Featherweight wapens

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Featherweight wapens

Post by Cavecrusher » Tue Dec 23, 2003 11:22 pm

Wat is de beste keus voor een wapen voor een featherweight i.v.m. live event en veiligheidseisen.

we zitten te denken een 3kg schijf met een 23cc brandstofmotor, maar weten niet of we in NL of BE met werkend wapen mogen rijden. aangezien onze aandrijving niet optimaal is, is ons wapen toch wel belangrijk.

Wat zou een slimme keuze zijn?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Tue Dec 23, 2003 11:27 pm

ik geloof niet dat er veel mogelijk heid is om je wapen op live events te gebruiken .

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Wed Dec 24, 2003 8:52 am

...een flipper die ongeveer 60 a 70 kg kan liften, leuk tegen feathers en zorgt voor geen vliegacties, ongeveer 7 a 8 bar lucht erin (hoef niet eens co2 te zijn) en een beetje knappe cilindertjes...

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Wed Dec 24, 2003 3:26 pm

Wou graag een schijf of drumbot maken, maar kwam eigenlijk op dat zelfde punt uit. Geen event waar je dat ding mag gebruiken. Ik ben nu met een crusherontwerp begonnen met een linac, lekker basic. Weinig troep erin zoals met een flipper en je kunt er ook mooi mee in huis spelen. Alleen lastig om het ding niet op TAN te laten lijken.....

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Wed Dec 24, 2003 3:28 pm

...noem je hem toch tannie? :D...

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Wed Dec 24, 2003 3:42 pm

Is het dan erg dat hij op TAN lijkt? Je moet eens kijken hoe vaak razer na gemaakt is.

snijdie
Posts: 75
Joined: Tue Aug 26, 2003 1:18 pm

Post by snijdie » Wed Dec 24, 2003 4:02 pm

Dat Razer vaak nagemaakt word wil niet zeggen dat het niet erg is als het gebeurt :P.

@ Cavecrusher: hoe bedoel je dat de aandrijving niet optimaal is :roll: :shock: ? Het is gewoon prachtig, ik moet het nog steeds verwerken :).

WMC
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:13 pm

Post by WMC » Wed Dec 24, 2003 4:45 pm

Wat dacht je van een bijl, die zijn er in featherweight land nog niet echt gemaakt. In ieder geval geen die echt indruk maken. Kijk eens op www.featherweights.org . Veel flippers, wat duwers, een hoop verticale spinners en een aantal crushers, waarvan Force X de bekendste is.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Wed Dec 24, 2003 5:38 pm

bijl?, is ook cool

Moet je wel effectief kunnen toepassen. Dus snel genoeg om een voorbij rijdende robot te kunnen raken,

denk dat ik eens langs Teunissen ga :)
we hebben toch nog een motor over

tim

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Wed Dec 24, 2003 7:00 pm

Feather Terrorhurtz misschien? Ooooh yeah 8)

WMC
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:13 pm

Post by WMC » Wed Dec 24, 2003 10:58 pm

Eerder Beta dan. Motorfietsstartmotor op 36V, cyclons voor stroomvoorziening. Zou best moeten lopen. Je zult alleen wel concessies moeten maken in de aandrijving. Die zal wat lichter moeten zijn. Moet haalbaar zijn denk ik. Alleen aan de grond houden :).

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Dec 25, 2003 9:53 am

Een bijl op een feather is niet praktisch. Een bijl is namelijk een wapen waar massa in combinatie met snelheid een belangrijke rol speelt. Je kunt in een feather nu eenmaal niet veel massa in de bijl stoppen, want het stopt bij 12 Kg. En die 12 Kg heb je al hard nodig in je aandrijving, accu's, en bepantsering.

Als je bij TerrorHz of Beta de bijl of hamer eraf zou halen hou je denk ik een middleweight over (nou ja, bijna dan). Al het serieuze gewicht ligt in het wapen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WMC
Posts: 91
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:13 pm

Post by WMC » Thu Dec 25, 2003 11:03 am

Wat denk je dan van een hoge snelheid met een relatief laag gewicht. Snelheid telt nog altijd kwadratisch mee voor de kinetische energie. En Terrorhurtz' wapen is ook weer niet zo zwaar. Beta's bijlkop daarentegen weegt 11 kilo.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu Dec 25, 2003 11:53 am

heb hier nog een motorfietsstartmotor liggen, nadeel ik krijg hem maar een kant op gedraait, (duh, tis ook een serie motor) heeft iemand enig idee of kan iemand voor mij deze motor zo ombouwen dat hij twee kanten op kan.

over het gewicht maak ik me geen zorgen, we hebben al een rijdende feather van 5 kilo, met PC armour. dus houden we 7 kilo over voor het wapen.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Dec 25, 2003 3:14 pm

Wat denk je dan van een hoge snelheid met een relatief laag gewicht. Snelheid telt nog altijd kwadratisch mee voor de kinetische energie.
Je mag het van mij proberen hoor, maar ik garandeer je nu al dat je echt geen effectieve bijl kunt gebruiken in een feather.
En Terrorhurtz' wapen is ook weer niet zo zwaar. Beta's bijlkop daarentegen weegt 11 kilo.
Ik heb die bijl van TerrorHz in Worthing gewogen, bijl met steel weegt aardig door hoor. Die platte staart zit er ook niet voor niks achter, anders blijft de bijl liggen en klapt de robot heen en weer.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests