Twente Summercampus 2004

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Aug 02, 2004 8:59 am

Martin, bij deze nogmaals hartelijk dank voor de donatie van de stelling voor het beheer van de zenders.
tartarus2004 wrote:Als DRG een koelboxje met wat blikjes cola en sinas had staan had het (denk ik) op die dag wel iets de clubkas kunnen spekken.
(een traytje van elk eens bij de makro halen en gewoon meeslepen naar de events). Of koffie/thee was ook wel heel fijn (zoals in Rucphen)
Ben ik het natuurlijk mee eens, maar er is dan wel iemand nodig die daar de hele dag voor beschikbaar is. Het kan dan gecombineerd worden met merchandise-verkoop. Een paar dagen voor een evenement mogen vrijwilligers contact met me opnemen...
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Mon Aug 02, 2004 9:23 am

uiteraard heel graag gedaan, is die nog uit elkaar gehaald, of kon die toch als geheel meegenomen worden?
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Aug 02, 2004 9:42 am

Mijn take op het afgelopen weekend.

Zaterdag.

Ik was er al super vroeg met Ridouan, en we zijn eerst bij de bouw gaan kijken bij de blokhutten. De kwaliteit van de robots dit jaar was echt super. Er zit altijd wel een robot bij waar ik mijn bedenkingen bij heb, maar dat heb ik ook altijd als ik naar de heavyweights kijk op de banken bij robotwars. Op basis van techniek vond ik dat 6pack een goede kans maakte, evenals Flipper.

De clubdag begint super rustig. Spike, RCC2, en Splinter de enige robots on the scene, en dat bleef zo tot een uur of 2. Vind ik jammer, maar het is nu eenmaal zo. 's middags kwamen WJ en de hele PCP posse af. Dus het circus kon beginnen.

Na wat spielerij van WJ's bot vond ik het toch wel eens een idee om mijn barrels eens in de arena te gooien. Maar in plaats van dat ik er mee reed had ik met Carlijn afgesproken dat Campus gangers eens een poging mochten wagen met heavy's te stoeien. Volgens mij vonden ze het geweldig. Mijn mini Biohazard en Diesector waren van de week al leeg gereden door hun, dus konden mijn laatste accu's ook nog wel erbij. :)
Er was een draad los geschoten bij RCC2, en het luikje van de link was klem komen te zitten. Daardoor werd RCC2 maar een dood doelwit. maar dat deed de pret niet drukken. werd het alleen maar makkelijker om te rossen met Splinter. :)


'S avonds dan de Barbeque. Ok, er was een barbeque. Nuf said. Volgend jaar regelen we ons eigen eten, mocht er nog een robot summercampus komen. De vestingbar en de rest van de nacht maakten alweer een hoop goed echter. We hebben weer eens ouderwets veel lol gehad, getuige ook WJ's foto ietsjes terug in dit topic. :)

Zondag.

De accu's voor splinter stonden weer klaar, met de hulp van Edwin's acculaders. Omdat het meer hun evenement was dan het onze voor de zondag heb ik me meer met de arena en techchecks en veiligheid en jurering bemoeit.

De kleine robotjes in actie is nog altijd brute fun. Punt was een terechte winnaar. Geef die robot 24 ipv 12 Volt en wat meer pantser en je hebt een hele goede Featherweight.

De opruim actie van TAN was legendarisch. Geweldig genoten. Later nog een vriedschappelijk partijtje tegen TAN en KASAP gedaan met Splinter. Na een paar minuten waarbij ik per ongeluk al voor de 2e keer een kartband kapot sla (nogmaals sorry daarvoor, maar dek die dingen dan ook af) in 2 weken, laat ik Ridouan rijden en die deed dat niet onaardig. Helaas stopte splinter er ook ineens mee. Dus ik weet dat ik weer wat werk te doen heb van de week.

Na deze partij hebben we de arena afgebroken, en zijn we weer moe maar voldaan naar huis gegaan. Al met al een leuk weekend gehad, en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

Kleine kanttekening: Naar mijn idee was dit een van de meest uitgelezen momenten geweest om met de Experience robots te doen wat ik nu met Splinter en RCC2 heb gedaan.

Ik ben van mening dat we de Experience robots zo snel mogelijk moeten gaan afmaken en mee laten draaien in het live circuit. Op die manier krijgen de summer campus gangers een veel beter idee van het roboteeren dan wat ze nu hadden. Door mijn tech checken en (express wat overdreven) veiligheids insctructies bij de arena maakte ik het zo mogelijk al meer lifelike, maar met de experience robots was de beleving nog veel beter geweest.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Mon Aug 02, 2004 10:54 am

wat het ook meer life-like maakte was op een gegeven moment de kreet te horen "jongens wie hoort bij deze robot???!!!" lekker de druk erop.
mensen die hun RL kwijt waren, heerlijk! Er waren wel herkenbare dingen, maar inderdaad, die experience robots waren een hele leuke aanvulling geweest.
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon Aug 02, 2004 11:53 am

leo-rcc wrote:'S avonds dan de Barbeque. Ok, er was een barbeque. Nuf said. Volgend jaar regelen we ons eigen eten, mocht er nog een robot summercampus komen.
We kunnen dat oefenen in Hasselt, over 2 weken.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Mon Aug 02, 2004 2:05 pm

Kwestie van koele drank:
Wij hebben een auto-koelbox die we op een batterij kunnen aansluiten (met anderson links, daarmee sluiten we die koelbox ook aan op onze auto-batterij voor onderweg snap je). Ik zet er wel een spaarvarkentje bij of we kunnen met een bonnetjessysteem werken. Als anderen nu ook zo'n koelboxje aanschaffen en verbouwen dan moet er wel genoeg frisse drank voorradig kunnen zijn, waar dan ook. Het moet mijns inziens gewoon eens even geregeld worden.

Ik ben blij met de uitkomst van de robotjes. Ik hoop dat de leerlingen ermee willen doorgaan want we hebben wat jong bloed nodig. Is er reclame gemaakt voor het forum en de webstek ?

En dit brengt me meteen bij Ridouan. Kan een dove persoon veilig functioneren in de pits ? Heeft hij zin om nog eens terug te komen en misschien zelf te bouwen ? Als dat zo is dan zouden we toch misschien eens enkele veiligheidsregels moeten uitwerken rond personen met een handicap. Ik weet zelf hoe lastig het is als iemand met een robot wilt passeren en ik hem/haar niet hoor aankomen. En denk eens aan het volgende: stel dat iemand met een rolstoel wilt deelnemen, in de pits betekent dat een verplichte minimale ruimte tussen de rijen werktafels... Robot Wars moet toch toegankelijk kunnen zijn voor iedereen !

Sorry dat ik een beetje doordraaf maar het kwam gewoon net bij mij op.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Mon Aug 02, 2004 3:06 pm

Zou je eigenlijk niet een grens moeten trekken? Het lijkt mij dat als alles heel goed voorbereid is en aan alles gedacht is een persoon in een rolstoel gewoon mee zou kunnen doen. Maar dat lijkt me niet haalbaar. Voor iemand in een rolstoel is het extra gevaarlijk in de buurt van een robot omdat diegene niet even snel aan de kant kan gaan als er iets gebeurt. Je zou dan op z'n minst iemand moeten hebben die 100% van de tijd iemand kan begeleiden.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Aug 02, 2004 3:20 pm

Je moet het per geval bekijken

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Aug 02, 2004 4:06 pm

Heeft iemand een papieren versie van de Twentsche Courant? Op internet staat in ieder geval een foto: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... a-,00.html

Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Börge » Mon Aug 02, 2004 4:41 pm

Mijn foto's staan nu ook bij Bugs :) , mocht je ze allemaal in één keer willen downloaden kan dat ook, http://www.vangurp.net/Enschede2004.zip
If I ever find my inner child I will shoot it.

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Mon Aug 02, 2004 6:06 pm

Bugs wrote:Heeft iemand een papieren versie van de Twentsche Courant? Op internet staat in ieder geval een foto: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... a-,00.html
Hahahahaahhahahaa. Degene die het minst gereden hebben staan nog in de krant ook. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Post by KASAP » Mon Aug 02, 2004 7:10 pm

leo-rcc wrote:Mijn take op het afgelopen weekend.

Zaterdag.
.......

Zondag.
.....
Na een paar minuten waarbij ik per ongeluk al voor de 2e keer een kartband kapot sla (nogmaals sorry daarvoor, maar dek die dingen dan ook af) in 2 weken,......
Was het ook, een stukkie Ducktape en een sticker !!!

:wink:
Euhm...

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Post by KASAP » Mon Aug 02, 2004 7:11 pm

Bugs wrote:Heeft iemand een papieren versie van de Twentsche Courant? Op internet staat in ieder geval een foto: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... a-,00.html
Yup, maar heb de krant nog niet gelezen :oops:

Ik zal het artikel veilig stellen
Euhm...

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Aug 02, 2004 7:13 pm

Greasy claw Ruud wrote:
Bugs wrote:Heeft iemand een papieren versie van de Twentsche Courant? Op internet staat in ieder geval een foto: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... a-,00.html
Hahahahaahhahahaa. Degene die het minst gereden hebben staan nog in de krant ook. 8)
Ik wou net zeggen, dat ding heeft nog geen halve minuut in de arena gestaan en een of andere razende reporter heeft hem weten vast te leggen. :D
Hoe dan?

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Mon Aug 02, 2004 9:05 pm

Hi ,

Het was inderdad een leuke dag!

Ik heb de post van tartarus gelezen, ik voel me zeer vereerd.
Ik heb geen spaciale plek nodig , dat hoeft niet voor mij.

Ik wil heel graag promotie voor DRW doen ( ik vraag hier nieks voor)

Gewoon als iemand heeft een paar stikkers of iets dergelijks met plezier plak ik deze op mijn auto.

Als jullie maken een andere evenement en willen mijn auto voor reclame, promotie voor DRW gewoon laat me weten.


groten,

pepe.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests