Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by Babeth » Fri Apr 24, 2015 7:23 am

Ah da's een pak van mijn hart. Ik zag al mijn moedertje van 72 en mijn chronisch zieke zelf sjouwen aan panelen die groter zijn dan wij.
Dit betekent ook dat Mama en ik ons volledig kunnen wijden aan de lafenis van onze gasten zaterdagavond... ik wil wel weten wie er blijft eten/slapen en of er voorkeur is voor bepaald eten/drinken (afgezien van de beloofde Bacon Explosion). Zijn er ook speciale wensen voor het zondagochtendontbijt ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by Carlijn » Fri Apr 24, 2015 6:08 pm

Neem ik alleen robots mee of wil je ook de ant-workshop erbij hebben?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by Jeroen » Fri Apr 24, 2015 6:34 pm

Carlijn wrote:Neem ik alleen robots mee of wil je ook de ant-workshop erbij hebben?
Ik ben bang dat de ant-workshop binnen dit publiek niet handelbaar is :). Een paar extra feathers of raptoren mag altijd ;)
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by MJM » Sat Apr 25, 2015 5:52 pm

Iedereen die zich niet heeft ingeschreven maar toch graag bij dit fantatstische evenement zijn/haar feather en raptor in wil zetten is van harte welkom.
Zorg dat je er morgen (ruim) voor 9:30 bent, dan kun je nog makkelijk meedoen.
We verwacht 7000+ toeschouwers.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by Jeroen » Sun Apr 26, 2015 9:39 pm

Een ongelooflijk drukke dag! Heerlijk, het publiek ging al een half uur op voorhand klaar staan :)
We hebben dan ook een show weg kunnen zetten.

Er is veel stuk gegaan, lipo's vlogen letterlijk de arena uit. Arenawanden vlogen los, en diverse robots zijn vertrokken naar de eeuwige strijdvelden.

Iedereen bedankt voor de geslaagde dag. En een speciaal bedankje voor Carlijn die letterlijk robots opofferde voor de show, en met haar 3 robots een super prestatie leverde. Daarnaast ook chapo voor Team RCC die met hun 4 robots de show goed vulde, soms tot 3 gevechten in een rij hadden, en ook even lieten zien dat de tijd van slappe feathers en raptoren voorbij is. Er is best veel kapot gemaakt :').

Marien , Anita , Dennis en Stef bedank dat jullie gisteren en vandaag aanwezig waren voor de zware taak van het op en afbreken van de arena, en dan natuurlijk nog Jeroen die naast het op en afbreken van de arena ook nog eens de arena van Oss naar Antwerpen en visa versa heeft vervoerd.
What goes up must come down...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by flex » Sun Apr 26, 2015 9:50 pm

Het was weer geweldig (zwaar aan m'n armen...)...
Mooie wedstrijden Inmens publieke belangstelling dat ook goed mee deedt in de westrijden met gejuig en verbaasede OEI's als er voor het eerst in de sessie een robot door de lucht (tegen het dak) vloog.
Schitterende show zo.
Jeroen (en Marien) bedankt voor de presentatie.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by iceman » Sun Apr 26, 2015 11:00 pm

filmpies ... ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by maddox » Mon Apr 27, 2015 1:04 am

Voor de mensen die de Arena hebben opgezet en afgebroken. Bedankt voor de keiharde inzet, en ik voel me eigenlijk schuldig daar niet aan geholpen te hebben. Ik zal het proberen in te halen.

Het event zelf. De DRG stand was een zware publiekstrekker, en telkens er een knal of bonk te horen en/of voelen was stroomde de menigte toe.
De inzet van iedereen binnen de stand was uitzonderlijk, wat ook duidelijk was aan het tempo van de gevechten en de kwaliteit ervan.
als triffids naar een bewoonde plek.(of zombies naar een lawaaimaker).
Ik denk dat de organisatoren er geen spijt van hebben ons erbij gehad te hebben.

Vanuit mijn oogpunt voor team RCC.
4 machines aan dit tempo in orde houden is een taak en half, zelfs voor 2 man die de job al kennen. We hebben 18 gevechten achter de kiezen op 1 dag. Dat moet ergens wel een record zijn.

Gelukkig dat er weinig is misgegaan, en we zijn er eindelijk in aan het slagen de kinderziektes uit bepaalde systemen te vinden.

Perun. Slechts in het laatste gevecht kwam er een probleem bovendrijven, wat ondertussen als niet mechanisch is bevonden.
Nebelwerfer. . De Brushless aandrijving doet de job prima in deze machine. De schijf die stilviel en terug startte is duidelijk geen mechanisch falen, en we zijn er quasie zeker van dat het de thermische cut out is op de wapen-esc.
Het gewicht dat over is (200 gram) gaat gebruikt worden voor een iets grotere bodemplaat om de riem te beschermen en een betere esc voor de schijf.
Hannibalito 3(.2). Het wapen is terug zoals het moet, met de old school relais opstelling, maar de brushless aandrijving hier blijft een zorgenkindje.
Teruggaan naar Brushed lijkt de beste optie op't moment.
Valkiri 3 heeft er een hernia aan overgehouden. Ze wou helpen met het afbreken van de arena, maar 3 keer haar eigen gewicht tillen bleek teveel van het goede.
We hebben haar door het event gekregen met een hoop werk pijnstillers, maar een dieet en een betere ruggesteun staan toch op't programma.

Veel geleerd, en we hebben nu de tijd naar het volgende event toe om de puntjes op de I te zetten.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by leo-rcc » Mon Apr 27, 2015 7:48 am

Ik moet ook zeggen dat dit ondanks het lage aantal robots dit een van de beste shows was die we in tijden hebben neergezet. Mijn dank aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt. Ook aan onze Duitse vrienden. Andreas, Dirk, vielen dank!

Ook Carlijn en Stef die hun robot tot 2 keer toe uit vorm hebben laten kloppen en toch weer aantreden, mijn respect daarvoor. Ook Jeroen wiens lipo ik uit de robot en de arena sloeg, top entertainment voor het publiek, ook een leermoment voor ons.

Walter en Niels die tot vlak voor het evenement nog druk hun robot aan het afbouwen waren, ook dat waardeer ik ten zeerste. Elke robot heeft geholpen.

De arena ziet er wat minder florisant uit als voorheen, maar heeft het geweld van Valkiri gehouden. Zoals Mario al aangaf was op een gegeven moment de schijf aan het zakken en was de 1,5mm bodemspeling -4 mm geworden. Met de hulp van Niels zijn hdpe plaat als vulplaat hebben we de neus wat op kunnen tillen zodat hij nog een ronde heeft kunnen afmaken waarna het zelfde euvel terug kwam. Dit word nog wel gefixt op de een of andere manier, we zoeken het wel uit.

Perun reed, maar hij is te topzwaar. Dat geeft een leuk effect dat hij de bijl wel kan optillen maar niet omslaat dus het rijd de arena door met de bijl schuin omhoog. Ook denk ik dat de Scorpion XL te heet liep en dat diverse problemen veroorzaakte. Het verlopende nul punt en een kant die niet meer mee wou werken.

Hannibalito 3's flipper werkte weer zoals hij dat deed terug in 2007. Sterke flips, gasdischt, en goede response. Waarschijnlijk was in het laatste gevecht het draadje tussen de Robbe switch en het autorelais afgebroken of losgekomen nadat de relais zelf was gaan wandelen waardoor de flipper stopte. Dat is makkelijk te fiksen. De aandrijving was en ben ik nog steeds niet tevreden over. H3 is gewoon underpowered in de lage toeren waardoor ik er het gas op moet houden om fatsoenlijk te kunnen rijden en mikken.

Nebelwerfer, tja. Als de schijf draait dan sloopt hij. Maar helaas heeft de ESC moeite met zoveel geweld zelfs met wapen kanaal eindpunt naar 60% terug geschroeft en moet even op adem komen zo'n minuut in de wedstrijd. Tijd voor een ESC die het vermogen wel aankan. Sturen deed hij verder prima, niks op aan te merken. Ondersteboven rijden is nog steeds niet mijn favoriete bezigheid maar het werkte wel.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Upstart
Posts: 349
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by Upstart » Mon Apr 27, 2015 8:57 am

Iedereen bedankt! We hebben een erg leuke dag gehad.
Bintang was niet echt spectaculair maar wel een leuke springschans voor de andere robots.
Foto's en damage report komen later deze week. Nu even relaxen :D
http://www.wallieonline.nl
https://www.youtube.com/user/wallieonline

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by maddox » Mon Apr 27, 2015 9:21 am

Relaxen???? Woha.... Gisteren is Perun op de werkbank gegaan, en nu ligt H3 er op als een open hart patient. Ik hoop tegen komend weekend de aandrijvingen getransplanteerd te hebben.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by flex » Mon Apr 27, 2015 11:28 am

nog een filmpje gevonden. rond de 2 minuten Valkiri vs stofzuiger. en wat verder op ook nog Leo in closeup :)
https://youtu.be/RK1Reg7MeRc
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by kalme nelis » Mon Apr 27, 2015 12:06 pm

Sorry dat ik niet kon helpen met de op en afbouw.

Sebastiaan heeft het zo gaaf gehad dat hij er stil en doodmoe van werd :D
Carla heeft het plan opgevat om ook een raptor te gaan bouwen.

Sindy is mijn nachtelijke werk waard geweest.
De basis is stevig. 20mm bagger plastic.
De esc's (el cheapo blauwtjes) zijn afdoende om het mobiel te houden
Accu wordt vervangen met een grotere. De 1000ma 25c 3s kwam smeulend uit de machine te voorschijn. 2x turnigy 1.3a 45-90c 3s zijn onderweg zodra hobbyking ze weer op voorraad heeft.

Op het vervangen van de accu en het inkorten van de zagen behoeft deze machine geen onderhoud.
Mogelijk nog plaatje staal (rvs, regulier of hardox) voor de voorzijde.
Ik heb nog 2.3kg over hiervoor.

Toen we langs de hoofdingang liepen stonden er nog altijd 30+ man te wachten om naar binnen te kunnen.
Geloof dat de organisatie zelf ook een top event heeft gehad. Er was zoveel volk binnen dat de luchtvochtigheid de betonnen vloer vochtig kreeg :D

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by MJM » Mon Apr 27, 2015 5:34 pm

Foto van stand en omgeving.
Misschien een beetje groooooot.
Attachments
DSC00753.JPG
DSC00753.JPG (4.81 MiB) Viewed 9562 times
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Antwerp convention 5 26-4-2015 FFC

Post by flex » Mon Apr 27, 2015 7:33 pm

Mooi panorama. Goed geregeld :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests