accu boormachine
Moderator: Moderators
accu boormachine
hallo,
ik had vorige week of 2 weken geleden 2 accuboormachines gekocht bij de blokker die waren in de aanbieding voor 12 euro, ik heb toen geprobeert de kop eraf te krijgen maar dat is met geen enkele mogelijkheid gelukt helaas , en ja ik had de schroef er uit. Toen heb ik maar een hamer gepakt om hem proberen er af te krijgen. Dat is niet gelukt en is de motor een beetje stuk gegaan . Dus nu heb ik nog maar 1 werkende accuboormachine nu is mijn vraag heeft iemand ook die accuboormachine bij de blokker 2 weken geleden(volgens mij) gekocht in de aanbieding voor 12 euro? zo ja zou ik die mogen over kopen zodat ik 2 werkende motoren heb. En ik ga gewoon het wiel rechtstreeks op de kop zetten met een pin erdoor.
gr. Benjamin
ik had vorige week of 2 weken geleden 2 accuboormachines gekocht bij de blokker die waren in de aanbieding voor 12 euro, ik heb toen geprobeert de kop eraf te krijgen maar dat is met geen enkele mogelijkheid gelukt helaas , en ja ik had de schroef er uit. Toen heb ik maar een hamer gepakt om hem proberen er af te krijgen. Dat is niet gelukt en is de motor een beetje stuk gegaan . Dus nu heb ik nog maar 1 werkende accuboormachine nu is mijn vraag heeft iemand ook die accuboormachine bij de blokker 2 weken geleden(volgens mij) gekocht in de aanbieding voor 12 euro? zo ja zou ik die mogen over kopen zodat ik 2 werkende motoren heb. En ik ga gewoon het wiel rechtstreeks op de kop zetten met een pin erdoor.
gr. Benjamin
-
- Posts: 1708
- Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
- Location: wormer
- Contact:
...Dat kan inderdaad werken, maar zorg er dan wel voor dat je die pin 3 of 6 hoekig maakt. Anders zou de pin kunnen gaan slippen. Ander probleem zou kunnen worden dat wanneer je bot hard terecht kom de lijm wel roslaakt en de kop los gaat draaien. En dan zit je met het probleem dat je nog een kop moet loskrijgen.
De truuk van het loskrijgen van die kop is de boormachine niet uit elkaar halen en de schroef uit de kop te draaien (deze bewaren, deze draait de andere kant op inplaats van normale boutjes). Klem een lange bout in de kop vast en zet deze bout in een bankschroef. Zet de boormachine en hou stevig vast. De loctite (lijmsoort) moet dan losklappen en de kop ligt ervan af. Met de schroef (die linksdraaiende die je apart moest houden) kan je dan direct er een wiel op monteren of een tandwiel als je een extra vertraging erin wilt...
De truuk van het loskrijgen van die kop is de boormachine niet uit elkaar halen en de schroef uit de kop te draaien (deze bewaren, deze draait de andere kant op inplaats van normale boutjes). Klem een lange bout in de kop vast en zet deze bout in een bankschroef. Zet de boormachine en hou stevig vast. De loctite (lijmsoort) moet dan losklappen en de kop ligt ervan af. Met de schroef (die linksdraaiende die je apart moest houden) kan je dan direct er een wiel op monteren of een tandwiel als je een extra vertraging erin wilt...
-
- Posts: 56
- Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
- Location: Limburg
Tip: Het eraf halen van de kop van de accuboormachine is erg makkelijk te doen.
1. Schroef de bout welke in de kop zit los, dit is veelal een kruiskop of een torks. Let wel op dat het LINKSE draad is, je moet dus met de klok mee draaien!
2. Schroef de drie kleine schroefjes los welke de motor inclusief plastic plaatje op het plastic gearbox huis vast houden.
3. Haal voorzichtig de zes tandwieltjes, tussenplaatje, tandkrans en een HOOP kleine balletjes er voorzichtig uit.
4. Gebruik een pijpsleutel 27mm en zet deze over de drie metalen pinnen heen waar de metalen tandwielen op hebben gezeten.
5. Houd in de ene hand de pijpsleutel vast en schroef met de andere hand de kop los. (rechtse draad)
6. Zet het geheel weer netjes in elkaar, eerst de balletjes op hun plek, daarna de metalen tandwielen, het tussenplaatje en de kunststof tandwielen. Schroef de motor met plastic plaatje vast en voila!
Voor deze manier moet de accuboormachine wel uit elkaar gehaald worden, maar dit is toch nodig voor montage in de robot.
1. Schroef de bout welke in de kop zit los, dit is veelal een kruiskop of een torks. Let wel op dat het LINKSE draad is, je moet dus met de klok mee draaien!
2. Schroef de drie kleine schroefjes los welke de motor inclusief plastic plaatje op het plastic gearbox huis vast houden.
3. Haal voorzichtig de zes tandwieltjes, tussenplaatje, tandkrans en een HOOP kleine balletjes er voorzichtig uit.
4. Gebruik een pijpsleutel 27mm en zet deze over de drie metalen pinnen heen waar de metalen tandwielen op hebben gezeten.
5. Houd in de ene hand de pijpsleutel vast en schroef met de andere hand de kop los. (rechtse draad)
6. Zet het geheel weer netjes in elkaar, eerst de balletjes op hun plek, daarna de metalen tandwielen, het tussenplaatje en de kunststof tandwielen. Schroef de motor met plastic plaatje vast en voila!
Voor deze manier moet de accuboormachine wel uit elkaar gehaald worden, maar dit is toch nodig voor montage in de robot.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Ik moet toch zeggen dat ik het niet verstandig vind om zoveel kracht op die binnenste asjes te zetten; die kwamen namelijk bij Pizzabox al regelmatig los tijdens een gevecht en dan heb ik er geen kracht op gezet...
Mijn tip zou zijn om de motor zachtjes te laten draaien terwijl je de kop losdraait; is mij tot nu toe op deze manier altijd gelukt. (Dus stap 1 wel uitvoeren, maar verder de accuboormachine niet uit elkaar halen)
Mijn tip zou zijn om de motor zachtjes te laten draaien terwijl je de kop losdraait; is mij tot nu toe op deze manier altijd gelukt. (Dus stap 1 wel uitvoeren, maar verder de accuboormachine niet uit elkaar halen)
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
www.EFWAH.nl
-
- Posts: 56
- Joined: Mon May 25, 2009 9:12 pm
- Location: Limburg
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 35 guests