Batterijen ? ( ik snap ut nie :( )

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Friet
Posts: 183
Joined: Thu Aug 07, 2003 5:34 pm
Location: Belgium, beer country

Post by Friet » Thu May 08, 2008 7:48 pm

Flex,

Dan zou je de batterij uit elkaar moeten halen... enne, ik denk eigenlijk niet dat laptop batterijen LiPo zijn, maar Li Ion... is echt iets anders...

MVG

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Thu May 08, 2008 8:02 pm

m'n accu pack heeft een reeks terminals. en (wat ik in m'n bericht al zei) is het een li-ion accu. En ik vraag me dus af of de 7 terminals op de accu overeen komen met 2 stroom terminals en de 5 laad terminals (1 basis en 4 voor de accu's). Accu is 14.8v
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Thu May 08, 2008 8:05 pm

balancer ? die heeft tog meer van die laad 'poorten' ?
(\__/)
(O.o )
(> < )

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Fri May 09, 2008 11:45 pm

flex, op sommige accu's wel, op sommige niet ;)
houd de multimeter erop en je weet het. als je niet per stapje een ongeveer vast voltageverschil meet is het dus een communicatiepoort oid voor de interne electronica van de accu, als het wel zo is, zijn het gewoon direct aansluitingen tussen de accucellen.. ;)
[sig?]

User avatar
Glenn
Posts: 424
Joined: Sun Jan 21, 2007 12:44 pm
Location: Assen, Holland

Post by Glenn » Sun May 11, 2008 2:08 pm

oke, weer iets. namelijk: ik ben opzoek naar beetje kleine lipo'tjes, 200 mah zo ongeveer, maar ze moeten wel een spinup van een 3/3D motortje kunnen houden. iemand? de 220 mAh lipo van atmoic workshop vind ik nogal duur en ik zal ze dan zelf moeten solderen (ben benag dat het foutgaat:P) dushet liefst in een 7.4 volt pakketje..

alvast bedankt =]

[edit: ik had deze al gevonden : http://mibomodeli.si/trgovina/index.php ... ts_id=4404 maar 6 gram voor zo'n pakket lijkt me een beetje ERG weinig :P bij wes-technic zijn het namelijk dezelfde specs, alleen 'is' het dan 1 cell . weet misschien iemand wat klopt ? :P
(\__/)
(O.o )
(> < )

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon May 12, 2008 1:29 pm

atomics wegen ook maar 3 gram per cel ofzo.. ;)
en bij hobbycity.com hebben ze ook goedkoop kleine lipotjes.
overigens is solderen goed te doen hoor ;)
[sig?]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 28 guests