Remote kill

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Remote kill

Post by inventor » Sat Dec 25, 2004 9:30 am

Ik ben gisteren weer een beetje met testopstellingen wezen testen. Gewoon ontvanger, ontvanger pack, twee 30A electronise speedo's en twee motoren. Maar wat mij opviel was dat als je ontvamger uit staat, en er gewoon stroom op je speedo's staat, ze nooit iets doen. Ik hbe dit meerdere keren gedaan maar de motoren draaiden nooit als mijn ontvanger uit staat. Nu vroeg ik me af of je als remote kill mag gebruiken dat je de +- die naar de speedo gaan verbreken. Want ik heb zitten testen en als die verbroken is doet de speedo niks. Het lijkt m veel makkelijker de remote kill daar te zetten. Want ik heb hem met een groot relais op de hoofdstroom gezet. Maar dat relais is nu doorgebrand. was een 180A versie. En zo'n relais nieuw is duur en dit is een goedkopere oplossing, want deze onderdelen heb ik ook al liggen.

Graag jullie mening over deze manier van remote kill. Ik weet dat hij er niet op moet maar ik heb het liever wel. Heb de laatste tijd geluk gehad, en veel storing. Dus het zekere voor het onzekere. En weet iemand of het 100% zeker is dat als je ontvanger uit staat, en je speedo's aan dat ze niks doen. Of was dat gewoon geluk bij mij?

mvg Dennis Martens
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Dec 25, 2004 12:30 pm

Wat je dan eigenlijk doet is de speedo remote failsafen. Een remote kill is meer er voor zorgen dat de hoofdstroom van de robot af is. Dus niet alleen de speedo's krijgen geen stroom meer, maar alles is verstoken van voltage. Dezelfde funktie als de removable link dus. Door alleen de + van de speedo's af te halen bereik je dat effect niet.

Maar zoals je zelf al aan gaf, de remote kill is nog steeds niet verplicht, en als je vind dat deze manier je robot veiliger maakt ben ik er helemaal voor. Elke extra vorm van beveiliging vind ik een goede zaak. Dat het dan niet een officiele manier van remote killen is is maar bijzaak.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sat Dec 25, 2004 12:31 pm

Helaas mag dat niet.
Een remote kill is er vooral als je speedo stuk gaat en bijvoorbeeld in 'vooruit' blijft plakken. Zelfs als je ontvanger uitgeschakeld is kan de speedo in deze stand blijven staan.
Je moet dus altijd de hoofdstroom onderbreken voor een remote kill.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Sat Dec 25, 2004 3:33 pm

maar je mag dan natuurlijk wel de ontvanger wel van stroom blijven voorzien, alsmede het relais voor de remote kill, anders heb je een groot probleem als je storing hebt, en je robot 'fail safed' :D

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sat Dec 25, 2004 4:28 pm

Ik wou daarom ook een printje maken waar de kabels die naar mijn speedo's gaan aan vast te maken, die de + en - onderbreken. En dus niet mijnn rc-relais/failsafe.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests