Het Grote FRUSTRATIE topic ® Joke

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

iiyama87

Re: Het Grote FRUSTRATIE topic ® Joke

Post by iiyama87 » Mon Nov 08, 2010 9:39 pm

Vriendin in het ziekenhuis met longonsteking :(
[url=http://www.team-rcc.org]Team RCC[/url]

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Mon Nov 08, 2010 11:02 pm

iiyama87 wrote:Vriendin in het ziekenhuis met longonsteking :(
:(
Wens haar beterschap namens ons.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Babeth

Post by Babeth » Tue Nov 09, 2010 6:41 pm

Ja, veel beterschap.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Alexander

Post by Alexander » Fri Dec 10, 2010 1:17 am

:evil: politie..

situatieschets: ik koop een autotje, auto heeft wat achterstallig onderhoud puntjes, ik heb alle nodige materialen aangeschaft, en alle informatie ingewonnen, maar kan door de sneeuw niet aan de slag. gisteravond eindelijk de schroevendraaier en steeksleutels in de aanslag, 1e karwijtje: kleppen stellen. nokkenasdeksel opengeschroefd, en uit vielen 3 plastic stukjes, en een stalen plaat. Alexander zegt wtf, raapt de stukjes op, legt de plaat opzij, en gaat verder. echter om de krukas/nokkenas te draaien moeten de bougies dr uit (tegen de compressie is niet op te draaien met de hand, zeker niet precies) kortom, schiet niet op, plaat teruggelegd, deksel met de 2 daarvoor bedoelde moeren dr op en alles weer aangesloten, online maar eeens opzoeken hoe dat zit met die stukjes plastic.

stukjes plastic kunnen weg, waren 2 afstandsbusjes die de metalen plaat op zn plek hielden (en die plaat was n soort spatscherm/geluidsdemper. kortom, plaat moest dr uit en t resterende stuk plastic ook, waarna er weer netjes gereden kan worden.) kortom: klein klusje voor vandaag, gelijk ff de kleppen stellen, en dan is dat klaar.

aangekomen bij vandaag: ik doe de kap omhoog, nokkendeksel dr af, plaat dr uit, plastic stukje nummer 4 gevonden, het waait, kap dondert naar beneden en slaat het luchtfilterhuis van mn motor af. niet heel erg, zit met 1 slangklem vast en zat toch in de weg, zetten we zo terug. bougies uitdraaien met vandaag gekochte bougiesleutel 16mm, heb dr net 2 uit, komt dr n politieauto de parkeerplaats opgereden, en stopt achter me. raampje naar beneden.. "ja, u moet weten dat sleutelen aan een voertuig op of aan de openbare weg in delft niet is toegestaan." "ow, oke" *politieauto rijd verder*

dus ik denk.. kut. nouja, laat kleppen stellen maar ff, nokkenasdeksel dr op, nutteloze onderdelen (plaat en stukje 4) verwijderd, bougies indraaien, stekkers dr in, en op dat moment komt meneer agent weer terug met zn auto en collega. (+/- 5 minuten later) ik loop naar hem toe en verklaar dat ik graag wel even mn auto weer in elkaar zet. politieman zegt: "mijn collega was wat voorbarig met wegrijden, we gaan een PV opstellen." kerel belt wat collega's en begint met vragen naar mn ID. 10 minuten later staat er een 2e burgerauto met nog 2 agenten, die ook even komen kijken naar mijn auto, 2 foto's nemen. (ja, niets meer aan te zien, luchtfilter lag er nog los bovenop, met olie besmeurde plaat lag op mn gereedschapskist, geen druppel olie op de grond, 1 veeg olie over mn bumper*
agenten stellen mij wat vragen, of ik wist dat het niet toegestaan was, dat ik niets hoefde te zeggen, dat een enkele druppel olie al onwijze milieuschade kan veroorzaken, ik heb ze verteld wat het metalen plaatje doet en waar het vandaan komt, daar hadden ze nog nooit van gehoord, ze keken onder de auto, geen druppel olie te bekennen, maakten 2 foto's, toen hebben ze nogmaals 10 minuten staan vergaderen met 4 man, en kwamen ze tot de conclusie dat ik n boete van 300 euro ga krijgen voor "het werken op een dergelijke manier** dat ik het milieu grote schade kan toedoen" + "als ze in de apv kunnen vinden dat sleutelen aan de openbare weg niet toegestaan is krijg ik daar ook nog een boete voor." "we gaan het op het bureau even overleggen met iemand van milieubeheer"

kortom, ik krijg nu n boete van 300 euro + whatever ze nog uit de hoge hoed kunnen trekken, voor n kwarwijtje van 10 minuten, waarbij ik alleen mn handen vies gemaakt heb. voor dat bedrag had ik n mooi setje winterbanden kunnen kopen, of de auto van onder tot boven door de dealer kunnen laten poetsen en onderhouden. :evil:

*(door mn hand, had een vieze hand, klep viel (zoals eerder beschreven) op mn hoofd, ik moest m weer open doen.)
**zonder voldoende maatregelen ter preventie van het lekken van vloeistoffen of iets dergelijks.

dus als iemand nog goede ideeen heeft voor mn bezwaarschrift, want dit is k*t, hier ga ik dus mooi niet aan meewerken.
en ja, vanaf nu ga ik sowiso naar een garage/dhz-garage, maar dat had ik na n waarschuwing ook wel gedaan, fijn dat ze (plisie) mn budget voor 3 maanden op maken, geld dat ik aan onderhoud, benzine en eerdergenoemde garage had willen uitgeven.

ohja, plaatje van de auto in questie (foto niet in delft):
Image
en jullie weten (of weten niet) hoe ik ben, ik doe nooit wat verkeerd, ik hou me netjes aan de regels, ik wist totaal niet dat dit verboden was, anders had ik t niet eens geprobeerd, maar onfortuinlijk genoeg ben ik ook de kerel die meteen gepakt werd met spieken, en nu dus de kerel die genaaid word omdat ie n paar schroeven uit zn auto draait (om het ding veiliger, stiller en duurzamer te maken.)

gah!.. nouja, tot dusver mijn dag, mijn respect voor politieagenten (en zeker deze 4) is echt gedaalt tot ver beneden vriespunt.
[sig?]

maddox

Post by maddox » Fri Dec 10, 2010 4:52 am

Da's frustrerend. In alle geval, je was aan't sleutelen aan je wagen, en blijkbaar is er een lokaal reglement dat je dat niet mag.

Kan je aantonen dat je dat lokaal regeltje niet gekend kan hebben?
Of, is het mogelijk om aan te tonen dat indien je de handelingen die je al verricht had nodig waren om het voertuig veilig te kunnen verplaatsen om zo te voldoen aan de andere regels ivm het verkeer. Kwestie, voor dezelfde moeite beboeten onze regelneven je al indien je een koplamp aan't vervangen bent.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex

Post by flex » Fri Dec 10, 2010 8:58 am

Helaas Mario,
De nederlander dient de wet te kennen. niet weten van de wet is geen geldig excuus.
En als de auto niet kon rijden zonder reparatie/onderhoud had je de wagen dus moeten laten afvoeren naar een garage (slepen of ambulance).
En kans op mileu schade vind ik niet geldig om te beboeten. enkelt als er schade is ontstaan kan je daar wat van maken vind ik.

Wat wel een punt kan zijn in je verweer is vragen bij de gemeente of de gemeente een lokatie aanbied waar je wel zelf aan je auto kan en mag sleutelen. Je burgers dwingen naar een garage te gaan is belachelijk. en zo ook het dwingen dat je naar een andere gemeente moet om daar maar te gaan sleutelen.

Ook onderzoek naar kans op olie lekage bij het onderhouds werk dat je deed kan baten. als er nagenoeg 0% kans op is hoef je ook geen voorzorgs maatregelen te treffen. Was de kans aanwezig had je beter een zeil onder de wagen gelegt.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

inventor

Post by inventor » Fri Dec 10, 2010 11:46 am

Flex, er is een verschil tussen een Wet en een plaatselijke regelgeving.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Fri Dec 10, 2010 11:56 am

Het verbod om te sleutelen op of aan de openbare weg zal in de regel in de plaatselijke verordening zijn opgenomen. Het verbod zal zich in de regel beperken tot die werkzaamheden die een risico voor het milieu met zich kunnen brengen. Denk aan olie verversen, motor blokken uit- en inbouwen. Ook bij het vervangen van bijvoorbeeld remblokken bestaat de kans dat er afvalstoffen in het milieu terechtkomen. Het is geen kwestie van of er lekkage is, maar of je iets doet waardoor er een verhoogd risico is op milieu vervuiling waarvoor het PV word uitgevaardigd.

Het blijft lullig, dat wel. Voor hetzelfde geld hadden ze het bij een waarschuwing gelaten.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex

Post by flex » Fri Dec 10, 2010 12:53 pm

Het is geen kwestie van of er lekkage is, maar of je iets doet waardoor er een verhoogd risico is op milieu vervuiling waarvoor het PV word uitgevaardigd.
Dat is een reden voor het uitvaardigen. Maar een boete voor vervuilen zonder dat er vervuiling is slaat nergens op. Een boete voor het niet volgen van de APV is wat anders.
Niels Schotten

Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Babeth

Post by Babeth » Fri Dec 10, 2010 1:23 pm

Dus bezwaarschrift: "konden de agenten aantonen dat vervuiling heeft plaatsgevonden ?" is het enige wat Alexander kan aanvoeren. Het verbod op sleutelen daarentegen staat helaas vast.

Les geleerd: voor je iets doet in het openbaar (of thuis) effe eerst eens checken wat het politiereglement van de gemeente erover zegt. Zo werden wij zelf op de vingers getikt dat 's zondags verbouwingen niet mogen wegens lawaaioverlast. Gelukkig was het een vriendelijke waarschuwing. Het politiereglement van Vilvoorde is eenvoudig te downloaden, ik vermoed dit van Delft ook ?

Alexander

Post by Alexander » Fri Dec 10, 2010 7:11 pm

kortom, ik ben t haasje. ik wachte de brief wel af en dan kijk ik wel ff verder..
[sig?]

Babeth

Post by Babeth » Thu Dec 23, 2010 6:52 am

Onze auto heeft brokken. Mario gelukkig niet.

De sneeuw die hier vannacht gevallen is bedekt liefelijk een spiegelgladde laag gesmolten/terug bevroren smurrie.

Mario komt van z'n nachtshift af, steekt een straat over, moet uitwijken voor een andere glij-artiest, en da muurke wou niet opzij... Hij heeft gelukkig niets maar de radiator is er aan. Motorkap en bumper voelen zich ook niet lekker. (Vreemd genoeg zijn de airbags niet afgegaan, iets wat bij een vorig ongeval -aan 5 km per uur nota bene- wèl gebeurt is.)

Afin, hij staat er nu in de kou want er zijn lange wachttijden - of wat dacht ge. En zijn gsm-batterij is zo goed als plat - of wat dacht ge.

flex

Post by flex » Thu Dec 23, 2010 11:36 am

als je zelf voorang hebt kan je je beter laten aanrijden dan uit te wijken en zelf schade te rijden... eerste geval wordt gedekt door de tegen partij.. het 2e geval over het algemeen niet...
Niels Schotten

maddox

Post by maddox » Thu Dec 23, 2010 12:06 pm

Af en toe ben ik gewoon te vriendelijk.

Ruwe gok van de garage, zo op een oogopslag, €5000kosten. Gelukkig dat we all risk zijn verzekerd.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex

Post by flex » Thu Dec 23, 2010 1:40 pm

Auch.. gaat je no-claim / bonus-malus weer naar de knoppe :(
Niels Schotten

Post Reply