Page 1 of 1

Nieuwe kilobot

Posted: Sun Feb 18, 2018 6:43 pm
by Howy
Hallo

Ben een kilobotje aan het bouwen maar heb een beetje problemen met de besturing.
Heb een Flysky FS-i6 en krijg mijn kanalen wel gemixt maar ze doen toch niet echt wat ik wil.
Rijdt ook enkel vooruit. Stoppen lukt ook niet blijft 1 wiel draaien.
Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Sun Feb 18, 2018 7:29 pm
by maddox
Doe er een halve kilo bij, en je kan meedoen met de beetles.

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Mon Feb 19, 2018 3:37 am
by kalme nelis
Allereerst, welkom!

Wanneer er een wiel blijft draaien blijkt vaak dat je de trim moet aanpassen. Dit zijn de twee kleine pookjes die onder en naast je stick zitten.

Welke snelheidsregelaars gebruik je? het kan zijn dat degene die je opgepakt hebt enkel vooruit en stop hebben en geen achteruit. Dit zou ook betekenen dat wanneer je stick in rust staat hij nog altijd halve kracht vooruit wilt.

KiloBots komen in de regel alleen in Canada voor (en delen VS). Hier in Nederland/Europa gebruiken we voornamelijk UK Antweights (150gr), UK Beetleweight (1.5kg), Raptors (6kg), Featherweights (13.6kg) Heavyweights (110kg).

http://www.fightingrobots.co.uk/documen ... -Rules.pdf
De regelementen waar de robots zich aan moeten houden.

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Mon Feb 19, 2018 3:55 am
by kalme nelis
Tevens,

Gezien de vele projecten op de achtergrond en je mogelijkheid om 3d te printen.
Niet elke 3d print materiaal is geschikt voor gevechtsmachines, Onix geeft doorgaans redelijke resultaten waar PLA vaak te week/broos ervaren word.
Dit is uiteraard ook afhankelijk van de constructie, de infill (schrijf ik dat goed) en de hoek van impact.

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Mon Feb 19, 2018 8:56 am
by Howy
Ok ESC zal ik morgen nazien. Wij printen vooral met PET met een infill van 100% wat vrij sterk is.

Nu, even verduidelijken waar we mee bezig zijn.
Het is de bedoeling dat wij een scholencompetitie opstarten met 4 klassen. 0.5kg, 1kg, 1.5 kg en een LegoMinstorms.
De eerste 2 klassen willen we de nadruk leggen op 3D geprinte machines en sturing via zelfgeschreven App. De 1.5kg willen we open laten zodat deze ook de kans hebben om aan een reguliere wedstrijd mee te doen.
Wij zijn ook bezig met het bouwen van een arena van 3 meter x 2.35 meter op trailer (GIP project 6 lassen)
Nu donderdag 22 februari staan wij op Mobility of the Future in Brussels Cart Expo - Groot Bijgaarden.
Hier stellen wij ons project voor met een kleine demo op een open arena van 1.4mx1.4m met uitgeschakelde wapens uiteraard.
Ergens in mei willen we dan de geïnteresseerde scholen uitnodigen voor een echte demo in de arena/trailer.
Start competitie is dan voorzien voor schooljaar 2018-2019

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Mon Feb 19, 2018 9:08 am
by leo-rcc
Als je zender mode 2 is:

Gooi elke vorm van handmatige mixing eruit. Zorg ervoor dat beide ESC's op kanaal 1 en 2 zitten (Elevator en Aileron), en ga in de settings naar Elevon. Zet Elevon aan, en set de uitslagen op 100% voor maximale snelheid of 50% voor wat kalmere besturing.

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Mon Feb 19, 2018 1:19 pm
by Howy
Bedankt Leo, ga ik uittesten.

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Tue Feb 20, 2018 9:54 pm
by Howy
Bedankt Nelis en Leo.
Nieuwe ESC erin, zenderinstellingen aangepast en alles werkt zoals het moet.

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Wed Feb 21, 2018 7:51 am
by kalme nelis
Helemaal top!

Hou ons op de hoogte van het project. Mogelijk dat we elkander verder kunnen helpen/ondersteunen in de toekomst.
Hetzij via dit forum of door voorzitter@dutchrobotgames.nl aan je mailing lijst toe te voegen.

Re: Nieuwe kilobot

Posted: Wed Feb 21, 2018 2:03 pm
by Mischa
Mooi botje! Ik hoop dat we uit jullie project nieuwe 'leden' aan onze club mogen toevoegen. Wees welkom in ieder geval!