zenders, servo's etc.

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
cyberswat
Posts: 11
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:20 am
Location: the netherlands
Contact:

zenders, servo's etc.

Post by cyberswat » Fri Apr 22, 2005 5:57 pm

Hey

Ik heb een vraagje, waar kan je ergens op het internet goedkoop de dingen kopen zoals, afstandsbediening,servo's,zenders,ontangers enzo krijgen.

Ik ben het internet een beetje aan het afzoeken, maar overal is dat best duur. het mogen gewoon simpelere dingen zijn, het is voor het begin :wink:

Martijn
Last edited by cyberswat on Fri Apr 22, 2005 8:58 pm, edited 1 time in total.
CyberSWAT leert rustig aan robot maken :D

Beginnende bouwers: 15 jaar, martijn,thijs

EN..........

CyberSWAT is the name :P :D

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Apr 22, 2005 7:20 pm

Verspaget heeft een mooi geprijsde zender/ontvanger combo, de Graupner X412. Door meerdere teams gebruikt en heel goed bevonden.

Naar het schijnt heeft quartel ook nog de Jamara Compa X4, welke erg goedkoop is (59 euro) en tot nog toe heb ik er geen problemen mee gehad. Erg goedkoop, maar de levertijden kunnen best lang zijn (ik heb maanden moeten wachten op de mijne).
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Apr 22, 2005 7:57 pm

Al eens gekeken naar 2e hands? plaatsen als ebay, marktplaats en speurders?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Apr 22, 2005 7:57 pm

Quartel zelf is er niet zo tevreden over maar ook ik heb er nog geen problemen mee gehad. In Pijnacker staan er in ieder geval nog een paar.

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Fri Apr 22, 2005 8:51 pm

Ik bier evt. mijn Multiplex Picoline 5 kanaals zender te koop aan,

Zender = in nieuwe staat maybe 4 uur mee gereden...
zeer mooie zender om mee te beginnen....

inc. 4 kanaals 4 gr ontvanger (moet hem nog ff tesetn)....

een voor de liefhebber nog wat (evt very cheap... ) ant spul...

Zitz
Posts: 10
Joined: Wed Apr 20, 2005 8:53 am

Post by Zitz » Sun Apr 24, 2005 5:34 pm

http://www.conrad.nl, vooral het eigenmerk :wink:

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Apr 24, 2005 6:26 pm

Zitz wrote:http://www.conrad.nl, vooral het eigenmerk :wink:
Ik heb geen enkele zender bij Conrad gezien die qua prijs onder of in de buurt kwam van de Graupner, behalve de 40 mhz AM 2 kanaals zender. En die is niet toegestaan. Daarbij is 2 kanaals te weinig.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Zitz
Posts: 10
Joined: Wed Apr 20, 2005 8:53 am

Post by Zitz » Sun Apr 24, 2005 6:37 pm

Of het nu gaat om auto-, scheeps- of vliegtuigmodellen: met deze 4-kanaals installatie beschikt u over een hoogwaardige afstandsbediening voor uw model. Want de storingsongevoelige frequentiemodulatie (FM) zorgt voor een betrouwbare overdracht van uw commando's. En met de nauwkeurig werkende joystick heeft u uw modellen razendsnel onder controle.
Technische spec.: Servo-reverse van alle functies • Volledig proportionele besturing van alle servo's • Trimfunctie van de 4 kanalen • Frequentie 40 MHz FM • Stekkersysteem J/R • Voedingsspanning 9,6 - 12 V.
Omvang levering: Zender • Ontvanger • In- en uitschakelaar • 1 servo met 30 Ncm • Kwartspaar • Batterijbox.

voor 99,95 euro.

maar hoeveel kanalen heeft een robot nodig? Ik ben nog niet zo ervaren met robots, ik heb momenteel alleen vliegtuigjes, die hebben genoeg aan 4 kanalen.

en wat kost die graupner dan, en waar vindt ik informatie hierover?

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Sun Apr 24, 2005 6:58 pm

Een robot heeft in de basis 2 kanalen nodig voor het besturen (gas en stuur) Daarnaast heb je kanalen nodig om wapens en srimecs aan te sturen. Evt ook voor zaken als licht en geluids effecten.
Opzich ben je met een 4 kanaals dus al vrij aardig opweg. Als gebruuik ik liever 8kanaals zenders.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Apr 24, 2005 7:03 pm

Heb je daar een produktnummer bij? Ik ga op de site van 79,95 naar 145 euro. met 100 euro is een 4 kanaals zender ontvanger combo doenbaar.

Info over de Graupner X-412:

Bij Verspaget 125 euro met servo en ontvanger.

Wat betreft de hoeveelheid kanalen, als je alleen wilt rijden zijn er 2 nodig, en voor elk wapen 1 extra. Dus minimaal 3. Je zou op 1 kanaal ook 2 wapens kunnen zetten maar ik ben daar geen voorstander van. 4 Kanaals is voor robotdoeleinden normaal gesproken ruim voldoende.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Zitz
Posts: 10
Joined: Wed Apr 20, 2005 8:53 am

Post by Zitz » Sun Apr 24, 2005 9:39 pm

als je die voor 99,95 wilt bekijken, klik je rechtsboven op het winkelwagentje en voer je de volgende bestelcode in: 223190-81

Maar meschien is het een leuk idee om ons aan te melden bij het affliate programma van conrad, dit houd in dat als je dan via een unieke link besteld dat diegene die zich aangemeld heeft 2,5% van het bestelde bedrag krijgt, meschien leuk om gezamelijke projecten te steunen.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Apr 25, 2005 9:30 am

Ah die heb ik ook. Opzich niet rampzalig, maar de ontvanger die bij de x412 zit is een heel stuk beter. Mischa had 'm ook bij serie 7 en daar had hij er toen veel problemen mee.
Voor die 25 euro extra zou ik het niet laten om een goeie te kopen inplaats van eentje die net kan.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Apr 25, 2005 8:12 pm

Oh en welgmeend advies: Batterijboxen voor de ontvanger meteen weggooien. Neem geshrinkwrapte batterypacks of een BEC.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

cyberswat
Posts: 11
Joined: Wed Apr 20, 2005 11:20 am
Location: the netherlands
Contact:

Post by cyberswat » Sat Apr 30, 2005 9:13 pm

Ik kwam op de website van technobots.co.uk tegen van die Electronize speed controllers maar er staan daar een heleboel, en welke zou ik daar het beste van kunnen nemen. of maakt dat niks uit. of ligt dat ook aan het aantal volt wat je er aan gaat hangen. :?:
CyberSWAT leert rustig aan robot maken :D

Beginnende bouwers: 15 jaar, martijn,thijs

EN..........

CyberSWAT is the name :P :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests