gezocht een goedkope basis robot

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

ook gevonden

Post by lesto1 » Sat May 17, 2008 12:40 pm

en deze heb ik ook gevonden die hier voor kost 69.50 en dit is de andere

MULTIPLEX zebra4 FM 35 en 40 Mhz

zender met 2x feather servo’s en feather ontvanger



€ 69.00
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sat May 17, 2008 2:56 pm

De vetgedrukte dingen heb ik zo copy/paste gedaan in mijn google taakbalk.

Over de Futaba.
FUTABA MEGATECH T2PL AM 40 Mhz 2 kanaals stuurwiel zender is. Dus bruikbaar voor een RC auto of boot, maar dan mogen er geen andere dingen dan aandrijving en besturing opzitten.
Minder bruikbaar voor Robot wars dus, aangezien je dan geen wapen kan aansturen.
2x S3003 geeft aan dat het servo's zijn die voor onze toepassingen boven de antgewichtklasse weinig nut kennen.
Koppel: 3.2 Kg/cm , deze servo kan dus een gewichtje tillen van 3.2kg aan een armpje van 1 cm lang. Dus 1.6kg aan een armpje van 2 cm.
Snelheid: 0.23 sec/60°, het beweegt per .23 seconden 60° zonder belasting; indien er 3.2 kg aan een 1cm armpje hangt, zal het trager zijn.
Afmetingen: 40.4 x 19.8 x 36mm
gewicht: 37.2g
Ontvanger R 142JE 2 kanaals ontvanger, standaard bij die zender/ontvangerset geleverd.
Accuhouder. Da's duidelijk. Een ontvanger heeft electriciteit nodig, en met name 4 penlight batterijen is een standaard. (AA of AAA)Dus heb je een plastieken bakje waar je 4 batterijtjes in kan klikken.
Schakelaar. Da's duidelijk hoop ik.
Set kristallen. Dat vraagt wat uitleg. Kistallen komen altijd in paren (er zijn uitzonderingen daar niet van) en 1 gaat in de zender en de ander in de ontvanger. Wat het voor ons doet, is er voor zorgen dat Jouw zender alleen met jouw ontvanger communiceerd. Indien niemand anders hetzelfde set gebruikt. De regels gaven aan dat we 3 paar bij onze robot moeten hebben, om te kunnen wisselen indien de tegenstander toevallig hetzelfde set gebruikt als jij (dan word er gewoon even overlegt wie wat gaat doen)

MULTIPLEX zebra 4 FM
Een vier kanaals simpele zender. Bruikbaar voor onze toepassingen. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Word meestal verkocht als beginnersdoos met zender en ontvanger in een piepschuim bak met kartonnen omhulling.

35 MHz zender is uitsluitend toegelaten voor vliegtuigen en helikopters.
Da's nu eenmaal de wetgeving.
Je zal dus de 40 MHz module moeten gebruiken
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

ok

Post by lesto1 » Sat May 17, 2008 3:15 pm

dat word dus nog ff zoeken maar echt bedankt voor de info
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sat May 17, 2008 4:08 pm

Waar je de multiplex hebt gezien is het wel duur. Bij Quartel kost die zelfde maar 49.50(zonder servo's, maar die zijn toch niet nodig bij de robots)!
Maar ik denk dat je dan toch echt beter een Jamara Compa X4+1 kan nemen (€59 bij quartel) Of de Graupner x412 (€115 bij quartel)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sat May 17, 2008 4:33 pm

Je moet er ook op letten dat kristallen-sets ook nog bij de kosten komen. Daardoor zijn de spectrum's e.d. niet eens zo duur

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sat May 17, 2008 4:39 pm

En de failsaves nog op de 40mhz!
Een zender zonder ingebouwde kruismixer gaat je een extra kruismixer kosten voor in de robot. Daarom is qua kruismixer verhaal de x412 beter te doen dan de Jamara.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

lesto1
Posts: 23
Joined: Tue May 13, 2008 8:27 pm

ok

Post by lesto1 » Sat May 17, 2008 5:25 pm

oke maar zit daar dan ook een ontvanger bij en hoe zit het met kristallen??
als iemand een tip heeft pleas mijn email is nick_beagle@hotmail.com graag wel een onderwerp anders weet ik niet waar het beland

Jim
Posts: 374
Joined: Sun Mar 11, 2007 3:01 pm
Location: Anna Paulowna

Post by Jim » Sat May 17, 2008 6:10 pm

bij de X-412 zit alles bij

een kristalzet
een of 2 servo's
ingeboude kruismikser
ontvanger
baterijhouder

kortom alles en meer om je robot mee te besturen :wink:

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Sat May 17, 2008 6:12 pm

die van bidproduct zijn toch gewoon goed ?

http://www.bidproduct.com/part/Product_ ... TAL_9.html

is ook stuk goedkoper, en je kan er een lichte ( & goedkope ) ontvanger + servo's kopen.. Lijkt mij wel goeie deal.. Leo@rcc, jij had deze toch gekocht?
(\__/)
(O.o )
(> < )

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Sat May 17, 2008 6:34 pm

Als jij gaat iets kopen koopt gewoon iets goed,

Spektrum is een hele goede aftandbediening en heeft failsave, met de 40 mhz, hebt jij probleem met storing en moet je merdere kristallen kopen.

Gewoon iets meer sparen en gaan voor iets goed, dan hebt jij nooit spijt van.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sat May 17, 2008 6:49 pm

Pepe, er zit wat in maar de spectrum is wel even 4-5 keer zo duur als de zender van bidproducts. Ik zou als beginnende roboteer dat geld in andere dingen steken.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Sat May 17, 2008 6:56 pm

Is wat hij wilt, nu iets goed kopen of later iets goed kopen? ik zie dat met de ervaring dat ik nu hebt gewoon geld weg gooien.

Ik persoonlijk, zou voor de spektrum gaan .

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sat May 17, 2008 7:55 pm

Houd er rekening mee dat 120 euro verschil voor een 14 jarige jongen toch behoorlijk wat is. Met zo'n goedkope zender kan je meer dan goed genoeg beginnen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

oetie
Posts: 51
Joined: Tue Apr 15, 2008 8:33 pm
Location: ermelo, dorp naast hardewijk

Post by oetie » Wed Aug 27, 2008 6:47 pm

Blade wrote: Je kan dacht ik tegenwoordig voor 50 euro een zender kopen incl ontvanger. Je koopt nog 2 accu boormachines, zet die op een plaat, fix er een panser om heen en klaar is kees. Een robot voor onder de 100 euro :)
jammer genoeg heet ik geen kees dus gaat het niet zo simpel :lol:
how more you have in it,
the more i can rip out

Benjamin
Posts: 294
Joined: Thu May 24, 2007 8:15 pm

Post by Benjamin » Wed Aug 27, 2008 8:30 pm

pepe wrote:Is wat hij wilt, nu iets goed kopen of later iets goed kopen? ik zie dat met de ervaring dat ik nu hebt gewoon geld weg gooien.

Ik persoonlijk, zou voor de spektrum gaan .
Ja en als die het niks vind heeft die voor niks zo'n dure zender gekocht :o

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests