Klein verslagje van Brighton.

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Klein verslagje van Brighton.

Post by leo-rcc » Mon Feb 16, 2004 8:24 pm

Dag 1:

We besloten om Zaterdag ochtend vroeg te vertrekken naar Brighton, en namen een vroege veerboot van uit Calais. Daarvoor vertrokken we om 6 uur ongeveer meen ik (ik kan het me amper meer bewust herrineren, dankzij een aantal Wodka Orange combo's de avond ervoor met Mario in de Mets) uit Vilvoorde. Carlijn en ik hebben daar eerst overnacht.

Na een paar uur rijden, de veerboot die verrassend goedkoop was dit keer, en nog een paar uur rijden komen we vroeg in de middag aan in Brighton.

OK, dit doe ik dus nooit meer: Op Zaterdagmiddag in Brighton proberen een parkeerplek te vinden. Ik ben alles bij elkaar bijna een uur bezig geweest om een plekje te bemachtigen, en ben uiteindelijk op een parkeergarage beland waar je je scheel moet betalen voor de 6 uur die we er geweest zijn.

Maar goed, Ik ben uiteindelijk dankzij de goede hulp van Andre, Babeth en Mario toch binnen. Mooi op tijd om de 2e middag sessie te zien. TAN was weer lekker bezig. Het Team van KAT 3 had vette lol, inhakkend op Storm II, als wraak op de schade die ze een tijdje terug door hun hadden opgelopen. Morele overwinning zullen we maar zeggen, want ik kan me niet voorstellen dat Ed Hoppit zich echt zorgen maakt over welke bijl dan ook.

Er word met een vast rotatie schema gewerkt. Eerst de model vrachtwagens, dan de model Tanks, en dan weer een sessie met robots. Zeker de tanks vind ik prachtig. Maar daar kwam ik niet echt voor. Ik ben nog wat over de Model World beurs gelopen, en kwam wel wat leuke zaken tegen. Gelukkig ben ik blut, kan ik ook niks uitgeven. :)

Laatste heat van de dag. De robots zijn moe. Er zijn er nog altijd een hoop die rijden gelukkig, maar er zit niet echt veel fut meer in. De meeste robots zijn wel aan een revisie toe heb ik zo het idee, na de enorme hoeveelheid live events die sommige robots hebben doorgewerkt. Natuurlijk heeft het er ook mee te maken dat lang niet iedereen de perfecte laders heeft, en daardoor ook niet met 100% volle accu's de arena in gaat. Maar toch zie ik her en der gebreken opdoemen die je alleen met reviseren oplost. Duck Tape en Tie raps helpen wel, maar ook daar zijn grenzen aan.

Nadat de robot op stal zijn gezet voor een zeer verdiende rust, gaan we met de hele bups naar een Pizza restaurant. Ik vind Pizza niet echt geweldig, lust wel een stukje maar laat het daar verder wel bij. Dus ik ga voor de Lasagna, wat iets is waarvoor je me wakker mag maken (maar dan wel alleen als je ook echt Lasagna bij je hebt, anders zwaait er wat ;) ). Na het eten gaan de meeste roboteers naar het Hotel, inclusief Jeroen, Stefan en Carlijn. Mario, Babeth en ik gaan naar het huis van Sam Smith, de roboteer van Tiberius 3. Hij was zo aardig om ons daar te laten logeren.

Een erg vermoeiende eerste dag voor mij, en zelfs al de tweede dag voor Jeroen en Stefan.

Dag 2:

Sam's huis is nog geen 10 minuten van het evenement verwijderd, dus hadden we mooi de tijd om wat verloren slaap in te halen en zeer goed te ontbijten. We hadden nog ruim de tijd om Tiberius 3 in te laden, en voor de opening van model world in de pits te staan.

De eerste sessie ging lekker. De accu's vol, veel over en weer geduw en getrek, en een goed idee van hoe een live event moet lopen. Aangezien de time-slots erg kort zijn, wisselt men niet steeds van robots, maar gooien ze alle robots tegelijk in de arena. Ze poweren er maar 3 of 4 tegelijk op, en de rest vormt min of meer een natuurlijke "Arena Hazard" om op klem te rijden. :wink: Het is een heel goed idee, je kan zo meer gevechten in een sessie kwijt. Voorwaarde is wel dat de arena groot genoeg moet wezen.

Elke sessie had een leuke special. 2 feather namen het op tegen een invasie van kleine auto'tjes die speciaal voor mini demolition derby's of mini "banger races" gemaakt zijn. De resultaten zijn geweldig. Deze "Hot racers" zijn zo licht dat wanneer ze geflipt worden ze over de hekken in het publiek kunnen landen. Het is zelfs een keer gebeurt, dus daarna hielden ze er wat meer rekening mee waar ze precies aanvielen. Het gaf in ieder geval een hoop hilariteit en spektakel. Het leek wel een aanval van feathers tegen een robot als Gravity. :)

Tegen het eind van de middag gingen we ons voorbereiden voor de terugtocht. Het was een vermoeiend weekend geweest, zelfs zonder robot. Kan je nagaan hoe het geweest moet zijn voor diegene die er wel 1 hadden meegenomen. Maar we hebben lol gehad, dat is het voornaamste.

Voor mij zal de eerstvolgende keer in Engeland Folkstone zijn, en in ieder geval Newark. En die keren met robot. Maar eerst 7 Maart in Ruchpen. Lekker dichtbij, kan ik uitslapen. :wink:
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests