Uitlaten

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Nov 17, 2003 10:08 pm

als ik zuinig rijd rijd ik 1 op 9, mario. als ik flink doorrijd 1 op 4.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Nov 17, 2003 10:39 pm

WJ wrote:als ik zuinig rijd rijd ik 1 op 9, mario. als ik flink doorrijd 1 op 4.
als ik zuinig rij rij ik 1 op 4...
Hoe dan?

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Mon Nov 17, 2003 11:41 pm

Pfff. En ik loop 1 op 2. 1 Liter bier in 2 minuten.

Maar wat betreft die brommer, nutteloze actie om een brommer het geluid van een Harley te willen geven gezien de meerdere opmerkingen over de pakkans. Maar als je toch echt op wilt vallen moet je een klankkast maken. Een enorme dikke pijp en die gewoon open laten. Alleen een klein stukje foam voor het uiteinde en je maakt lawaai. Maar misschien moet je gewoon maar wat dingetjes uitproberen, je merkt vanzelf wel wat werkt.....

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Nov 18, 2003 11:56 am

Als je echt gegarandeerd een heftig geluid wil hebben is een variante op een BangBang systeem een optie.

Een naverbrander die gebruikt word om de turbo op toeren te houden.Soms een heel ingenieus motormanagment systeem, soms een fysieke injector op de uitlaat,net voor de turbo.

Het idee is dus een apparte zeer kleine carburator(van een solex?of waarom in een keer niet goed doen, van de modelbouw-met apparte Methanoltank) in de verstevigde demper van je uitlaat te laten sproeien,en om af te werken, een bougie om het verdampte mengsel te ontsteken in de "demper".

Als je dan toch compleet van de pot wil gerukt zijn,en 2 minuten wil rondrijden voordat de politie je scheurijzer nader bekijkt.Dit is de manier om grote ogen te trekken.

Om het humoristisch te bouden, een gestemde hoorn op de uitlaat in plaats van een demper. Kapweeeeeep
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

snijdie
Posts: 75
Joined: Tue Aug 26, 2003 1:18 pm

Post by snijdie » Tue Nov 18, 2003 1:33 pm

Ik heb eens gelezen van een Subaru 555 die kon door een druk op de knop de bougies uitschakelen en hij liet een bougie in de uitlaat afgaan. Dus onverbrande benzine in de uitlaat laten onbranden. Goed tegen bumperklevers lijkt me.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests