removeble link, how to

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
Leo Groeneveld

removeble link, how to

Post by Leo Groeneveld » Sun Apr 28, 2019 9:58 pm

Hoi,

Ik mag me bezighouden met het uitdenken van een removable link voor onze (Cematec) robot, welke 22 juni ingezet zal gaan worden.

Ik zag in een filmpje een doorgesoldeerde (kortgesloten) connector. Dit is iets wat ik zelf ook in gedachten had. Ik heb alleen nog geen oplossing voor het tegendeel. Deze moet vast op de robot zitten en ik heb nog geen idee hoe ik een XT60 plug goed kan vastmaken aan een metalen plaat.

Hoe kan ik een XT60 connector goed vastzetten op een plaat? Kan iemand een foto/tekening plaatsen hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt en mvg,

Leo

kalme nelis

Re: removeble link, how to

Post by kalme nelis » Mon Apr 29, 2019 1:30 am

Vaak maak ik gebruik van een 3mm gat door de connector heen om dan een 3mm boutje te gebruiken. De afstand tussen de koperen buisjes is voldoende om geen sluiting te creëren en door een moertje of dikker ringetjes tussen de connector en plaat te houden maak je het plaatsen van de link ook iets makkelijker.

Andere optie waar ik nu naar kijk daar ik nu een 3d printer heb is het printen van een xt60 houder.
https://www.thingiverse.com/search?q=xt ... 644d840e00
Last edited by kalme nelis on Mon Apr 29, 2019 7:07 am, edited 1 time in total.

maddox

Re: removeble link, how to

Post by maddox » Mon Apr 29, 2019 6:17 am

Tie-raps , zo werkt het in Nebelwerfer. Boor een patroon van gaatjes (2-4) rond de XT60 en trek maar vast.

Als je echt zeker wil zijn kan je nog altijd hotglue of 2K lijm gebruiken als extra.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply