Gezocht: Linear actuator 12V

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

Post Reply
xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

Gezocht: Linear actuator 12V

Post by xMARKx » Sun Dec 14, 2008 2:14 pm

Wie oh wie heft er ééntje liggen en doet er niks mee??? Slag van max 10cm, aangezien ik nog in de ontwerp fase zit kan ik nog alle kanten uit :wink:

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Dec 14, 2008 2:26 pm

Ik heb er nog wel eentje liggen, neem hem morgen van werk mee en neem dan wat maten/specs op.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

Post by xMARKx » Sun Dec 14, 2008 2:38 pm

OK cool, dank je!

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue Dec 16, 2008 9:51 pm

Wat later dan beloofd, mijn excuses daarvoor. Maar maandag avond was nog al stressvol en ik was vergeten de lineair actuator mee te nemen van werk.

Hier zijn de specificaties in hoeverre ik die kan meten/lezen.

Gegevens motor
Merk: Dunkermotoren (Made in Germany)
Type: GR53X58
SNR: 88437 02928
U: 12V
RPM: 300
I: 5,5A

De motor met wormwiel reductive is ongeveer 18cm lang, 5cm breed en 7cm hoog. Op het uiteinde steekt opzij een rond stuk van 6cm dia en 32cm lang met daarin het spindelmechanisme. De totale slag was uit me hoofd iets van 20cm.

Hij was oorspronkelijk van een elektrisch in hoogte verstelbare stoel voor de medische sector. Je zal dus moeten rekenen op een duwkracht van toch zeker 120kg.

Hij zou wel gemodificeerd moeten worden. De zware metalen behuizing om de spindel zou eraf gehaald moeten worden. Deze is erg geoverdimensioneerd omdat hier natuurlijk een stoel aan vast gemaakt was.

Sorry voor de kwaliteit van de foto maar ik had even niks anders bij de hand dan een webcam.
Image
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

xMARKx
Posts: 47
Joined: Tue Dec 02, 2008 7:18 pm
Location: Maarssen
Contact:

Post by xMARKx » Tue Dec 16, 2008 10:31 pm

Hmmmmm, dank je wel maar ik ben bang dat hij te groot is voor mijn project... maar ik hou het in mn achterhoofd. bedankt in elk geval voor de moeite! 8)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests