GRA Event 12 & 13 juni

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

GRA Event 12 & 13 juni

Post by KASAP » Thu Feb 12, 2004 12:47 am

:cry: :cry: :cry: Tot mijn spijt moet ik mededelen dat het event, zo als het er nu uit ziet niet goorgaat. Mocht dit bericht worden herroepen dan zal ik dat laten wetn :cry: :cry: :cry:



Ondanks dat er op meer plekken al wat is gezegd, even een draadje voor zich, op de plek waar het hoort.

Na een 45 minuten telefoneren met een duits organisatie lid is dit naar voren gekomen aan redelijk vast staande punten:

Het event is gepland op 12 en 13 juni tijdens een beurs van D&W in Essen, dit gaat gewoon om een tweedaags event.


Over 3 weken is er de zekerheid om te durven zeggen dat alles doorgaat of wordt afgeblazen, maar zo als het er nu uit ziet loopt alles in goede banen.
Ik zal even in punten aangeven wat is doorgenomen.
  • Arena:
    De arena wordt een binnenring van versterkte vangrails, ca 40cm hoog en een 10 a 20 cm hoge opzet van hout.
    Deze arena zal modulair zijn en een totale afmeting krijgen van 10x10m.
    Aan de materialen wordt momenteel nog druk gerekend, aan de opbouw wordt nog getekend om het allemaal zo effectief mogelijk te maken.
    Buiten deze "combatzone" komt een ring van 12x12m , met een beschot van ca 50 hout, daarop ruiten van 12mm Makrolon, ca. 1,5m hoog, en daarboven weer een houten rand van 50cm (Redelijk vergelijkbaar met de Roaming Robots arena, zoals in Rijswijk)
    In de arena komet eenhouten vloer, op een stevige ondergrond (Hout, waterpas gemaakt op bokken). Bij de eerste (paar) optredens gewoon op de vloer, maar het uiteindelijke ontwerp krijgt poten van ca 40cm hoog, zodat de arena ook dingen als een pits kan bevatten.
    Voor de stabiliteit van de zijwanden worden deze van spandraden voorzien.
    Het dak wordt gevormd d.m.v. een fijnmazig metalen net, wat in het geval van regen (bij een buitenopstelling) bedekt kan worden met een stuk zeildoek.
  • Onderkomen:
    Het onderkomen gedurende het event wordt gevormd door een (ja het kan bijna niet anders) 250m^2 grote biertent met een afgeschermde CO2 vulplek (geventileerd) van ca 3x3m en een soortgelijke werkplaats. In de pits worden biertafels gebruikt als werkbanken (tenzij er nog een gunstig en beter alternatief wordt gevonden) waarbij 6 tafels per 4 robot's gebruikt worden (2x3 tafels als 1 grote werkbank)
    Verder is er de invulling voor een zendercontrol en een infostand.
    De pits zal dmv TL's worden verlicht (aan het plafond)
    Er word gezorgd voor stroom (5x16A)
  • Publiek:
    Het publiek wordt, indien mogelijk, op een tribune geplaatst.
    Om het publiek te vermaken is er, naast de robots, een audioinstallatie geregeld
  • Crew:
    Hier is een oproep voor nederlandse roboteers of aspirant roboteers.

    Daar de duitse roboteers getalsmatig geen crew kunnen samenstellen wordt een beroep gedaan op Nederlandse crewleden
    Zo gauw hier meer over bekend word dan zal dat worden vermeld
  • Organisatie:
    Het duitse equivalent van de DRG, de GRA (http://www.roboteers.org) organiseert dit evenement, maar zal hierbij in de organisatie een sterk beroep doen op de DRG.
    Dit om problemenzoals deze bij ons zijn opgetreden vroegtijdig te herkennen behelpen en sneller inzicht te krijgen in de wijze van doen en laten.
    De bedoeling is wel dat alles in de eindregie van de GRA gebeurt
Last edited by KASAP on Tue Apr 06, 2004 10:40 pm, edited 2 times in total.
Euhm...

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Thu Feb 12, 2004 9:33 am

misschien makkelijk er bij te zetten wanneer het (ongeveer) is. dan hoef je dat niet uit 20 draadjes uit te zoeken.

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Post by KASAP » Thu Feb 12, 2004 10:58 am

De eerste post is aangepast

Ik zal daar ook de wijzigingen in bijhouden, zodat alle info centraal staat
Euhm...

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu Feb 12, 2004 3:13 pm

Werner, ik veronderstel dat het het beste is als elke Nederlandse roboteer die Duits spreekt zich sowieso als crewlid aanmeldt, op z'n minst als tolk. Ik hou me zoals gewoonlijk aanbevolen aangezien ik toch niet kan tillen. (Zou het mogelijk zijn dat crewleden met een eigen robot zich tijdens hun gevechten eventjes mogen laten vervangen ?)
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Feb 12, 2004 3:18 pm

Anders is Engels toch wel een uitweg mag ik hopen?

Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Börge » Thu Feb 12, 2004 3:51 pm

Het is wel stom dat ik dat weekend gewoon niet kan. Dus ook niet als crewlid.

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Thu Feb 12, 2004 6:06 pm

ik sta paraad voor crew. ik versta wel redelijk duits, maar kan het amper spreken. wel engels natuurlijk. dus zal wel geen probleem worden.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu Feb 12, 2004 6:24 pm

Als ik met iemand mee kan rijden, ken ik ook crewen. Duits-Engels etc. geen probleem

Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Börge » Thu Feb 12, 2004 6:29 pm

raceeend wrote:ik sta paraad voor crew. ik versta wel redelijk duits, maar kan het amper spreken. wel engels natuurlijk. dus zal wel geen probleem worden.
Er zijn dus echt wel teams die geen woord Engels kunnen (team Hydrotech bijvoorbeeld, en dat Duits is ook niet altijd even goed te verstaan :))

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Thu Feb 12, 2004 7:22 pm

ik kan me wel enigsinds verstaanbaar maken hoor... en laatst nog een heel gesprek gevoerd met een fransman.. nou die kon geen woord engels, en ik geen woord frans. verstaanbaar kan je je wel maken.

docproc
Posts: 228
Joined: Tue Jul 29, 2003 11:28 am

Post by docproc » Thu Feb 12, 2004 7:25 pm

Verstaanbaar maken lukt wel, maar of ze je ook begrijpen... :P

Nee, je hebt inderdaad gelijk. Daar ben ik wel achtergekomen na 4 maanden in Italie te hebben geleefd. Als beide partijen maar de moeite willen nemen.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Thu Feb 12, 2004 7:58 pm

"k zal het op m'n kalender zetten. Ik hoop tegen die tijd wel verder te zijn met mijn robot... maar als demo hoog uit. Ik denk wel te kunnen crew-en. en zal blusbot ook mee proberen te slepen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Be (or not)
Posts: 812
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:05 pm

Post by Be (or not) » Thu Feb 12, 2004 9:03 pm

Als ik dan kan, ben ik zeker niet te beroerd om te willen crewen. 8)
Ik dacht heerlijk te dromen, is het verdorie de realiteit.

Friet
Posts: 183
Joined: Thu Aug 07, 2003 5:34 pm
Location: Belgium, beer country

Post by Friet » Fri Mar 05, 2004 6:01 pm

Gents,

Wij proberen HARD v2004 klaar te stomen tegen die tijd....

Dus, als er iemand zich centraal bezighoud om inschrijvingen te verzamelen... wij doen mee...

MVG

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Mar 05, 2004 8:10 pm

Ik heb vandaag de D&W catalogus in de kiosk gezien. Daar zijn de Newark missen niets bij...
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 50 guests