lego zuigers

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Tue Sep 14, 2004 10:31 pm

...Gelieve normaal nederlands te gebruiken inplaats van msn/sms taal te gebruiken. Niet iedereen is van deze geheimtaal op de hoogte en het staat in de forumregels...

Daarin staat ook dat reprimandes via de PM kunnen ;) [-Z]

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 15, 2004 7:16 pm

Maar het laat niet zien of de moderators zelf ook die reprimandes uitdelen.

Sorry maar dit was echt de druppel. Het word steeds erger met het taalgebruik en tot overmaat van ramp word mijn mail wel weggehaald en staat dat hoopje ellende waar ik me net aan stoor er nog steeds.

Ik val echt niet over een d of t foutje, maar dit is gewoonweg niet eens de moeite nemen om iets fatsoenlijks te schrijven.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Sep 15, 2004 8:14 pm

Klopt. Die Robofreak z'n gebrabbel staat nog altijd dit forum te vervuilen en ik krijg gewoon hoofdpijn als ik het probeer te ontcijferen.
Zulke taal wordt verondersteld om sneller te kunnen werken, maar wat heb je aan een snellere taal als je drie keer zoveel tijd nodig hebt om te ontcijferen wat er staat ?

Ontopic: www.google.nl is meestal de oplossing op een vraag zoals "waar kun je het vinden ?".
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Wed Sep 15, 2004 9:42 pm

De regels zoals nu staan er vanwege discussies als deze, volgend op spellingsviolators. Klachten over iemand's spelling kan je bij de persoon zelf kwijt of bij ons deponeren (liefst direct naar de overtreder - scheelt een tussenpersoon). Verdere OT reacties worden gewist en dit geldt ook voor de toekomst.

robofreak
Posts: 7
Joined: Mon Aug 30, 2004 3:16 pm

Post by robofreak » Tue Oct 05, 2004 2:33 pm

Cavecrusher wrote:nadeel, je kan niet echt veel hoger gaan dan de druk waarbij alle slangetje eraf knallen, want dat begint alles te lekken.
lijm,ducktape,kleine tyribs(geen idee hoe je dat spelt),rubbere ringetjes.


1 van die dinge moet werke

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Oct 05, 2004 2:56 pm

Tie rips, of colson bandjes dus.

De rubber slangetjes van lego zelf zijn te zacht. Een industriële PU slang die je vastkleeft met secondenlijm lijkt me een goeie optie. Maar ook ze lego zuigers zelf hebben een maximum druk die ze kunnen weerstaan.

Ik zou die wel eens willen testen.
Dat wil zeggen dat ik eentje opblaas, en die ontplofdruk deel door 1.5 om de max gebruiksdruk te bepalen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Tue Oct 05, 2004 5:31 pm

idd, PU slang werkt perfect, nadeel is dat je moeilijk bochten kunt maken in een kleine ruimte, ik ben nog niet aan de max druk van een legocilinder gekomen, die blijkt ergens rondd de 4-5 bar te liggen.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue Oct 05, 2004 6:26 pm

die van mij zij bij 6.5 knal, de bovenkant knalde eraf, er weer op geklikt en hij deed het weer.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Tue Oct 05, 2004 6:34 pm

nooit gedacht dat lego toch zoveel druk kan weerstaan , had ik vroeger moeten weten , had ik pa en ma schrik aankunnen jagen
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Oct 06, 2004 12:26 pm

Het speelgoed was bedoeld om "child-proof" te zijn. Dat Inventor's zuiger knal zei :wink: kan ik me goed indenken... het mag immers de immer slimmer wordende kleintjes niet (ernstig) verwonden. Ik zie de rechtszaken al beginnen... :twisted:

Om pa en ma te doen verschieten had je bij mijn nonkelke ("oompie" in het Nederlands) moeten wezen, die blies geregeld de tuinschuur op of zag het in vlammen opgaan.

Als je het materiaal tot op de limiet wilt testen dan raad ik stevig spul aan. Duct tape kan veel verhelpen maar is het wel zo veilig ? Graag uw mening.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Oct 06, 2004 12:38 pm

Als een lego zuiger klapt is dat niet zo erg. de krachten zijn voor zijn gewicht hoog, maar nog steeds zo minimaal dat het alleen kwaad zou kunnen als iemand een cilinder laat klappen in zijn gesloten vuist (wat dus met recht autodarwinatie zou zijn, als je dat doet ben je pas echt stompzinnig).

Neem een beetje afstand en knallen maar.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Tom
Posts: 12
Joined: Sun Jul 03, 2005 10:25 am
Location: Tilburg

Post by Tom » Sun Jul 03, 2005 11:25 am

sorry, maar ik ben nieuw op het robot gebied, en ik lees dit van al die lego zuigertjes.

ik heb op zolder ook nog lego zuigertje, van technisch lego.
hoe kan ik de bar meten?
en waar ergens op dit forum kan ik de basis en beginners vragen ergens stellen?

ik doe mijn best om zoveel mogelijk info van deze site af te halen dat ik jullie zoveel mogelijk simpele vragen bespaar.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Jul 03, 2005 11:47 am

Tom, je bent welkom om alle vragen te stellen. en als je bang bent dat ze te dom zijn, stel ze in PM aan de mensen die je denkt dat de kennis hebben.

Bar is een eenheid voor druk. en je meet dan met een manometer. Deze manometers vind je op veel plekken terug tegenwoordig. elke autocompressor of betere fietspomp heeft er eentje. gewoon creatief hergebruiken dan.

En ik heb gelezen dat je van plan bent de eerste 25kg lightweight te bouwen. Dan kom je niet ver met 1 lego zuigertje. Ook niet ver met 100.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Tom
Posts: 12
Joined: Sun Jul 03, 2005 10:25 am
Location: Tilburg

Post by Tom » Sun Jul 03, 2005 11:56 am

jah, maar ik kan van lego toch een beetje meer kijk krijgen op een luchtdruk systeem?

dat van een barmetertje, dat heb ik nog wel liggen, dus ik ga meteen even aan de gang.
maar wat voor klasse robot is het als ik accu boormachine motoren wil gebruiken?

Tom
Posts: 12
Joined: Sun Jul 03, 2005 10:25 am
Location: Tilburg

Post by Tom » Sun Jul 03, 2005 12:13 pm

ik wil een soort flip maken, dat als hij op de kop licht dat hij dan weer op zijn wielen komt, mijn robot zal niet heel zwaar worden, maar wat kan ik het beste gebruiken om die flip ( als dat zo heet) van te maken?

of is dat te moeilijk voor de beginner?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests