Back to tech [keep it simple]

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Back to tech [keep it simple]

Post by WJ » Sat Jan 10, 2004 2:37 am

doe niet te moeilijk.

als een probleem op te lossen is met tierips en ducktape, doe dit dan.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Sat Jan 10, 2004 1:47 pm

hmm leuke wj ! ;)

Keep it simple.
Ga niet uren lang ontwerpen. Een goede basis is goed. Maar blijf niet uren achter die pc zitten.
Als je eenmaal bepaalt hebt welke onderdelen je voor de drive gaat gebruiken . Koop ze en ga een drive platform bouwen naar je ontwerp.
Vaak merk je dan dat het bouwen leuker is als het ontwerpen. Plus dat je niet op ieder moment van de dag kan bouwen. ( bv savonds na 11 uur kun je meestal niet meer met de slijptol aan de gang)

Die tijden kun je dan weer gebruiken om te ontwerpen.

En als je dan eenmaal die drive base klaar hebt zet hem op de grond en ga een stukje rijden!

Kom je tijdens het bouwen een probleem tegen , waar je echt niet uitkomt. Ga dan ff met een ander deel van de bouw verder.
Laat het probleem rusten en pak een makelijk stuk aan.
Een dagje later heb je weer een frisse kijk op de zaken en heb je het zo opgelost.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sat Jan 10, 2004 5:05 pm

Jeroen wrote:( bv savonds na 11 uur kun je meestal niet meer met de slijptol aan de gang)
Hmm, das voor mij juist de tijd om te beginnen. Als die kutkinderen van de buren eindelijk in bed liggen na een dag lang te hebben lopen schreeuwen en onze rust te hebben vergald, is het mijn beurt 8)

Goed, ontopic, ga geen grote wijzigingen meer doorvoeren als je al aan het bouwen bent. Maak een ontwerp waar je tevreden over bent en ga dat dan uitvoeren. Kleine wijzigingen aanbrengen kan natuurlijk wel, zeker als je op een probleem of fout stuit.
Hoe dan?

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Re: Back to tech [keep it simple]

Post by KASAP » Mon Jan 12, 2004 9:38 pm

WJ wrote:doe niet te moeilijk.

als een probleem op te lossen is met tierips en ducktape, doe dit dan.
Een klein dingetje, doe dat niet met CO2 flessen, koude ducktape plakt niet.
Euhm...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Jan 20, 2004 8:43 pm

Andere tip, en eentje waar ik ondertussen al heel hard heb aan bezondigt in al mijn RW toestanden.

Custom stukken zijn duurder, en lastiger te vervangen dan standaard koopbare onderdelen.
Bijkomend, als je op een event met brokken valt, dan zijn de "classieke" onderdelen makkelijk te lenen of opnieuw aan te schaffen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Sun Jan 23, 2005 6:06 pm

da´s ook niet helemaal waar , als mooi voorbeeld : In RW wordt hoofdzakelijk Bosches GPA 750 gebruikt , sloop je d´r een tijdens battles , zou je theoretisch er een kunnen lenen bij je mederoboteer , daar boshes toch de standaard zijn voor RW. Leuk , maar niet waar ; Elke Bosch heeft een andere bevestiging qua tandwiel/spie/e.d.......oftewel zorg zelf voor resrevespul ipv afhankelijk te zijn van andere.....tenminste da´s mijn visie............
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Thu Feb 02, 2006 4:50 pm

hallo

ik weet niet of dit echt werkt wat ik wil.
maar als je een transmissie van een boormachine hebt heb je boven kunstof tandwielen en onder stalen. op de bovenste tandwielen draait de motor dus daar kunnen de tandjes van afbreken maar als je de stalen boven doet en de kunstofen onder zou je dan het probleem hebben opgelost. omdat onder heb je de kracht van de motor zelf niet.

Zou dit kunnen werken?


stef

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Thu Feb 02, 2006 4:54 pm

uhm...meestal zorg je er met tandwielen voor dat de kracht onder juist groter is.

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Thu Feb 02, 2006 4:56 pm

ruud_boeklagen wrote:uhm...meestal zorg je er met tandwielen voor dat de kracht onder juist groter is.
Dus je zou eigenlijk gewoon de kunstof tandwielen gewoon boven moeten laten zitten?


stef

User avatar
ruud_boeklagen
Posts: 409
Joined: Thu Feb 17, 2005 2:50 pm

Post by ruud_boeklagen » Thu Feb 02, 2006 4:58 pm

lijkt me wel. Dat zulle ze ook niet voor niks zo hebben gedaan, ik neem aan dat ze er over nagedacht hebben

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Thu Feb 02, 2006 5:00 pm

ruud_boeklagen wrote:lijkt me wel. Dat zulle ze ook niet voor niks zo hebben gedaan, ik neem aan dat ze er over nagedacht hebben
Ja dat is wel zo.
nouja ik dacht meschien zou het kunnen.



stef

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Thu Feb 02, 2006 5:06 pm

We hebben een prachtige foto in ons archief van wat er gebeurt met kunststof tandwieltjes in een feather. Samengevat in 1 woord: gesmolten.
Vervangen door metaal is verstandig.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Post by stef » Thu Feb 02, 2006 5:08 pm

Babeth wrote:We hebben een prachtige foto in ons archief van wat er gebeurt met kunststof tandwieltjes in een feather. Samengevat in 1 woord: gesmolten.
Vervangen door metaal is verstandig.
okee

Ik had al eens gelezen dat zo iets zou kunnen gebeuren maar ik dacht als het andersom zit dat het dan beter gaat



stef

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Feb 02, 2006 8:14 pm

nee, er is maar 1 feather die gears gesmolten gheeft, en dat was made in china boormachines op 24 volt of zo... (of was het 18? iig te veel)

de rest van de feathers met plastic niets aan de hand.. en je kan altijd beginnen met plastic, totdat ze smelten, en dan vervangen...)

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Thu Feb 02, 2006 8:27 pm

De plastic gears smelten vaak als je de motoren overvolt. En aangezien de meeste mensen dit doen...smelten er best nog wel eens wat tandjes.

Ik heb gelukkig oude boormachines, die nog gewoon fatsoenlijke stalen tandwielen hebben...
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests