist het feit dat dit evenement in België plaats vond: De rest van de familie vond dat we dan best thuis konden komen slapen......... dus hebben we op zaterdag het goede eten en de ant gevechten moeten missen en konden we op zondag ook niet echt lang blijven om te helpen opruimen.
Maar al bij al was het een heel leuk weekend en als we nu nog de Duitsers zo ver krijgen dat zij een soortgelijk evenement weten te organizeren gaan we nog een heel leuke (robot) tijd te gemoed.

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Post by KASAP » Wed Oct 15, 2003 7:54 pm

Aan het gebeuren aan duitse kant wordt hard getrokken, maar het is nu eenmaal duitsland, en die mensen kennen met dit soort events veel meer regels en poespas, naar het schijnt, dan de belgen en nederlanders.
Dus indien ja, dan zullen we het wel horen :wink:
Euhm...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Wed Oct 15, 2003 8:53 pm

Pardon? regels en peospas bij de duitsers? Die net staan te vertellen hun robot getest te hebben op een parkeerplaats langs de snelweg op weg terug naar huis???
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Post by KASAP » Wed Oct 15, 2003 10:09 pm

Niels, dat is geen event....
Euhm...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed Oct 15, 2003 10:34 pm

Volgens mij verschuilen zij zich graag achter regels :-)

Sean en ik vonden het ook reuze-gezellig, prima eten (niet zeuren, gewoon ergens bestellen), beste muziek (onbekend maar niet vreemd, of zo), soms vreemde verrassingen (gasflessen die openscheuren, sorry daarvoor), en eigenlijk ook niet zo ver weg (ik begin aan de afstanden te wennen).
Tip voor volgende keer: geen mobiele telefoons meenemen. Je wordt het hele weekeinde niet door familie gestoord!
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Oct 16, 2003 8:57 pm

PulverizeR 5e??? Hmm, niet gek toch 8)
Hoe dan?

CreepDth
Posts: 990
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:20 pm
Location: Waar de zon niet schijnt
Contact:

Post by CreepDth » Thu Oct 16, 2003 9:35 pm

ja ik stond er ook al raar van te kijken D:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests