Rc auto

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

User avatar
wisefire
Posts: 228
Joined: Thu Aug 25, 2005 3:40 am
Location: Schagen

Post by wisefire » Tue Mar 03, 2009 10:02 am

blade, als je nog zender stuff moet hebben niet. en speedos zijn ook prijzig. en vergeet de batterypack niet..

maar een paar johnson motoren wat hdpe of staal en een ketting als slag wapen aan je bot, das inderdaad het geld niet..

toch betwijfel ik of je voor 100 euro klaar bent. denk eerder 250 tot 500, voor alles dan..
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Mar 03, 2009 10:24 am

Y, een simpele raptor kost je nog het meeste aan de zender/ontvanger kit.

2 accuboren, 2 houten schijven met een stuk rubber errond en wat multiplex plaat.
De accuboren komen samen met de accu's, laders en simpele speedo's. Een doorsnee bruikbare zender/ontvangerkit komt meestal met 2 servo's. En zo niet, een bruikbare servo is €6.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Michel
Posts: 79
Joined: Sat Nov 29, 2008 11:07 am
Location: Nieuwkoop

Post by Michel » Tue Mar 03, 2009 10:29 am

Ik heb al een zender en ontvanger kit. Ik ga zelf een speedcontrol maken, maar ik heb nog geen goed schema gevonden. Als ik dan een mechanisch slagwapen maak met een ketting, wat voor motor moet ik dan gebruiken? Ik wil dan gaan voor een platte hamer, zo'n soort hamer als deadblow. En wat voor recruductie zou ik dan moeten gebruiken?

User avatar
wisefire
Posts: 228
Joined: Thu Aug 25, 2005 3:40 am
Location: Schagen

Post by wisefire » Tue Mar 03, 2009 10:53 am

zelf speedo's maken is meestal stukken duurder dan er gewoon een kopen, je blaast met gemak 2 prototypes op.. maar het is wel een uitdaging om het te maken, maar doe het niet om goedkoper uit te zijn.

wat maddox zegt- accuboor gebruiken als aandrijving - is zeer zeker te doen.. lijkt me een pokkewerk, maar als je budget wil, dan is dat een van de betere opties, ander optie zou zijn, 2 relais schakelen met contacten op je servo. en dat per kant natuurlijk. het zit er wel aan te komen dat je binnenkort niet meer met dat soort robots weg komt, mijn impressie van raptors is zeker verandert nadat ik heb gezien wat er allemaal geproduceerd wordt.

trouwens, ik bedenk me net dat die johnson motoren nog best zwaar zijn voor raptors, ze zitten in mijn feather.. zijn wel puike motoren.. dat wel.

deadblow van imahara is een bijl, een rappe bijl ook nog. moet een flinke motor in zitten om ook nog schade mee te doen, tenzij je alleen voor de "aantal Xen geraakt" punten wil gaan.

vertraging ligt aan welke motor je wil gebruiken, ga je voor 20.000 toeren of 5000 toeren.
of bedoel je een type reductie.. dan zeg je het zelf al, ketting overbrenging.
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests