Ampflow F30-150 voor heavyweight
Moderator: Moderators
Ampflow F30-150 voor heavyweight
Met een 1 op 15 vertraging en wielen van +/- 30 cm rijg Gravity 5 nu prima met een bosch 750 op 30 volt.
Gravity is geen duwmonster, en daarvoor is hij ook niet gebouwd.
Maar Gravity is te groot, hij moet kleiner. Ik zit daarom al een tijdje na te denken over de F30-150. Op papier grofweg hetzelfde als de bosch, alleen een dubbele RPM ( 6900 vs 3300 van de bosch). Maargoed, de gearbox zal dus opgeschaald moeten worden, dit kost weer extra ruimte vrees ik. Tenzij er een simpele planetaire of harmonische gearbox gemaakt kan worden. En kan de F30 wel tegen 30 volt?
Of zijn er nog betere betaalbare & bewezen motoren, met de eigenschappen van een bosch, maar een kleiner formaat?
Gravity is geen duwmonster, en daarvoor is hij ook niet gebouwd.
Maar Gravity is te groot, hij moet kleiner. Ik zit daarom al een tijdje na te denken over de F30-150. Op papier grofweg hetzelfde als de bosch, alleen een dubbele RPM ( 6900 vs 3300 van de bosch). Maargoed, de gearbox zal dus opgeschaald moeten worden, dit kost weer extra ruimte vrees ik. Tenzij er een simpele planetaire of harmonische gearbox gemaakt kan worden. En kan de F30 wel tegen 30 volt?
Of zijn er nog betere betaalbare & bewezen motoren, met de eigenschappen van een bosch, maar een kleiner formaat?
What goes up must come down...
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
niet dat ik weet ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
www.vizbiz.be
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
De ampflows hebben een aantal grote nadelen.
1) vergeet overvolten maar. Op 24V lopen die al heet zonder belasting.
2) de zeer zachte koolborstels verdwijnen sneller dan een loon aan de belastingen.
Als ge gravity kleiner wil hebben, dan zou ik eerder kijken naar de zuiger en de rest van de pneumatica.
1) vergeet overvolten maar. Op 24V lopen die al heet zonder belasting.
2) de zeer zachte koolborstels verdwijnen sneller dan een loon aan de belastingen.
Als ge gravity kleiner wil hebben, dan zou ik eerder kijken naar de zuiger en de rest van de pneumatica.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
Tja, de buffers moeten eerder groter, en de cylinder bevalt prima dus daar gaat niet aan gesleuteld worden . Het meeste is te halen bij de motoren momenteel.
What goes up must come down...
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
Dan moet je eens naar Brushless kijken. .
Als je Hobbyking gaat kijken, dan is er maar 1 esc interessant, de 8S 200A Trackstar.
Kwa motoren is er wat meer keuze, afhankelijk van je doel, maar een hoog KV en grote doormeter zijn goeie kriteria, zeker als je sensorloos gaat. Deze lijkt me wel iets.
Als je Hobbyking gaat kijken, dan is er maar 1 esc interessant, de 8S 200A Trackstar.
Kwa motoren is er wat meer keuze, afhankelijk van je doel, maar een hoog KV en grote doormeter zijn goeie kriteria, zeker als je sensorloos gaat. Deze lijkt me wel iets.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
Mooie combie, en de vertraging dan?
What goes up must come down...
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
Op 8S zou ik naar 18 op 1 gaan.
Op 6S is het 4262 rpm, wat ongeveer hetzelfde is als de Bosch 750 op 8S, dus de vertraging kan dezelfde blijven.
Dan is de keuze kwa esc ook iets groter. Dan kan je al kijken naar de 150A sensored versie. Dan moet je wel een sensored motor vinden.
Op 6S is het 4262 rpm, wat ongeveer hetzelfde is als de Bosch 750 op 8S, dus de vertraging kan dezelfde blijven.
Dan is de keuze kwa esc ook iets groter. Dan kan je al kijken naar de 150A sensored versie. Dan moet je wel een sensored motor vinden.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
Andere Brushless experts die een mening hebben over deze combie, of uberhaupt het gebruik van Brushless in een heavyweigt?maddox schreef:Dan moet je eens naar Brushless kijken. .
Als je Hobbyking gaat kijken, dan is er maar 1 esc interessant, de 8S 200A Trackstar.
Kwa motoren is er wat meer keuze, afhankelijk van je doel, maar een hoog KV en grote doormeter zijn goeie kriteria, zeker als je sensorloos gaat. Deze lijkt me wel iets.
What goes up must come down...
- leo-rcc
- Site Admin
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
- Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
Die grote jongens zijn eigenlijk bedoeld voor RC vliegtuigen. Daar met een auto regelaar op gaan zitten met vooruit/achteruit schakeling zijn nogal onbekende variabelen. Ik zou het in onze heavies niet proberen iig, dan hou ik het liever bij ISKRA's.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Re: Ampflow F30-150 voor heavyweight
De Iskra 500W 24V is volgens mij best blij met 8S en is een stukje kleiner dan de Bosch 750.
Andere optie is de Bosch 750 aanpassen. Die kan gerust 3 cm korter, als je de ventilator eruit haalt.
Is wel een hoop werk , en kan dan beter gecombineerd worden met een hele nieuwe aandrijving van het type motor in wiel, zoals Project 1 en 2 of Firestarter.
Andere optie is de Bosch 750 aanpassen. Die kan gerust 3 cm korter, als je de ventilator eruit haalt.
Is wel een hoop werk , en kan dan beter gecombineerd worden met een hele nieuwe aandrijving van het type motor in wiel, zoals Project 1 en 2 of Firestarter.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.