piepschuim in rubberbanden

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Post Reply
stefbef
Posts: 21
Joined: Thu Mar 26, 2009 5:47 pm
Location: België

piepschuim in rubberbanden

Post by stefbef » Mon Mar 30, 2009 7:42 pm

Hallo iedereen

Ik heb voor mijn veder gewicht robot 2 rubberen wielen met een kleine diameter.Is het mogelijk om piepschuim of isolatieschuim hierin te spuiten zodoende dat deze steviger worden?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Mar 30, 2009 8:34 pm

Is geprobeerd in het verleden, en bleek zeker niet te voldoen.

PUR schuim is uiteindelijk zwaar en brokkeld en breekt in onze toepassing, als je het al zonder brokken en smurrie kan doen. (Nietwaar PCP bende?)

Piepschuim is al helemaal een bolletjesfestijn. En zo mogelijk nog kwetsbaarder.

Een betere optie is het gebruik van zachte matrassenmouse.

Of hetgeen waar velen van ons uiteindelijk voor kiezen, volle wielen. Zelfbouw of gekocht.

Team RCC gebruikt verschillende systemen.Voorbeeld, Obsidian rijdt op zacht mouse gevulde kartbanden, maar onze feathers rijden stuk voor stuk op vol HDPE wielen met een opgeschroefd loopvlak van een mountainbike band.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Tue Mar 31, 2009 9:29 am

Het was team NEAT dat ellende kreeg met PUR, niet P.C.P. Het vullen van banden met, eerst nog vloeibare, pur is erg risicovol. Wij gebruikten schuimplaat dat in een aantal stukken op maat in de banden ging. Het voldoet slechts een paar wedstrijden, want je rijdt het stuk.

Voor de Feathers heb ik een mal gemaakt voor een bandenvulling van ciliconenrubber. Deze bandenvulling past precies in de band en blijft flexibel en toch stevig genoeg om de robot te dragen. Dit bevalt mij zeer goed.
Hoe dan?

stefbef
Posts: 21
Joined: Thu Mar 26, 2009 5:47 pm
Location: België

Post by stefbef » Tue Mar 31, 2009 3:35 pm

oke

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests