9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by maddox » Sat Mar 14, 2015 12:36 pm

3 gevechten per dag, om mee te beginnen. Gaat ferm aanpoten worden als er schade is.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by maddox » Mon Apr 13, 2015 7:45 pm

dubbel
Last edited by maddox on Mon Apr 13, 2015 8:24 pm, edited 1 time in total.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by maddox » Mon Apr 13, 2015 8:23 pm

Het verslag van mijn hoek.
Donderdag ochtend. In de wetenschap dat we voor het vertrek alles nog eens nagelopen hadden en alles tiptop werkte, met volle accu's in beide machines en een volle gasfles in H3, gewoon wachten op de gevechten.
Komt de eerste tegenslag al op ons afgedenderd. De regel 1 robot 1 bestuurder.... Dus, Leo gaat met H3, ik met Valkiri3.

Eerste gevecht met Valkiri. Met Beauty in de ring. 3 -2 -1 activate. Ik reageer als een net overleden slak en Valkiri gaat uit de arena.... Case closed. De arena was wel minder blij met de situatie. 10mm polycarbonaat heeft moeite onze schijf te verteren.


Hannibalito. 1 wiel reageerd niet, en dat kost ons een het gevecht tegen Spur2 en Rabid M8 . Bij controle blijkt dat de brushless een geschroefde constructie heeft, en dat de voorplaat dus net genoeg is los gekomen om de pinion niet meer te laten ingrijpen in de eerste trap.

2de gevecht van Valkiri. Zet in de arena, link op, en alleen de speedo van de schijf verteld ons "hey, ik wil signaal". Na een paar keer terug oplinken, Valkiri uit de arena, gevecht begint, en na 1 minuut vinden we dat de 2 signaalkabels uit de ontvanger zijn en dat de gaffa waarmee we de kabels "gezekerd" hadden gewoon weg is. Terug gestoken, accu's gewisseld en Valkiri stond weer klaar.

2de gevecht Hannibalito. Na een vervelende start ondersteboven geflikkerd , selfright, en daar stopt het. Bij controle, het probleem, de Kenshee switch die de BEC van de Trackstar liet bown-outen. Waarschijnlijk de combinatie van de jaren dienst in H4 en puur brute pech.
Het andere probleem waardoor H3 moelijk reed, de instellingen op de zender. Geen schade daarentegenover, zelfs met Drumroll in de arena. Minimoth was in goeie doen ten andere.

3de gevecht Hannibalito. Galactus en weer eens Spur 2. De geleende battleswitch bleek zo onbetrouwbaar dat ik alleen maar Leo kan gelijk geven. Blijf van die rommel af.
Nadat Galactus in de put lag, kwam H3 erbovenop. Laat ons gelukkig zijn dat Galactus weinig kan aanvangen met HDPE.
Ook vonden we later tijdens het testen met een switch van een andere switch, dat er stukjes polycarbonaat of een soortgelijke harde doorschijnende kunststof in ons wapensysteem zaten. Ik probeer nog steeds te bedenken hoe dat na de filter in't systeem kan geraken.

3de gevecht Valkiri. Decimator en Hatchet. Iedereen keek hier naar uit, uitgezonderd ik en Sam, we waren zo zenuwachtig dat de polycarbonaat ramen rammelden. Decimator is een monster.
3-2-1 en we gingen ervoor. Decimator en Valkiri head on. Beide machines rijden nog, maar Glen maakt een grotere stuurfout dan ik, en gaat de put in. Hatchet ziet een waterkansje, schept Valkiri op de hardox scoop en rijd volop in de arenawand in. Na een dolle vlucht en wat natollen ligt Valkiri tussen arena en wand in. De grote verliezer hier is weer de arena.


Voor ons zat de competitie erop, dus was het niet de moeite om Valkiri te herstellen. 1 hoek is opengepeld als een sardienenblikje.

We hebben verder gedaan in de whiteboards met H3 om de problemen te diagnoseren en weg te werken.

Ik denk dat Leo, Kos en Babs het verhaal beter kunnen doen, maar ik moet toegeven. Het was de moeite waard.

Wat zeker vermeldingswaardig is. Leo had een hotel geregeld. Waw. Ik ben nu geen hotelkenner, maar het is wel een heel ander verhaal dan wat ik gewoon ben.
Meestal is het zo'n hotel als een Travelodge, Premier Inn of zoals in Bochum, een familiehotelletje dat sinds de bouw in de jaren 60 alleen maar occasioneel een nieuw Ikea meubel zet.

Neen, de Best Western Manor hotel in Meriden, hoedje af.
Niet ver van de NEC, betaalbare en gewoonweg goeie kamers. Binnen een aanvaardbaar prijskaartje.
2 eetplekken. De Houstons bar & grill. Waanzinnige hamburgers, goeie steak voor wat ik noem, normale prijzen.
Het restaurant is wat prijziger, maar dat was af tot in de puntjes. Natuurlijk zijn de porties "beschaafd".
Ik moet toegeven, na de extatische exclamaties van Babs en Leo over de chocolademousse heb ik ook eentje gevraagd. Een moord zou ik er niet voor plegen, maar een baby beroven...
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by kalme nelis » Tue Apr 14, 2015 3:26 am

Mijn ervaring;

Glutton deed zijn naam eer aan... En nam te grote happen.

Eerste gevecht; db10 en Tormenta3.
Glutton en db10 named kort de time on de wapens op te spinnen terwijl Tormenta uit de startblokken school. Tormenta ramde uiteindelijk glutton de muur in en de link viel eruit. Voor dat ik uitgeteld was knalde db10 tormenta echter uit de arena en kreeg ik 2e plaats in dat gevecht. Bij de na controle bleek de drum een goede krul uit de arena getrokken te hebben en zijn as verbogen.

Tweede gevecht, Tormenta3 en Little nipper.
Drum werkte weer nadat ik een spacer had verkleind. Weer werd duidelijk dat ik veels te weinig rijervaring geniet. Little nipper kreeg glutton te pakken en drukte zijn tand door het hdpe bovenop de speed 900. Schade viel mee en glutton reed door. Het moment dat little nipper tormenta klemde kreeg ik de tijd om op volle toeren de drum in nipper te parkeren. En weer sprong de link los (#$%& Anderson's). Terug op de tafel bleek de as onherstelbaar verbogen en klem te zitten.
Nipper had een leuk gat in zijn titanium gekregen van glutton en tormenta had ook een leuk aandenken opgelopen.

3e gevecht, ging niet meer. Ik wilde de drum herbruikbaar houden dus trok ik mijzelf terug uit de competitie.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by Mischa » Tue Apr 14, 2015 9:43 am

Ik moet zeggen; de kwalitiet van de Feathers gaat schrikbarend omhoog...

Bij toeval kwam ik ook dit filmpje tegen, ook een Nederlandse deelnemer; Catharsis;



Even de ontwerpfout er uit halen, de kraag achter de schijf is te hoog, en dan hebben we weer een potentiele kanshebber er bij! Hoe gingen de overige gevechten van Catharsis?

Ik ben ook zeer benieuwd naar de rest van de filmpjes!
Hoe dan?


User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by Cavecrusher » Tue Apr 14, 2015 12:21 pm

Mischa wrote:Ik moet zeggen; de kwalitiet van de Feathers gaat schrikbarend omhoog...

Bij toeval kwam ik ook dit filmpje tegen, ook een Nederlandse deelnemer; Catharsis;



Even de ontwerpfout er uit halen, de kraag achter de schijf is te hoog, en dan hebben we weer een potentiele kanshebber er bij! Hoe gingen de overige gevechten van Catharsis?
Eerste gevecht: 722 vs. Defector vs. Catharsis

Ging best goed, ik en mouldy hadden afgepsproken in ieder geval het begin van het gevecht bij elkaar weg te blijven. Dit werkte goed, tot het moment dat mijn 5v wegviel en de onvanger niet meer reageerde. 2de plek.

Tweede gevecht: Catharsis vs. Richie

Gevecht had veel DBA-achtige momenten waardoor ik me even moest herinneren dat ik met de feather aan het rijden was. Gewonnen door Richie op oog-hoogte richting jury-tafel te meppen.

Derde gevecht: Catharsis vs. Legion vs. Tiny Toon

Het vorige gevecht had toch iets meer schade veroorzaakt dan verwacht. Na het terug plaatsen van een nieuwe tand en het testen van de robot geen problemen meer ontdekt. Bij het aanzetten in de arena merkte ik dat de rechter motor het niet deed. Ook de brushless motor fikte door doordat de controller moeite had met het opspinnen. 3e plek.

Vierde gevecht: Catharsis vs. Twisted Sister vs. Ironside 2

Ging best lekker, al maakte ik wel bijna de fout door zelf in de pit te rijden die ik net had geactiveerd. Had ik kunnen winnen aangezien twisted sister niet meer spinde na de eerste paar klappen. De achterkant stak te ver uit naar achter dus 2de plek. (bekend probleem, maar door tijdgebrek niks aan kunnen doen)
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
Upstart
Posts: 349
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by Upstart » Tue Apr 14, 2015 1:55 pm

Ik was al aan het zoeken naar een filmpje van Catharsis... Wat een gaaf ding!!

@Mario Je hebt je best gedaan :P In ieder geval de arena gesloopt!!
http://www.wallieonline.nl
https://www.youtube.com/user/wallieonline

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by flex » Tue Apr 14, 2015 6:44 pm

Zit Kos nu in de jury daar?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by kalme nelis » Tue Apr 14, 2015 7:28 pm

Yup, jeroen was jurylid. Heeft niet geholpen...

Alle beslissingen waren fair. Ik geloof niet dat er controverse is opgetreden. De keuze on beauty 8 maar de loser round te sturen omdat hij niet gereed bleek na het uplinken was een goede. Deze keuze had wel sneller gemaakt kunnen worden Al begrijp ik het dilemma.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by Babeth » Wed Apr 15, 2015 6:32 pm

Ik heb eigenlijk weinig aan Mario's verslag toe te voegen. De gevechten waren in de meeste gevallen van een behoorlijk hoog niveau maar het wordt echt wel duidelijk dat de FRA de arena-regels dient aan te passen wat de moderne schijf- en trommelwapens betreft. En kudo's aan Nick, de commentator, die koelbloedig een arenadeur terug sloot en dichthield toen er een robot tegenaan vloog en de klap die deur opende, ondertussen rustig voort commentaar gevend.
Mijn foto's en enkele filmpjes (Photobucket weigerde de grotere filmpjes dus ik zal die op uwbuis moeten zetten) bevinden zich hier.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: 9 - 12 Apil Robochallenge FRA World Featherweight Champs

Post by Cavecrusher » Mon Jul 13, 2015 11:22 am

You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests