MSR-380-20 Gearbox (raptorweight)

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

MSR-380-20 Gearbox (raptorweight)

Post by inventor » Sun Oct 11, 2015 8:18 pm

Voor de robots zijn er inmiddels volop onderdelen verkrijgbaar. Zenders, ontvangers, laders, accu's en regelaars zijn tegenwoordig erg betaalbaar en gemakkelijk aan te komen. Eén van de onderdelen wat echter altijd een knelpunt is zijn de gearboxes, kant en klare geschikte gearboxes zijn schaars. Voor de raptorweights en featherweights eindigt het veelal in het ombouwen van een accuboormachine of accuschroefmachine.

In Duitsland worden de accuschroefmachines veel toegepast voor raptorweight aandrijving en hier zijn ze erg tevreden over. Zelf ben ik hier ook mee aan de slag gegaan en ben erg te spreken over de kwaliteit en bruikbaarheid van deze onderdelen. Helaas zijn de behuizing en de as niet bruikbaar en zal men zelf hier onderdelen voor moeten maken.

In samenwerking met Mario is er een eenvoudige gearbox uitgewerkt waarin de onderdelen van de accuschroefmachines gebruikt worden. Voor team RCC en MSR zouden we een aantal van deze gearboxes willen laten maken. Wij denken dat er meer interesse is in deze gearboxes en hebben prijzen aangevraagd voor de de draaien en frezen onderdelen. Vandaar ook deze post, zijn er mensen eventueel geïnteresseerd in deze gearbox?

Specificaties van de gearbox:
Formaat excl. motor: 65x40x30mm
Formaat incl. motor: +-103x40x30mm (afhankelijk van type motor)
Gewicht excl. motor: 140gr
Gewicht incl. motor: +-250gr (afhankelijk van type motor)
Vertragingsverhouding: 1:20
Bevestigingsgaten motor: 4xM3 op 16mm en 19mm
Bevestigingsgaten gearbox: 8x M4
Uitgaande as: D12 L30 met spiebaan t.b.v. spie 4x4mm
Lagers: 2x61901-2Z

Image

Image

Bij een oplage van 20 stuks zullen ze €50 per stuk kosten, inclusief de standaard 380 borstelmotor die in de accuschroefmachine zit. De gearbox echter ook geschikt voor de brushless motoren van bijvoorbeeld Hobbyking, zoals het onderstaande setje:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=15187
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_ESC.html

Met vriendelijke groet,
Dennis Martens
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: MSR-380-20 Gearbox (raptorweight)

Post by kalme nelis » Wed Oct 14, 2015 4:33 pm

Ze zien er degelijk uit maar ik zit midden in een verbouwing thuis.

Aquarium lekte, laminaat en een stuk muur moeten vervangen worden.
Vloer lijkt tevens doorgezakt en ik vrees dat ik een balk ook mag vervangen.

De kosten lijken me volledig terecht maar ik ga het niet redden om op deze trein te stappen.
Misschien wil Ellis deze toevoegen aan zijn webshop op commissie basis?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 8 guests