Bestelling Robotpower

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Bestelling Robotpower

Post by maddox » Mon May 26, 2008 6:41 pm

Enkelen onder de roboteers geven aan dat er interesse is voor de Scorpion XXL's.

Het moet lukken dat team RCC ook 2 extra Scorpion XXL's wil aanschaffen.
Dus een gebundelde aankoop is een optie.

Voor hen die meer willen weten hierover

http://www.robotpower.com/
http://www.robotpower.com/catalog/

Nu is het wel zo dat de Scorpion XXL's die team RCC gebruikt, custom made zijn door Iiyama, waar we dus een XL los kopen samen met de upgrade, en dan laat Rick zijn magie erop los. Om uiteindelijk te eindigen met een piepklein doosje wat in al onze feathers zonder enige problemen de snelheidsregeling doet.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Mon May 26, 2008 7:17 pm

Is deze dan betrouwbaarder, goedkoper, kleiner, ... dan de XXL?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Edwin
Posts: 504
Joined: Sat Sep 11, 2004 7:36 am
Location: Rotterdam

Post by Edwin » Mon May 26, 2008 7:30 pm

The XXL is an upgraded version of the Scorpion XL. Software functions are the exactly same. Drop in upgrade for the XL. Up to 20A per channel continuous - 40A peak each. Battery terminal is removed and 12" wire pigtails are pre-installed to handle the additional current.

$160

Dus dwz voor €100 een gave speedcontroller?
Wat kost een beetje Iiyama magie?
It is just a machine!!!

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon May 26, 2008 7:31 pm

De XL en de XXL zijn in essentie dezelfde speedo.
Alleen verdubbeld Robotpower de Hbrug mosfets. Dit verandert totaal niks aan de betrouwbaarheid, noch aan het gebruiksgemak.

Afmetingen. De XXL is gewoon een kleine centimeter dikker dan de XL.

Edwin, tot nu toe hebben we nog geen enkele Iiyama XXL weten falen.

Tijdens Brussel is H III op donderdag wel stilgevallen, en het leek er even op dat we een dooie XXL hadden. Maar bij nader bestuderen van het probleem op die donderdagavond heeft Rick een piepklein deeltje aluminium van de print genomen, en hebben we de 2 dagen in Brussel volgemaakt, testritjes , en dan het laatste weekend in full combat.

Ook Hannibalito I en Plofbox hebben zonder enige problemen blijven rijden. En niet omdat we er lief mee waren.

Omgerekend en met verzendkosten erbij is een Robotpower XXL nu een kleine €120.
Last edited by maddox on Mon May 26, 2008 7:38 pm, edited 2 times in total.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon May 26, 2008 7:32 pm

Feitelijk doet Rick het zoals Robotpower het eigenlijk hoort te doen. Rick zet de extra fets voor de upgrade op een aparte print die parralel aan de originele XL zit, met daarbij een stukje electronica om 2 kleine ventilatortjes aan weerszijden van het doosje een betere luchtstroom te geven.

Er zijn dus meer onderdelen mee gemoeid en Rick heeft er wel wat meer werk aan, maar dat investeert zich terug in een betere betrouwbaarheid en optimale capaciteit. Het printje en het doosje en de ventilatoren brengen dus ook een beetje meer gewicht met zich mee.

Al deze "nadelen" wegen naar mijn idee niet op tegenover de voordelen. Deze manier is gewoon degelijker en robuuster zoals dat al gedemonstreerd is in diverse robots.

Het zal dus wel duurder zijn dan de XXL van robotpower zelf betrekken maar die is dan ook echt voor mijn gevoel veel minder goed qua opbouw.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon May 26, 2008 7:40 pm

Ter illustratie, dit is wat Rick er van maakt.

Image
Image
Image
Image
Image

Wat robotpower doet is alleen de 4 extra mosfet bovenop de andere bestaande 4 mosfets solderen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Mon May 26, 2008 7:57 pm

Zoals Mario het al zei maak ik XXL upgrades voor onze robots. Er rijden 4 feathers rond met deze gemodificeerde speedcontroller namelijk:

Hannibalito 1 – Stuurt 2 speed 900 motoren aan
Hannibailito 2 – stuurt 2 speed 900 motoren aan
Plofbox 2 – Stuurt 2 speed 900 motoren aan

Mischa gebruikt er ook een alleen weet ik niet wat voor aandrijving hij gebruikt momenteel.

De reden dat ik de upgrade zelf doe is dat ik de methode van robotpower niet geweldig vind.
Een plaatje van hoe robotpower ze levert:

Image

En een plaatje van hoe ik ze maak:
Image

Voordelen van de zelfgemaakt upgrade vind ik:

Stevigere montage, wat wel aan te raden is in een gevechtsrobot. De fets zitten op een aparte print die op de orginele print gemonteerd is.

Betere koeling, er zitten 2 mini ventilators op de behuizing die constant koele lucht blazen over de fets zodat ze koel blijven. De fets zijn gemonteerd op een aparte print met een koper oppervlakte wat de koeling bevorderd.
Met de XXL zoals robotpower ze levert zou ik nooit 2 speed 900 motoren eraan hangen, dat word veel te warm zonder koeling.

Beter beschermt, de XXL zit gemonteerd in een kunstof doosje, zo kan er geen vuil in komen.

De kosten van deze XXL zijn 170 euro. Voor dit geld heb je een complete XXL in behuizing met koeling en silicone aansluit draden.

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Post by iiyama87 » Mon May 26, 2008 8:46 pm

Deze prijs is dus per speedcontroller, als er meerdere mensen interesse hebben dan word het dus wel goedkoper. Op de website van robotpower staat dat als je 2 of meer XL's koopt dat je dan 30 dollar korting krijgt.

Wij willen er graag 2 bij gaan kopen:

Team RCC: 2 stuks

Als de personen die interesse de lijst aanvullen dan kunnen we eventueel 1 grote order plaatsen, wat misschien wel meer korting oplevert.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Mon May 26, 2008 10:30 pm

Ik wil graag dat robotpower mijn defecte sidewinder terug stuurt, dat is bijna een jaar geleden en het wordt tijd dat ze eens duidelijkheid geven.

Gisteren heb ik zelf contact opgenomen met robotpower en nu wordt ik van de kast naar de muur gestuurd tussen jamer baker en robotpower. :( Heb zo'n vermoeden dat ik naar die 400 dollar sidewinder kan fluiten.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon May 26, 2008 10:55 pm

Ik vrees dat dat probleem niet bij robotpower ligt. Ik doe absoluut geen zaken meer met xbotz.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue May 27, 2008 6:49 am

iiyama87 wrote:Als de personen die interesse de lijst aanvullen dan kunnen we eventueel 1 grote order plaatsen, wat misschien wel meer korting oplevert.
Carlijn was al een lijstje begonnen. Maken jullie het niet verwarrend?!
Ik vind €175 wel veel. Wellicht kun je nodige componenten via Rommens krijgen?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Tue May 27, 2008 8:18 am

Team RCC: 2 stuks XXL

Mischa: 2 stuks XXL

Als de personen die interesse de lijst aanvullen dan kunnen we eventueel 1 grote order plaatsen, wat misschien wel meer korting oplevert.
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue May 27, 2008 8:24 am

MJM wrote:Carlijn was al een lijstje begonnen. Maken jullie het niet verwarrend?!
Dat is feitelijk dit lijstje. Voor Mario en Rick deze posting plaatste hebben ze eerst met Carlijn overlegt. Daarbij is het slimmer om een posting over aankopen/verkopen in de garage te zetten dan in nieuwe robots.
Ik vind €175 wel veel. Wellicht kun je nodige componenten via Rommens krijgen?
Geen idee wie Rommens is maar als die het goedkoper kan leveren met dezelfde kwaliteit horen we dat graag. Die 175 is niet een zomaar uit de lucht geplukt getal.
Last edited by leo-rcc on Tue May 27, 2008 8:28 am, edited 1 time in total.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue May 27, 2008 8:27 am

Hmm Leo, ik heb gewoon gepost in Carlijns topic dat ik het zo zetten in de garage.
Ik heb Carlijn zelve niet gesproken.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue May 27, 2008 8:30 am

Rick en ik sowieso wel, maar dat was dan toch minder handig van je Mario. Maar goed, Carlijn had nog niets besteld verder.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests