Geweldige test tip.

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Geweldige test tip.

Post by inventor » Wed Jun 02, 2010 3:09 pm

Correct Mario. Plus dat hierboven G en g door elkaar gehaald worden. (verbaast mij niks als hoofdletters ontbreken in een vocabulair)
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Mitchell
Posts: 168
Joined: Sun Mar 14, 2010 11:10 pm
Location: Arnhem

Re: Geweldige test tip.

Post by Mitchell » Wed Jun 02, 2010 3:16 pm

zover ik uit de vraag heb begrepen moest ik het aantal g berekenen, en niet de energie?

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Geweldige test tip.

Post by flex » Wed Jun 02, 2010 3:29 pm

En g of G maakt niet zo veel uit. de stelling dat de G kracht op 10g wordt afgerond slaat immers ook op niks. 1G is afgerond 10m/s^2. En als je je natuurkunde al zo slecht hebt geleerd snap je de reakties van de mensen hier waarschijnlijk nog wel. Niet om weer in de 'afkraak' te geraken maar je standpunt wordt zwaker. Nu weten de meeste hier dat IQ, kennis en slimmigheid niet het zelfde zijn, laat staan innig verbonden.
Of te wel.. niet opscheppen over IQ maar weten wat je wel en niet weet.

Er werdt gevraagd naar de vertraging (a) uitgedrukt in G krachten bij een remweg afstand (s). Verder is het nagenoeg onmogenlijk om de zwaartekracht versnelling te berekenen. dit is enkel te meten en deze is dus ook verschillend over de aarde en zoals gezegt in de bouw e.d. vaak afgerond op 10m/s^2 of anders op 9.8m/s^2.

Wat Mario ook zegt over het delen door nul, bij een remweg van 0mm is de vertraging oneindig groot. en dat is dus het stukje strik vraag. Laten we het verder aan jou en je natuurkunde lesboeken om de rem vertraging te berekenen bij een remweg van 50mm van een van 2.5meter hoog vallende massa van 100kg.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Geweldige test tip.

Post by maddox » Wed Jun 02, 2010 7:57 pm

1 G is de zwaartekracht versnelling op aarde, gemeten in een vacuüm. Het staat gelijk aan een versnelling van 9.81m seconde per seconde.

Daar moet je niet veel aan uitrekenen, da's een vaststaand feit. 10 G is een versnelling (of vertraging) van 98.1m/sec² Ook dat is niets bijzonders an sich.

Het word pas leuk als je er massa bijvoegt. Energie is massa* versnelling.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Re: Geweldige test tip.

Post by WJ » Thu Jun 03, 2010 8:11 am

Ik ben blij dat de meesten hier de vraag goed begrijpen :)

Laten we dan voor het gemak eens stellen dat beton een kleeein beetje meegeeft, en de remweg 1mm word...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Geweldige test tip.

Post by maddox » Thu Jun 03, 2010 8:49 am

WJ, zelfs een massieve blok staal zou iets meegeven,dus laat ons veronderstellen dat de elastische vervorming 0.1mm is, met een factor 10 voor het gedeukte hoekje als kreukelzone

Dus Mutt-chel. Doe je best, en gebruik je IQ dat een paar stages hoger ligt dan het mijne ( 45 punten minimaal) en vertel ons welke energie van potentieel naar kinetisch omgezet wordt door de klap van de ongelofelijk gepantserde robot op het onmenselijk sterke gewapend beton.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Geweldige test tip.

Post by inventor » Thu Jun 03, 2010 8:55 am

En dan komt hij er al snel achter dat als je robot deukt, of van rubber is, het inwendige een stuk minder te voortduren krijgt.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Mitchell
Posts: 168
Joined: Sun Mar 14, 2010 11:10 pm
Location: Arnhem

Re: Geweldige test tip.

Post by Mitchell » Fri Jun 04, 2010 9:59 am

maddox wrote:WJ, zelfs een massieve blok staal zou iets meegeven,dus laat ons veronderstellen dat de elastische vervorming 0.1mm is, met een factor 10 voor het gedeukte hoekje als kreukelzone

Dus Mutt-chel. Doe je best, en gebruik je IQ dat een paar stages hoger ligt dan het mijne ( 45 punten minimaal) en vertel ons welke energie van potentieel naar kinetisch omgezet wordt door de klap van de ongelofelijk gepantserde robot op het onmenselijk sterke gewapend beton.
ik heb het over het zachtere geribbelde beton;)

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Geweldige test tip.

Post by inventor » Fri Jun 04, 2010 10:03 am

En wij hebben nog steeds geen antwoord op de vraag, of enige poging tot een berekening.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Geweldige test tip.

Post by maddox » Fri Jun 04, 2010 4:59 pm

Mitchell wrote: ik heb het over het zachtere geribbelde beton;)
Ik vrees dat je hier een spellingsfoutje gemaakt hebt.
Ik denk dat U bedoelde
" het zachtere geribbelde karton"
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: Geweldige test tip.

Post by Babeth » Fri Jun 04, 2010 5:39 pm

"Zachtere geribbelde beton" kun je vooral in België vinden... sommige van onze wegen worden nog altijd van betonplaten gemaakt (die ik vroeger "macadams" leerde noemen, hoewel "macadam" de juiste term is voor asfalt, maar ik associeerde die naam met het geluid dat autobanden maakten als ze er die betonnen platen reden... makka-DAM makka-DAM...). En daar waar menige 20-tonner neig moet afremmen kun je wel van die ribbels tegenkomen.
Maar goed, deze niet-wiskundige wacht ademloos op het geniale antwoord op WJ's vraag dat alle kritikasters met stomheid zal doen slaan ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Re: Geweldige test tip.

Post by WJ » Mon Jun 07, 2010 9:33 am

Ik weet niet of ik nou blij moet zijn dat er wederom een hoogprater is ontmaskert of bedroefd dat er nooit eens een nieuwkomer is die zijn grote mond waarmaakt...

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Re: Geweldige test tip.

Post by inventor » Mon Jun 07, 2010 9:37 am

WJ wrote:Ik weet niet of ik nou blij moet zijn dat er wederom een hoogprater is ontmaskert of bedroefd dat er nooit eens een nieuwkomer is die zijn grote mond waarmaakt...
Ik slaap in ieder geval de afgelopen week al een stuk beter.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests