Het Grote FRUSTRATIE topic ® Joke

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

Carlijn

Re: Het Grote FRUSTRATIE topic ® Joke

Post by Carlijn » Tue Nov 01, 2011 7:18 am

Gisteravond kwam ik thuis en denk, ben ik nou zo'n muts geweest dat ik het raampje voor heb open gelaten?
Nou je raad het waarschijnlijk al, ik niet maar de dief wel. Geluk bij een ongeluk is dat hij waarschijnlijk gestoord is geweest, er was iig niks doorzocht. Mijn oude laptop en mijn prive telefoon heeft hij meegenomen, want die lagen in het zicht. Maar de universele logitec afstanbediening die op de armleuning lag of mijn pinpas op het bijzet tafeltje niet.
Politie is er iig bij geweest en raam is voor nu ff dicht. Komende dagen nieuwe haken installeren en een plekje voor mijn laptop maken...

Dit betekend dus ook dat mijn prive mobiel niet meer bereikbaar zal zijn, je kan het zakelijk nr gebruiken (zie adressenlijst)
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

maddox

Post by maddox » Tue Nov 01, 2011 1:13 pm

Da's ferm irritant. De materiele schade valt al bij al goed mee (ik hoop dat die laptop pasword beveiligd is). Maar dat je huis geschonden is, da's erger.

Stalen hekje over dat raampje?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Carlijn

Post by Carlijn » Tue Nov 01, 2011 3:23 pm

Laptop was niet beveiligd, waarschijnlijk stond deze zelfs aan. Ik ben dus ook druk bezig geweest om wachtwoorden te wijzigen, want tja ik ben op dat gebied redelijk lui en alles stond op automatisch inloggen. (Lesje nu ook wel geleerd)
Ik had al zitten kijken dat die haken niet echt stevig waren en de politie zei dat er ook speciale knippen voor zijn (zoals die ook op de deur zitten). De agente woonden trouwens een paar deuren verderop en heeft dus eenzelfde soort raam, waar ze wel extra beveiliging voor had gekocht, maar nog niet geïnstalleerd. Dat ging ze nu wel meteen doen ;)
Buitenkant gaat iig door de verzekering van de VVE gerepareerd en geschilderd worden.
www.EFWAH.nl

Jeroen

Post by Jeroen » Tue Nov 01, 2011 6:25 pm

Lijkt me zo leuk als iemand mijn laptop steelt. En vervolgens aanzet :D. Die moet toch van een redelijk caliber zijn om door te hebben dat hij de lul is.

Maar OT: klote voor je! Nooit leuk zoiets.
What goes up must come down...

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Sat Nov 05, 2011 3:18 pm

Erg vervelend. Het was zo'n makkelijk telefoon nummer om te onthouden :(
Nog niet zo lang geleden was mijn voordeur integrapt, maar gelukkig niets mee genomen. Ik heb alleen maar oude troep :)

Alexander

Post by Alexander » Thu Nov 17, 2011 11:19 pm

je kan altijd een nieuwe simkaart aanvragen met hetzelfde nummer? ;)
[sig?]

Carlijn

Post by Carlijn » Fri Nov 18, 2011 9:07 am

Is ook al gebeurd, ik heb hem alleen nogsteeds niet binnen :(
Verder is het wel allemaal snel en netjes geregeld met de verzekering.
www.EFWAH.nl

maddox

Computermiserie

Post by maddox » Thu Nov 24, 2011 7:01 pm

Ik breng deze boodschap vanop mijn netbook laptopje. Omdat mijn recentelijk "upgraded" miniPC het begeven heeft.

Waarom netbook PCtje? 'k Ben geen hardcoregamer, doe niet aan moeilijke grafische toestanden en mijn computer dient als veredelde telefoon, video-afspeelding en bibliotheek.

Wat ik wel wil is dat het ding fluisterstil en zuinig is. Vandaar de keuze voor een Asrock Ion.

Probleem begon 2 maand geleden. Niet meer fluisterstil. Integendeel, een verkouden stofzuiger(sterk overdreven, maar kom) zou zich schamen voor het kabaal.

Eerste gedacht, het kleine fannetje dat de boel koel moest houden. Vervangen. Geen verbetering.
Ok, het enige andere is de harde schijf.
Koop een SSD (zelfs tegen advies van Leo en Dennis in,maar op aanraden van een goeie verkoper) , die geen geluidje zou mogen maken, en laat die door "bekwame personen" installeren.
Nog steeds een verkouden stofzuiger. Navraag bij de installateur. Neen , er zit geen ander fan in. ?????

Bof, aangezien de fondsen voor deze soort van grappen beperkt zijn, werk ik met de verkouden stofzuiger. De SSD maakt het opstarten en data-acces een pak vlotter. Na wat kleine hikjes en een doorgedreven data-opslag dieet (van 320 gig naar 60 vergt wel wat ) gaat het niet slecht.

Helaas is de SSD dood na een maand gebruik. Reactie van de installateur(en Nils).."had je trimming aanstaan?" "Euh watte?" "Ja, een instelling die de SSD minder laat schrijven" ". Neen dus. "Was dat jullie job niet?". .
"Ah neen, da's niet het gevraagde"

Helaas hebben ze gelijk... Kleine lettertjes pakken me droog in tere plekken zonder zon.

Resultaat, zelf het computerke uiteen gegooid. SSD verwijderd. 250 Gig fluisterstil hard schijfje gemonteerd. Maar ondertussen nog een extra fannetje tegengekomen. Dit staat tussen de 2 (CPU en GPU) koellichaampjes in, en is de pull van het push-pull duo dat dit computertje koel houdt.
Krijg ik dat kreng er toch niet uit zeker. Toch niet zonder de kennis of ervaring om het te doen zonder de slijpschijf door mijn moederbord te jagen.

Die koelblokjes staan vast met een soort van piepklein championneke met een veertje. maar ik mag er aan draaien zoveel ik wil, loskomen doen ze niet.

Ergo, is er iemand in de zaal die dat toevallig wel weet?

maddox

Post by maddox » Fri Nov 25, 2011 7:46 pm

Probleem opgelost

flex

Post by flex » Fri Nov 25, 2011 7:46 pm

Breng hem maar mee :) kijken we er naar...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Fri Nov 25, 2011 8:49 pm

Een goede vriend van me uit Engeland is zeer plotseling overleden.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex

Post by flex » Fri Nov 25, 2011 8:51 pm

Gecondoleerd :(
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

maddox

Post by maddox » Fri Nov 25, 2011 10:36 pm

flex wrote:Breng hem maar mee :) kijken we er naar...
Zal niet gaan, een deel van de oplossing is't mini'ke bij de computerwinkel achterlaten en binnenkort terug ophalen in werkende staat.

Deel van de les geleerd. Gebruik alleen maar de meest betrouwbare HD's voor systeemoperaties, en een externe HD voor dataopslag.

Carlijn

Post by Carlijn » Mon Nov 28, 2011 9:51 am

Vervangende dierenartsen die niet luisteren en vervolgens op manier a gaan behandelen en tegen jou manier B vertellen. Arme Oeska heeft nu nog een week extra geen lucht gehad terwijl ik dacht dat het vocht uit haar longen werd afgedreven terwijl daar niks aan gedaan werd :(
Arme ik want ik mag nu dubbel prikken en pillen betalen :(
www.EFWAH.nl

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Mon Dec 05, 2011 8:20 am

Mijn moeder is afgelopen zaterdag overleden.

Post Reply