BÜRKERT 1" VRAAG?

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

BÜRKERT 1" VRAAG?

Post by pepe » Mon Aug 22, 2005 9:05 pm

Een vraag aan de experts.

Waarom gebruiken veel mensen 2 burkerts van een half duim en niet in 1 keer 1 burkert van 1 duim?

Ligt dat aan de prijs?

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Mon Aug 22, 2005 9:22 pm

Volgens mij kunnen de grotere burkerts geen 50 bar+ aan.

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Mon Aug 22, 2005 10:50 pm

De 5404 kan in G1 32 of 40 bar aan in lucht en maar 25 bar in vloeistof terwijl de G1/2 50 bar in lucht en in vloeistof aan kan. Volgens het boekje dan.....

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Aug 23, 2005 5:42 am

Prijs? Ook een grote verschil.
Wat betreft de bruikbare druk, da's afhankelijk van de kracht van de solenoïde.
Ondertussen heb ik een bestaande 1" klep omgebouwd zodanig deze 70 bar aankan qua sturing. Helaas heb ik geen lichamen meer om dit nog eens te doen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Tue Aug 23, 2005 8:34 am

Het was ook zo dat iemand ( big brother en/of dantomkia ?) die kleppen officieel heeft laten testen zodat ze voor het 1/2" type een conformiteits attest tot +50bar konden voorleggen aan de toenmalige strenge technische kontroleurs.
Dus als je nu andere types kleppen gaat gebruiken of ombouwen dan zou het wel eens kunnen dat je niet door de technische keuring raakt.
No offence hé, Mario, van jou zou ik het geen probleem vinden zelfs zonder officiele keuring, maar of de verzekering daar ook zo over denkt durf ik te betwijfelen. Alleen is het voor mij nogal onduidelijk wat de huidige verzekering (en dus de technische keuring) al of niet toelaat...?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Aug 23, 2005 12:08 pm

Simpel, als het systeem een prototype keuring van de fabrikant/maker zelf heeft, en niet voor commerciele doeleinden ingezet word is er weinig aan de hand.

1 groot nadeel, als er iets misgaat, dan zal de familial van de gebruiker en/of maker er niet blij mee zijn. Maar ten slotte hebben we deze verzekeringen daarvoor.

Ikzelf ga er van uit, dat we binnen RW vrij safe zitten, zolang de makers van hun spullen een gezonde instelling qua ontwikkelen en maken van drukdelen hebben. En durven testen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests