speedo

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

speedo

Post by iceman » Thu Jul 30, 2015 5:20 pm

Na Battlebots te hebben gezien en de eigen ervaring met speedo´s uit europa ( of het nu wotty´s , keesjes of 4qd´s zijn ) is eigenlijk mijn vraag of de amerikaanse versies ( roboteque , victor of dergelijke ) niet betrouwbaarder zijn .
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: speedo

Post by maddox » Thu Jul 30, 2015 7:31 pm

Hangt er van af wat je er mee uitvreet nietwaar.
De Wotty's en Mythras hebben beiden het nadeel dat ze niet in een behuizing komen. Maar eenmaal goed beschermd en bekabeld zijn die toch betrouwbaar te noemen? Zolang je er geen LEM's mee begint de BBQ'en.

Er zijn een aantal machines die het lekker doen op oude VS esc's, de Sidewinders. TAN en Bullfrog hebben er weinig problemen mee an sich. De modernere opvolger, de enkel kanaals Vyper lijkt het ook te doen. Het lijkt een verre neef van de Victor, die ook niet slecht is.

De nog oudere Vantec R47e heeft ook een goede reputatie.

Roboteq . Ik weet dat er teams in de UK bij zweren, en er zijn er die er gillend van gaan lopen zijn, en nu bijde Wotty blijven.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Re: speedo

Post by kos » Thu Jul 30, 2015 9:54 pm

Over de Sidewinders ben ik zeer tevreden en hoop dat de Vypers (van Robotpower) hetzelfde doen.

Voor die Movimotors heb je normaal gezien geen andere speedo's nodig. Die zijn gelijkwaardig aan Bosch motoren en geven minder verstoring dan de LEM's. Daarom kun je beter eerst navragen of de Wotty's nu wel of niet aarde mogen maken met je frame, dan er meteen andere speedo's in te zetten.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: speedo

Post by Jeroen » Thu Jul 30, 2015 11:17 pm

Ik heb in battlebots aardig wat drive's uit zien vallen ( al dan niet tijdelijk , wat op thermische beveiliging leek)
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 39 guests