28 April Antwerp convention 2013

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by maddox » Thu Apr 25, 2013 11:31 am

20+20 kg CO2 voorzien. Voor 4 flippers en 1 TAN , het zal wel genoeg zijn nietwaar?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by MJM » Thu Apr 25, 2013 8:52 pm

Denk het wel, Mario.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by kenshee » Sat Apr 27, 2013 5:34 pm

Wanneer moeten we ten laatste aanwezig zijn voor de tech checks?

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by flex » Sat Apr 27, 2013 7:24 pm

Uiterlijk 9:30 binnen de deur zijn aub.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Ruud
Posts: 12
Joined: Mon Apr 08, 2013 1:57 pm

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by Ruud » Sat Apr 27, 2013 7:50 pm

Wij zijn in ieder geval van de partij. Wij willen natuurlijk wel even backstage ;). Tot morgen! 8)

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by kenshee » Sat Apr 27, 2013 9:27 pm

Best vroeg, zal zien of het lukt.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by inventor » Sun Apr 28, 2013 8:09 pm

Leuke en gezellige dag!

Voor de geïnteresseerde, ik kwam net deze foto's tegen: http://www.flickr.com/photos/stampmedia ... 6420/show/
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by MJM » Sun Apr 28, 2013 10:21 pm

Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by flex » Sun Apr 28, 2013 11:34 pm

Heel gezellige meting geweest zo.
Me goed kunnen inhouden niet te veel te doen ivm m'n elleboog :)
Ook nog wat oud gedienden over de vloer gehad zag ik.
Leuke, druk ogende, beurs :) helemaal goed.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by maddox » Mon Apr 29, 2013 4:40 am

De beurs was druk, wat beloftevol is voor volgend jaar.

Spijtig van zaterdag voor de opbouw, maar er zijn 2 redenen waarom we er niet bijwaren.
1) Vrijdag die nachtshift. Tegen de tijd ik in Antwerpen zou zijn, had ik al mogen terugkomen.
2) Net zoals flex hik ik aan tegen een rotte elleboog, en ook mijn rug is niet je van het momenteel.(wat al eigenlijk lang geleden was). Mee komen opbouwen had geen goed gedaan.

Daarentegenover, ik hoop dat we het zaterdagavond goed gemaakt hebben voor sommigen.

Mischa, die eindelijk terug actiever aan't worden is met de machines zelf.(je weet het, 3 keer meer vermogen , en 14 kg winst op Pulveriser, voor de luttle €1000)
We mogen het noteren, Pulver is echt blij met de nieuwe accutjes... auw..
Teun/Neutje, aanstormend roboteer. (en toekomstig globetrotter)
Flex, die een hele avond nog bezig is geweest met de arena sound effects, en een nieuwe schijf voor een feather spinner. Nu nog een firma vinden die Hardox 600 ofzo liggen heeft.
Natuurlijk mogen we Leo niet vergeten. Hij houdt mij, en de robots op't rechte pad.

Babs en Edith, die goed voor ons hebben gezorgd kwa eten en drinken. Maar de Bacon Explosion... 5 kg is net genoeg voor 7 personen... Zelfs aangevuld met stokbrood en warme krieken. Te onthouden. 600 gram per persoon, en da's zonder pubers in de bende.

Later op de avond vielen Y en zijn 2 companen ook binnen. Wat ruzie met de navigatie daarbuiten gelaten.
Nog een laatste hand leggende aan Torture om de link en safetyled in orde te krijgen, overgoten met toch een paar biertjes.


Het event zelf.
De setting blijft 1 van de betere. En de sfeer binnen de groep blijft geniaal.

De 2 Hannibalito's waren in vorm, dat was duidelijk.
H3 was zichzelf. Fles vol, accu laden, en weer een gevecht.
H4 lostte eindelijk de belofte kwa wapen in*. Ook bleven de speedo-problemen redelijk goed weg, alhoewel er ergens toch een hikje was². En ook hier, accu laden, fles vullen, en gaan met de banaan.
Helaas kwamen we toen Pulver tegen. Dat koste ons diepe krassen in het HDPE, een gesprongen HDPE lasnaad of 2 (die toch backup hebben) en een flipperarm die Escher zou kunnen inspireren.

Valkiri was een teleurstelling. Mechanisch dezelfde aandrijving als Hannibalito 4, maar andere electronica, en het voelt helemaal anders aan.
Het wapen komt helemaal niet uit de verf, en de "gevoelige veiligheidsinstelling" voor de wapenmotor maakt het al helemaal niet beter. Toch veel van geleerd en de verbeteringen zijn al gestart. Alleen MMM zal nu niet lukken. Na een test, waarin het wapen wel op dreef kwam hebben heeft Valkiri zichzelf opgevreten. Ziet er wel spectaculair uit.

Nebelwerfer. Had die verrekte 2K lijm nu op zijn plek gezeten in de gereedschapskoffer , hadden gevechten 2-3-4 helemaal anders kunnen uitdraaien. In alle geval, die staat nu op de werkbank, en gaat zodadelijk eens onder het mes. We hebben nog een kilo om wat dingetjes te verbeteren. Wielkasten bijvoorbeeld.

Resultaten.
'k Heb verdorie 2 gevechten moeten rijden, en ik rij nog steeds als een kip zonder kop... Gelukkig was het met beide Hannibalito's en daar kan ik weinig mee mis doen.
Spinners bouwen is even moeilijk als een goeie flippers in elkaar epibreren. Desondanks de in theorie simpelere technologie.

*Het arenadak consistent raken is ook mogelijk. Iets wat we voor de toekomst mogen onthouden. Sorry van de lamp.
² Dat speedo hikje kan ook een zenderbedienerhikje zijn.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by maddox » Mon Apr 29, 2013 6:46 am

Hier Bab's foto's.
Last edited by maddox on Mon Apr 29, 2013 8:44 am, edited 1 time in total.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by Jeroen » Mon Apr 29, 2013 8:40 am

Het was een goed dagje!
Natuurlijk de felicitaties aan team RCC met de dagwinst :) Een titanenstrijd tussen H3 en H4 waar tegen mijn verwachting in H4 de winnaar werd met Mario aan het roer. Ene Mario, na het gevecht van H4 waren er 3 lampen stuk.. Misschien moet kees toch eens iets met ledjes gaan doen ipv gevoelige gloeilampen.

De finale van de raptoren was ook geweldig, Weps vs Lightjockey waarbij Lightjockey de duidelijke winnaar was. Gefeliciteerd team InPanic.

Ik was blij met de extra hulp van Dennis, Stef, Mischa, Teun, met opbouwen / afbreken. Ik merk dat ik met het afbreken aan het einde van de dag niet veel energie meer over heb.Vanzelfsprekend ook Marien bedankt voor de organisatie van de gevechten, Niels als Arena marshall, Kees met alle SFX, ( licht geluid en radbot), Jeroen voor het heen en terug brengen van de arena van Oss naar Antwerpen, en weer retour en tot slot natuurlijk alle teams welke met de vele robots aanwezig waren.

Goed om nieuwe gezichten te zien van Team Alfers, ik hoop dat jullie je een beetje vermaakt hebben? En fijn om weer wat oude gezichten te zien, Team PCP en Team Beyond Repair. Kortom, iedereen bedankt ( ook de mensen die ik vergeten ben) en op naar de volgende!
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by maddox » Mon Apr 29, 2013 8:49 am

Ok, sorry voor de 3 lampen.
Moet ik H4 wat minder flipperig maken? Hij ligt toch open op't moment voor de reparaties na de ontmoeting met PulveR.

Eneuh, het is niet 1 of 2 lassen, het is 1 of 2 HDPE lassen niet kapot, dus het is een pak meer werk, wat ik hoop af te hebben morgenmiddag.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by Mischa » Mon Apr 29, 2013 9:53 am

Wat kan ik nog zeggen na wat er al geschreven is? Het was weer goed voor mijn motivatie! Bovenal was ik zeer verbaasd en aangenaam verrast dat Ruud met vrouw en zoon ons een bezoekje kwam brengen. Hopelijk hebben we Yarik (Jarik?) kunnen besmetten met het virus. De twinkeling in zijn ogen doet dat wel vermoeden :D

Verder iedereen bedankt voor de gezelligheid, gastvrijheid e.d. Wat betreft op en afbouwen ging het prima. Ik vind het belangrijk dat mensen die om gezondheidsredenen aan de zijlijn blijven staan dat ook vooral blijven doen.

Voor de leden die naar MMM gaan veel plezier en succes.
Hoe dan?

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: 28 April Antwerp convention 2013

Post by MJM » Mon Apr 29, 2013 12:01 pm

Ik vond het zeer gezellig en goed gaan. Zeer positief:
- Zaterdag hebben we de tijd genomen om de arena heel strak op te zetten en weer iets te verbeteren.
- Iedereen had zijn robots goed voor elkaar: actieve wapens en betrouwbaar.
- Oude bekenden weer aanwezig
- Drie nieuwe deelnemers en 6 nieuwe robots.
- Ik heb vijf afzonderlijke personen gesproken (in bijna evenveel talen) die zelf, of met vriend(en), of met leerlingen, robots willen bouwen.
- Belangstellenden hebben rondleiding en uitleg gekregen van verschillende Roboteers.
- De uitgestalde robots werden goed bekeken.
- Ik vond het leuk dat er twee echte finales gereden zijn; gefeliciteerd winnaars!
- Arena-marshall, tech-check-manager en presentator leverden goed werk.
- Over de wedstrijdleiding ben ik zelf zeer tevreden :-) Als jullie de dagfinales ook een verbetering vonden, ga ik zo verder. Wanneer het overbodig gevonden wordt, zal ik de schema's van vorig jaar weer gebruiken. > Mail me.
- Alle handen zijn welkom bij op- en afbouw van arena en stand. Er is zowel zwaar als licht werk, als iedereen doet wat hij kan heeft iedereen er plezier in. Maar: zelfs DRG is het niet waard om jezelf af te breken of pijn te doen. En veiligheid voor alles!
- Een paar fotografen hebben de acties vastgelegd.
- Interview met de Gazet van Antwerpen.
- Veel foto's van Babeth en ze staan al online.
- Leroy reed heel goed. Ik heb ook geen klagen. Lt Lee en Ghost in the Machine zijn niet ongeschonden maar wel goed door het toernooi gekomen. Ze zijn goed te verbeteren voor volgende keer. Ik begin zelfs spinners leuk te vinden ;-)

Verbeterpunten:
- afdrukken van bouwregels mee op A5 formaat om uit te delen.
- filmen, editen en publiceren van gevechten.
- een rol vuilniszakken meenemen.

Minpunten:
- Twee maal Joker ingeschreven, beide malen zonder bericht afwezig.
- Geen ant-arena aanwezig (misschien van GRA lenen?).
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 50 guests