Featherweight wapens

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

snijdie
Posts: 75
Joined: Tue Aug 26, 2003 1:18 pm

Post by snijdie » Thu Dec 25, 2003 3:21 pm

Gewoon proberen, is het niets dan word hij gesloopt en komt er een ander en is het wel iets dan ben ik blij.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Dec 25, 2003 9:21 pm

Effe een vraagje die ik er gewoon bij post.
Wat voor pneumatiek kan je het best voor een feather gebruiken.
Want een 1kg brandblusser, een pneumatische en een regelklep kopen is erg duur/zwaar.
Dus heeft iemand mischien tips om zelf iets in elkaar te knutselen?

Alvast bedankt
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Fri Dec 26, 2003 12:14 am

In dtk zit een tankje van een luchthoorn.

Een aantal gebruiken ook van die kleine compressortjes en een buffertankje. Ik heb ook al van kleine colaflesjes gehoord als buffertank, maar daar heb ik geen voorbeelden van.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Fri Dec 26, 2003 8:57 am

Effe een paar dingen vertellen van wat ik al gezien heb in Feathers, en van bijlen.

Qua featherweight lagedrukpneumatica. Een 600 gram paintball CO2 tank word ook aanvaard door Mentorn.En het FRA, op de meeste vlakken wat strenger is net op het gebied van aangekochte CO2 opslagflessen wat soepeler.Als het maar gekeurd is.
Het lichtste bruikbare reduceerventiel dat ik in mijn gamma heb is 800 gram zwaar. Te zwaar in mijn boek.En nog steeds redelijk duur.
Nu heb ik een ander reduceer gevonden, nog betaalbaar ook dat varieerd tussen de 180 en 400 gram.kostprijs rond tussen de 40 en 60 euro.Kwestie is dat het wel te bestellen is in de VS.

DTK, de featherDantomkia gebruikt een volwassen reduceerventiel.En is daarom niet gepantserd, of je zou 2mm carbon pantser willen noemen.

Andere truk die ik al gezien heb.
Een autocompressortje die 2 1.5L "cola"flessen vult op 3 tot 4 bar, met een drukschakelaar om de compressor op en af te zetten.Het geeft niet het meest krachtige systeem,maar ik vond het leuk gevonden.

Nu Bijlen en het robotmep idee.
De mensen die bij de qualificatie waren van Series 2 hebben de plannen en onderdelen van Reflex gezien.Een dubbele horizontale bijl.(Leo-Splinter heeft dit idee ook).Waardoor ie niet met zichzelf zou slaan, de bewegingen van de bijlen compenseren de afwijking van de robot.

Och ja, het idee van een lichte pijlsnelle bijlkop.Vergeet het maar, de energie die in de bijlkop "opgeslagen" word die weet niet dat er nu 5 kg tegen 50 km/u is of 1.25kg tegen 100 km uur. Je gaat dus even vlot je robot in het ronde slingeren.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Fri Dec 26, 2003 6:58 pm

maar is een bijl op motorstartmotor een slim idee, mits omgebouwt?

zolang ik uit de buurt van CO2 blijf vindt ik het goed, want ik weet niet hoe ik eraan moet komen, behalve dan de live-events

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Post by kenshee » Sun Jan 18, 2004 9:19 pm

Ikzelf ga een heel simpel wapen op mijn robot zetten, het soort wat storm en draven gebruiken. Misschien ga ik nu eerst beginnen met een iets simpeler wapen, gwn een elektrische lifter ofzo, maar als het mogelijk is maak ik er toch zoiets van, mag overal meedoen, doet geen overdreven schade en robots vastgrijpen en in een pit smijten is toch best leuk, of heb ik dat nu mis? ;).

Btw: leuke naam voor een feather versie van terrorhurtz: featherhurtz :D.

toolman
Posts: 12
Joined: Mon Nov 01, 2004 2:43 pm
Location: belgium

buh !!!

Post by toolman » Thu Dec 09, 2004 6:30 pm

bij onze featherweagt hoef je geen wapen, hij is sterk in duwen :twisted:

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Thu Dec 09, 2004 9:39 pm

Duwen? Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.......

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Thu Dec 09, 2004 9:51 pm

niet zo snel MJM , als volleerd heavyweightbouwer ( ahum) is het verrekes moelijk om een bot van slechts 12 kg te bouwen . Ik heb geen specilae onderdelen gekocht voor deze FW , alleen wat ik had liggen . Alleen al de 2 moetrs met wielen en 36 voltpack weegt al 6.8 kg , blijft er niet veel over voor een wapen . Eerste FW wordt dus inderdaad een duwdoos(je) , eerst zorgen dat we iets hebben dat rijdt , rest komt wel.....
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Dec 10, 2004 12:38 am

Nou vooruit, het is je vergeven. Bouwen jullie er daarna 1 voor Tim? Een beetje strijd binnen de familie kan geen kwaad :-)

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Fri Dec 10, 2004 9:39 am

de duwcapaciteiten van de heavyweights waren anders ook niet zo goed ;)

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Fri Dec 10, 2004 2:12 pm

ouwe koeien/robotstory´s uit de sloot aan het halen ........................................gggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ..........;krijg je nog wel :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

docproc
Posts: 228
Joined: Tue Jul 29, 2003 11:28 am

Post by docproc » Fri Dec 10, 2004 4:11 pm

Bijvoorbeeld deze oude koe? 8)
Niels - [url=http://www.sater.nl/]Team Sater[/url]

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Fri Dec 10, 2004 4:33 pm

NEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!! Kunnen jullie wel meyt z´n 2-en ! Ahum , deze was ik dus vergeten ... , maar ja , dis wel off topic , als Caesar klaar is sparren we wel eens een keertje , maak eerst zelf maar eens zo´n ukkie-botje :?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Fri Dec 10, 2004 7:06 pm

hé Marco,
maak maar gewoon een goede duwdoos en wel om volgende redenen:

1) een feathergevecht met een boel feathers tegelijk is gewoon leuk onder voorwaarde dat ze zo lang mogelijk rijden....... ( zie de Billing gevechten) en als er een put in de arena zit dan zijn duwdozen zelfs kandidaat winnaars.

2) en om de vergelijking met de heavy's door te trekken : bij onze heavyrobot is het afgelopen jaar het meeste schade toegebracht door de duwdoos van Kees ( OK,ok, we hebben niet tegen schijfwapens kunnen/mogen vechten). Maar van alle feathers met schijf die ik afgelopen jaar gezien heb was er niet één bestuurbaar (ook niet vortex). En de flipper feathers hadden helemaal geen duwkracht en bovendien een zwak pantser.....

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 37 guests